Istnieje możliwość starania się o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na 2018 rok, Poddziałanie 3.3.3 Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand – Wsparcie przedsiębiorców uczestniczących w branżowych programach promocji oraz programach promocji o charakterze ogólnym.
Dotacja na eksport (realizacja projektu do 31.12.2019):
• Na wyjazdy na targi (klient wybiera z możliwych imprez dla swojej branży lub kraju)
• na działania promocyjne na rynkach zagranicznych
Nabór wniosków: do 8 maja 2018
Maksymalna wartość projektu – 1 mln PLN
Dofinansowanie do 85%, maksymalnie do 850 tys. PLN
Przykładowe działania podlegające dofinansowaniu:
– koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego;
– delegacje i zakwaterowanie pracowników uczestniczących w targach i misjach;
– transport i ubezpieczenie w związku z udziałem w targach;
– opłaty rejestracyjne, w tym rezerwacji miejsca wystawowego na targach;
– wpis do katalogu targowego;
– udziału w seminariach, kongresach i konferencjach;
– organizacja misji gospodarczych, spotkań;
– działania informacyjno-promocyjne projektu;
– usługi doradcze (ograniczenie do 5% projektu);
– szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy (ograniczenie do 2% projektu);
– organizacja pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej.
Dla klienta o statusie MSP (mikro, mały, średni)
mikro | małe | średnie | |
liczba zatrudnionych | mniej niż 10 osób | mniej niż 50 oisób | mniej niż 250 osób |
obrót netto | do 2 mln euro | do 10 mln euro | do 50 mln euro |
lub suma bilansowa | do 2 mln EUR | do 10 mln EUR | do 43 mln EUR |
Działającego w branżach jak niżej (w załączniku branżowe programy promocji z targami do wyboru)
I. Sprzęt medyczny
II. Maszyny i urządzenia
III. IT/ICT
IV. Biotechnologia i farmaceutyka
V. Moda Polska
VI. Kosmetyki
VII. Budowlana
VIII. Jachty i łodzie
IX. Meble
X. Żywność
XI. Usługi prozdrowotne
XII. Części samochodowe i lotnicze
Lub chcącego promować działalność na rynkach krajów jak niżej (w załączniku programy dla poszczególnych krajów z targami do wyboru):
ALGIERIA
INDIE
IRAN
MEKSYK
WIETNAM
Najważniejszym wskaźnikiem w projekcie jest wzrost poziomu eksportu o wartość projektu w okresie od złożenia wniosku do 31.12.2021 (sprzedaż eksportowa w ogóle, nie na wybranych rynkach).