Finnair został nagrodzony pięcioma gwiazdkami światowych linii lotniczych 2019 r., w ocenie stowarzyszenia Airline Passenger Experience (APEX). Ranking linii lotniczych opiera się wyłącznie na sprawdzonych opiniach pasażerów. Po raz pierwszy Finnair otrzymał od APEX pięciogwiazdkową ocenę.

Finnair był jedną z 470 linii lotniczych z całego świata ocenianych przez pasażerów do 31 lipca tego roku, z czego tylko 9% otrzymało wystarczającą liczbę głosów na prestiżowy status pięciu gwiazdek 2019 r. Wiarygodność pasażerów była sprawdzana na podstawie rezerwacji i geolokacji na urządzeniach przenośnych.

„Jesteśmy dumni i wdzięczni za takie uznanie naszych klientów”, mówi Piia Karhu, wiceprezes Finnaira ds. rozwoju usług pasażerskich. „Na ich satysfakcję składa się wysiłek całego zespołu, tworzony każdego dnia poprzez nasze spotkania z klientami – na pokładzie samolotu, na lotnisku, w naszych centrach obsługi klienta lub za pośrednictwem naszych kanałów cyfrowych. Przywiązujemy dużą wagę do zapewnienia spersonalizowanej obsługi klienta, a także wdrożyliśmy szereg działań mających na celu poprawę ogólnego poziomu satysfakcji klienta. Wspaniale jest wiedzieć, że jest to widoczne.”

Wśród wielu działań rozwojowych w tym roku, Finnair szczególnie skupił się na usługach świadczonych w klasie biznesowej, rozpoczął nową współpracę przy autorskim menu z najlepszymi szefami kuchni i dokonał zmian w obsłudze posiłków w klasie ekonomicznej na trasach dalekodystansowych. Finnair wprowadza obecnie najlepszą na rynku łączność internetową w swojej europejskiej flocie Airbus, gdzie aplikację mobilną pobrano już ponad milion razy.