Tylko w pierwszych 5 szkoleniach w ramach akcji „IGHP Road Show RODO” wzięło udział ponad 120 hotelarzy. „IGHP Road Show RODO” to cykl spotkań, które Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego do 1 marca organizuje w całej Polsce. Ich celem jest przedstawienie hotelarzom zmian i konsekwencji, jakie wprowadza ogólne rozporządzenie UE o ochronie danych (RODO). Najbliższe spotkanie 29 stycznia w Toruniu

 

– Za nami już 5 szkoleń w ramach akcji „IGHP Road Show RODO”. Cieszy nas ogromnie, że cieszą się one tak dużą popularnością wśród hotelarzy. I mamy niespodziankę – w Krakowie i w Warszawie, z uwagi na duże zainteresowanie, organizujemy dwa dodatkowe terminy 15 lutego oraz 23 lutego, tym samym w całej Polsce odbędą się aż 22 szkolenia – mówi Marcin Mączyński, sekretarz generalny i wiceprezes IGHP.

 

RODO wejdzie w życie od 25 maja. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, które będą odczuwalne również w hotelarstwie. Dlatego Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego we współpracy ze specjalistami z zakresu ochrony danych osobowych zorganizowała akcję szkoleniową. – Każde spotkanie to informacje o RODO w pigułce, sprofilowane dla hotelarzy. Na koniec wykładów jest czas na case studies oraz pytania i odpowiedzi – dodaje Mączyński.

 

– Szkolenie zarówno organizacyjnie jak i merytorycznie jest bardzo dobrze przygotowane. Ważnym punktem każdego tego typu spotkania jest prowadzący i w tym przypadku byłam miło zaskoczona – ciekawa interpretacja, przykłady, czasem z przymrużeniem oka. Oby było więcej tego typu szkoleń, również z innej tematyki interesującej hotelarzy – mówi Jolanta Fabjańska, wiceprezes Marena Wellness & Spa z Międzywodzia, która brała udział w spotkaniu w Kołobrzegu.

 

Szkolenia RODO dla hotelarzy cieszą się dużym zainteresowaniem. Mec. Łukasz Łyczkowski z Certyfikatydo.pl, prowadzący szkolenia IGHP, podkreśla, że hotelarze zwracają uwagę w szczególności na praktyczne wyzwania dotyczące stosowania nowych przepisów regulujących dane osobowe.

 

W szczególności uwagę hotelarzy skupiają następujące zagadnienia:

 

  • prawidłowe spełnianie obowiązków informacyjnych w stosunku do gości hotelowych – w praktyce obowiązek ten może być problematyczny i może generować dodatkowe koszty,
  • pozyskiwanie zgód na marketing – hotelarzy interesuje zwłaszcza kwestia ważności zgód pozyskanych na gruncie obecnie obowiązujących przepisów,
  • zakres danych osobowych gości, jakie może zbierać hotel – z uwagi na niejednoznaczność przepisów dotyczących minimalizacji danych osobowych kwestia jakie dane osobowe gości może zbierać hotel jest ważna dla branży, jest to również temat ważny pod kątem karty meldunkowej,
  • sposoby zabezpieczenia danych osobowych – hotelarzy interesuje jak prawidłowo zabezpieczyć dane osobowe, zwłaszcza w systemach informatycznych
    • Toruń 29.01
    • Bydgoszcz 30.01
    • Poznań 31.01
    • Kraków 01.02
    • Kielce 02.02
    • Olsztyn 08.02
    • Białystok 09.02
    • Kraków 15.02 – dodatkowy termin
    • Rzeszów 19.02
    • Lublin 20.02
    • Gdańsk 21.02
    • Warszawa 22.02
    • Warszawa 23.02 – dodatkowy termin
    • Zakopane 26.02
    • Katowice 27.02
    • Karpacz 28.02
    • Opole 01.03

 

Do 1 marca odbędzie się jeszcze 17 spotkań. Najbliższe w Toruniu, Bydgoszczy, Poznaniu, Krakowie i Kielcach.

 

Szczegółowy harmonogram szkoleń „RODO Road Show IGHP”: