FlixBus jako pierwszy na świecie testuje elektryczne autobusy dalekobieżne

++ Testy pierwszych autobusów elektrycznych pod marką FlixBus odbędą się we Francji na trasie Paryż-Amiens już w kwietniu.

++ FlixBus, inwestując w elektryczne autobusy, podkreśla swoją troskę o środowisko oraz wpływ na tworzenie przyszłej mobilności.

FlixBus, największy w Europie operator dalekobieżnych połączeń autobusowych, inwestuje w e-mobilność. Jako pierwsza na świecie firma przetestuje dalekobieżne autobusy elektryczne. Pierwszy w pełni elektryczny FlixBus rozpocznie testy na trasie Paryż-Amiens już w kwietniu, kolejny wyjedzie na ulice latem 2018 na trasie między Hessen a Baden-Württemberg w Niemczech.

 

Chcemy mieć swój wyraźny udział w kształtowaniu przyszłości mobilności. Pierwszy całkowicie elektryczny autobus dalekobieżny ma być inspiracją dla producentów autobusów do wprowadzania innowacji w tym sektorze i opracowywania alternatyw dla pojazdów z silnikami diesla – mówi André Schwämmlein, założyciel i dyrektor zarządzający FlixBusa – Mimo że e-autobusy są obecnie znacznie droższe w zakupie, jesteśmy przekonani, że będzie to opłacalna inwestycja na dłuższą metę, zarówno dla naszej firmy, naszych klientów, jak i środowiska. Zrównoważona mobilność to nie tylko prowadzenie biznesu, ale także społeczny i środowiskowy aspekt podróżowania.

Podróżowanie z troską o środowisko

Autobusy dalekobieżne są obecnie jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska środków transportu. Ilość CO2 produkowana przez autokary dalekobieżne mierzona na osobokilometr jest jedną z niższych w porównaniu do innych środków transportu – zwłaszcza samochodów osobowych.

Obserwujemy dziś trend odchodzenia od podróży prywatnymi samochodami i wybierania wspólnych podróży autobusami lub innymi środkami transportu publicznego, również w Polsce – komentuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska – Cieszymy sie, że możemy być pionierem w napędzaniu tej zmiany, przyczyniając się do odchodzenia od transportu napędzanego paliwami kopalnymi. Inwestycja w elektryczne autobusy dalekobieżne to niewątpliwie punkt zwrotny w mobilności.

Ponadto, w najbliższych miesiącach FlixBus będzie nadal inwestować w rozbudowę siatki połączeń, ekspansję na nowych rynkach oraz usprawnienia technologiczne. Już 23 marca w Niemczech wystartuje pierwszy FlixTrain, czyli pociąg dalekobieżny, niebawem ogłoszona zostanie nowa letnia siatka w Polsce oraz nastąpi start operacyjny w Stanach Zjednoczonych. Dodatkowo, testowana obecnie opcja rezerwacji miejsc powinna zostać uruchomiona w Polsce już na przełomie drugiego i trzeciego kwartału.