całe spektrum oferty kulinarnej w Niemczech znajdzie się w samym centrum kampanii tematycznej „Culinary Germany”, w ramach której Niemiecka Centrala Turystyki (DZT = Deutsche Zentrale für Tourismus) chce w 2018 roku promować na arenie międzynarodowej Niemcy jako kraj turystyczny.

Międzynarodowi „Traveling Food Lovers”

Celem kampanii jest zaprezentowanie szerokiego wachlarza możliwości kulinarnych Niemiec: skupia się zarówno na tradycyjnych potrawach z różnych niemieckich regionów, jak i na winiarstwie i najlepszej gastronomii z gwiazdkami Michelin czy międzynarodowych specjałach w wielokulturowych metropoliach. Kampania tematyczna promuje turystykę na obszarach wiejskich, podkreślając zarazem atrakcyjność celów wielkomiejskich, które łączą w sobie atrakcje kulturalne i kulinarne.

Kampania DZT jest skierowana w szczególności do grupy „Traveling Food Lovers”: z reguły stosunkowo młodych, dobrze wykształconych ludzi, ceniących życie miejskie lub rodzinę oraz aktywnych użytkowników mediów społecznościowych. Ta definicja grupy docelowej opiera się na badaniach GlobalWebIndex bazujących na ankietach wypełnionych przez użytkowników internetu z 40 krajów.

Również monitor jakości turystyki niemieckiej dostarcza informacji na temat znaczenia doznań kulinarnych w motywacji do podróżowania: siedem procent zagranicznych turystów decyduje się na przyjazd do Niemiec również z powodu różnorodności i jakości oferty gastronomicznej. Restauracje i kawiarnie to po zabytkach najbardziej atrakcyjne miejsca spędzania czasu przez zagranicznych turystów w Niemczech.

 

Ciekawe akcje informacyjne

Kampania tematyczna „Kulinarne Niemcy” opiera się na kilku filarach, które są ze sobą połączone za pomocą towarzyszących międzymedialnych działań komunikacyjnych. Skupiono się na mediach cyfrowych.

Projekt filmowy do kampanii przedstawia typowe dania z 16 krajów związkowych na temat poszczególnych potraw i budzi zaciekawienie tradycyjną oraz swojską kuchnią. DZT wykorzysta te filmy również do multimedialnej prezentacji tematu w ramach swoich działań w Internecie i świecie realnym.
Filarami kampanii DZT są również wydarzenia z udziałem food trucków organizowane na rynkach zagranicznych w ścisłej współpracy z Niemieckim Instytutem Wina (DWI): wiosną 2018 roku mobilne atrakcje przyciągną uwagę potencjalnych turystów na atrakcje kulinarne: szparagi, chleb i wino.

Kolejnym elementem kampanii tematycznej są kooperacje: influencerzy na poszczególnych rynkach będą przyrządzać typowe niemieckie specjały podczas wydarzeń kulinarnych, przenosząc w ten sposób temat kampanii do innych mediów. DZT będzie współpracować intensywnie z partnerem premium Niemieckim Instytutem Wina (DWI) oraz innymi partnerami, zwiększając dzięki temu obecność kampanii na rynkach zagranicznych.