Już za niecałe trzy miesiące, w dniach 26-27 listopada we wnętrzach hotelu Sofitel Victoria w Warszawie odbędzie się VI edycja konferencji Hotel Trends Poland&CEE – największego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej forum dla hotelarzy i wyjątkowej imprezy gromadzącej w jednym miejscu wszystkich decydentów branży hotelowej w Polsce.

 

W tym roku w dyskusjach panelowych, debatach i warsztatach ponownie weźmie udział kilkuset czołowych ekspertów hotelowych z kraju i zagranicy. Dyskusje panelowe pierwszego dnia będą koncentrować się wokół zagadnień takich jak: 

Perspektywy i wyzwania branży hotelowej w CEE – panel liderów rynku 

Polska uznawana jest za najbardziej atrakcyjne miejsce do inwestycji w hotele w Europie Środkowo-Wschodniej, a inwestorzy zapowiadają, że chcą tu inwestować jeszcze więcej. Wiele wskazuje na to, że w tym roku pobity zostanie ubiegłoroczny rekord, kiedy w polski sektor hotelarski zainwestowano aż 350 mln euro. Europejscy liderzy rynku będą dyskutować o dalszych możliwościach inwestycyjnych w różnych regionach naszego kraju i Europy Środkowo-Wschodniej, a także o tym gdzie koncentrują strategie rozwoju na kolejne lata. 

 

Dzierżawa – gwarancja sukcesu czy źródło przyszłych problemów? 

Dzierżawa, uchodząca za bezpieczne rozwiązanie dla właściciela nieruchomości, staje się coraz popularniejszym modelem współpracy pomiędzy inwestorami, a wyspecjalizowanymi podmiotami działającymi na polskim rynku. Jakie wyzwania i problemy mogą pojawić się podczas tej współpracy. Jak zaplanować należy podział obowiązków – utrzymania, napraw i wymiany wyposażenia, czy zwrotu przedmiotu najmu po zakończeniu umowy. 

 

Pokój przyszłości – jak technologia może pomóc hotelarzom zdobyć przewagę nad konkurencją?

Czołowe sieci hotelowe zamierzają w niedalekiej przyszłości wprowadzić na rynek pokoje, które będą dopasowywać się do oczekiwań gości poprzez kolorystykę, wystrój, ofertę telewizyjną itd. Co zrobić, aby przejąć potencjalnego gościa hotelowego od momentu, kiedy ten tylko pomyśli, dokąd chciałby jechać? Jak to robią duże sieci, a co mogą zrobić niezależne hotele? Czy to jest sposób na wygranie z apartamentami oraz Airbnb? 

 

Wpływ najmu krótkoterminowego na współczesne hotelarstwo 

Krótkoterminowy najem mieszkań stał się immanentną częścią rynku usług noclegowych. Branża hotelarska stara się walczyć z nieuczciwą konkurencją i ją cywilizować poprzez lobbowanie na odpowiednimi rozwiązaniami legislacyjnymi. Ale z drugiej strony dynamiczny rozwój serwisów typu Airbnb pokazał, że dobrze zaspokajają jakieś nowe potrzeby gości, co dało hotelarzom do myślenia. Sieci hotelarskie same zaczynają tworzyć platformy skupiające mieszkania pod wynajem. A przede wszystkim – zaczynają analizować przyczyny sukcesu tego typu platform, aby wzbogacić swoją ofertę hotelową. Poza negatywnym, jaki pozytywny wpływ na rozwój hotelarstwa ma najem krótkoterminowy mieszkań? 

 

Jak utrzymać deklarowaną jakość hotelu, przy dramatycznie trudnym rynku pracy – panel dyrektorów generalnych 

Obecnie największym problemem branży hotelarskiej jest absolutny brak pracowników, gdy na generalny spadek bezrobocia nałożył się jeszcze boom inwestycyjny w hotelarstwie. W efekcie nie ma kto sprzątać pokoi, obsługiwać na recepcji, przygotowywać śniadań itp. Jednak gości to nie interesuje, płacą za jakość i „gwiazdki”, więc tej deklarowanej przez hotel jakości wymagają. Jak zaspokoić ich wymagania w sytuacji, gdy np. z dnia na dzień nie przyjdzie kilku pracowników, bo im się znudziła ta praca? Jak z problemem braku pracowników i ciągłej rotacji radzą sobie dyrektorzy najlepszych hoteli? 

 

Pierwszy dzień wydarzenia zakończy się wieczorną galą, na której ogłoszeni zostaną zwycięzcy najbardziej prestiżowego konkursu w polskiej branży hotelarskiej – Hotelarz Roku 2018 – w kategoriach: 

  • Dyrektor Generalny Hotelu Sieciowego 
  • Dyrektor Generalny Hotelu Niezależnego 
  • Dyrektor Sprzedaży i/lub Marketingu Hotelu Sieciowego 
  • Dyrektor Sprzedaży i/lub Marketingu Hotelu Niezależnego 
  • Revenue Manager Roku 
  • Hotelarz do 35. roku życia. 

 

Drugiego dnia uczestnicy będą mogli wybierać spośród trzech modułów tematycznych poświęconych inwestycjom w hotelarstwie, marketingowi, oraz regulacjom w obszarze usług hotelarskich. 

 

Szczegóły dotyczące konferencji dostępne są na stronie www.hotel-trends.pl lub pod numerami telefonu 22 333 88 10, 509 416 935