Od 1 lipca 2018 wchodzi w życie ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Pozostały więc tylko cztery miesiące na poznanie, zrozumienie i zastosowanie w praktyce przepisów, które już niedługo zmienią zasady funkcjonowania rynku turystycznego!
Przedsiębiorcy sygnalizują potrzebę, by Izba – poprzez szkolenia – ułatwiła wejście w nową rzeczywistość prawną oraz wsparcie w wyeliminowaniu ze stosowanych obecnie wzorców dokumentów oraz praktyki zapisów kolidujących z nowym prawodawstwem.
Odpowiadając na to zapotrzebowanie, Polska Izba Turystyki organizuje cykl szkoleń objaśniających nowe regulacje prawne wprowadzane ustawą z dnia 24 listopada 2017 o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Mają one na celu praktyczne przygotowanie przedsiębiorców turystycznych do działania według nowych regulacji oraz wyposażenie ich w narzędzia pozwalające dostosować swoją działalność do nowych wymogów prawnych. Będzie to także czas na pytania i wyjaśnienie wszystkich wątpliwości, jakie może budzić nowa ustawa.
Ramowy program szkolenia z zakresu ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych
1. Zagadnienia ogólne: zakres ustawy, wyłączenia spod ustawy, definicje pojęć ustawowych, terminy
2. Przedsiębiorcy turystyczni, w tym organizatorzy turystyki, agenci turystyczni oraz przedsiębiorcy ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych
3. Impreza turystyczna a powiązane usługi turystyczne
4. Obowiązki informacyjne wobec podróżnych
5. Umowa o udział w imprezie turystycznej (w tym: treść umowy, przeniesienie umowy na innego podróżnego, zmiana ceny imprezy, zmiana innych warunków umowy, rozwiązanie umowy oraz prawo do odstąpienia od umowy przed rozpoczęciem imprezy turystycznej)
6. Realizacja umowy o udział w imprezie turystycznej
7. Odpowiedzialność wobec podróżnego z tytułu umowy o udział w imprezie turystycznej
8. Zabezpieczenia finansowe: gwarancje, ubezpieczenia (I filar) oraz Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (II filar)
9. Niewypłacalność organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych; ochrona podróżnego, likwidacja szkód turystycznych
10. Wymogi formalne związane z prowadzeniem działalności w zakresie turystyki.
11. Sankcje z tytułu naruszenia przepisów ustawy
12. Pytania i case studies
Szkolenia odbędą się w marcu i kwietniu. Poniżej podajemy harmonogram spotkań wraz
z linkami do rejestracji na konkretne wydarzenie oraz program ramowy. Informacje
o dokładnej lokalizacji szkolenia w konkretnym mieście zostaną przesłane zgłoszonym uczestnikom na kilka dni przed rozpoczęciem szkolenia, na adres e-mail podany przy rejestracji.
Harmonogram
4 kwietnia 2018 – Poznań
link do rejestracji: https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=762
11 kwietnia 2018 – Gdańsk
link do rejestracji: https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=769
16 kwietnia 2018 – Łódź (rejestracja rozpocznie się 16 marca)
link do rejestracji: https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=765
17 kwietnia – Bydgoszcz
link do rejestracji: https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=770
18 kwietnia 2018 – Warszawa (rejestracja rozpocznie się 18 marca)
link do rejestracji: https://systemcoffee.pl/?lang=pl&go2rej=1&kid=764
Szkolenia skierowane są do zainteresowanych przedsiębiorców działających w branży turystycznej z całej Polski. Czas trwania jednego szkolenia przewidziany jest na minimum 6 godzin wraz z przerwą kawową.
Koszt udziału w szkoleniu:
• dla członków PIT – 50 zł netto za osobę (przy założeniu opłacenia składek członkowskich na bieżąco)
• dla pozostałych – 200 zł netto za osobę