Linie lotnicze zyskują nowe możliwości w zakresie merchandisingu dzięki Amadeus Airline Fare Families

  • Rozwiązanie pozwala przewoźnikom na pozycjonowanie swojej oferty ze względu na jej unikatową wartość
  • Biura podróży mogą proponować podróżnym bardziej przejrzyste, dopasowane do ich potrzeb oferty przelotu
  • Linie lotnicze Finnair i Brussels Airlines wspólnie z najważniejszymi dostawcami usług turystycznych wprowadzają globalne rozwiązanie firmy Amadeus – Airline Fare Families

Warszawa, 27 stycznia 2014 r.: Amadeus nawiązał współpracę z dwiema liniami lotniczymi – Finnair i Brussel Airlines, której celem jest zwiększenie możliwości merchandisingu oferty u sprzedawców usług turystycznych, działających zarówno w sektorze podróży biznesowych, jak  i wypoczynkowych. Ma do tego posłużyć rozwiązanie Amadeus Airline Fare Families.

Linie lotnicze Finnair i Brussels Airlinesuruchamiają na wybranych rynkach testowych moduł ekspozycyjny rozwiązania Amadeus we współpracy z partnerami – biurami podróży Finland Travel Bureau oraz Sirius Travel. Po uruchomieniu rozwiązania przewoźnicy będą mogli:

 

  • połączyć różne kategorie rezerwacji, taryf i usług w pakiety markowych produktów dla kanału biur podróży, z których każdy ma określoną nazwę odzwierciedlającą jego atrybuty,
  • znacząco odróżnić swoją ofertę od propozycji konkurencji poprzez porównanie taryf, które uwzględnia usługi w niej zawarte, ich wartość i cenę,
  • zwiększyć przychody dzięki modułowi pozwalającemu na prezentowanie klientom produktów droższych i wyższej jakości (upsell), dzięki czemu podróżni otrzymają dopasowane do ich potrzeb oferty.

 

Naszym strategicznym celem jest personalizacja i merchandising produktu w najbardziej efektywny sposób. Dzięki wprowadzeniu rozwiązania Amadeus Fare Families zaproponujemy naszym klientom bardziej atrakcyjną i dopasowaną do ich potrzeb ofertę – powiedział Allister Paterson, Chief Commercial Officer, Finnair. – Potrzeby podróżnych stale ewoluują – obecnie poszukują oni taryf, które zapewnią im zróżnicowanie i określoną jakość, a nie tylko niskie ceny. Rodziny taryf lotniczych dają nam nowe perspektywy oferowania pasażerom szerokiego wyboru wysokiej jakości usług za pośrednictwem naszych partnerskich biur podróży – dodał.

Fakt, że możemy przedstawiać oferty połączeń lotniczych w bardziej przejrzysty sposób oznacza, że umacnia się nasza rola konsultantów podróży, ponieważ w ten sposób pomagamy podróżnym w podejmowaniu jeszcze bardziej przemyślanych decyzji – skomentował Mark Hellemans, Coordinator CRS and New Technologies Sirius Travel. – Dodatkowo rodziny taryf linii lotniczych są zintegrowane z naszym procesem przepływu rezerwacji, co sprawia, że przebiega on w sposób prosty i efektywny – dodała Susanne Lindroos, Director Business Development & ICT SMT Suomen Matkatoimisto.

Większa wydajność i zysk jest kluczowym celem dla linii lotniczych. Aby to osiągnąć, wielu przewoźników poszukuje innowacyjnych technik merchandisingowych. Rodziny taryf zapewniają liniom lotniczym możliwość pokazania swojej wartości i zróżnicowania na podstawie określonych atrybutów marki w sposób, który ma jednocześnie duży wpływ na wydajność. Takie podejście jest na tyle atrakcyjne dla turystów, że niektóre korporacje mają nawet w swojej polityce podróży służbowych sformalizowane poszczególne rodziny taryf, dzięki czemu pracownicy mogą wybierać spośród nich, a tym samym zapewnić sobie usługi dodatkowe i określone warunki taryf – przyznał Decius Valmorbida, Head of Distribution Marketing, Amadeus.

Na obecnym etapie dwie linie lotnicze uruchamiają moduł ekspozycyjny Amadeus Fare Family. Umożliwi on przewoźnikom połączenie różnych kategorii rezerwacyjnych w pakiety i pokazanie nazwy rodziny taryf oraz oferowanych usług (wraz z tymi, które są dostępne za dodatkową opłatą), a tym samym pozwoli na porównywanie takich samych elementów oferty. Kompletne rozwiązanie będzie dostępne na całym świecie w 2014 roku.

Amadeus już współpracuje ze 110 liniami lotniczymi, prezentując rodziny taryf na ich stronach internetowych.