Pasażerowie na całym świecie nadal doświadczają utrudnień w podróżowaniu związanych z epidemią COVID-19.
Regulacje wjazdowe do poszczególnych krajów podlegają ciągłym zmianom.
Towarzyszy im niepewność związana z bezpieczeństwem i ochroną zdrowia na
lotniskach i w samolotach, a także niejednokrotnie – niejasne warunki zakupu i
zwrotu biletów lotniczych. Air France dostosowuje swoją działalność do bieżącej
sytuacji i dokłada starań, aby pomóc w podróży i uspokoić swoich klientów.
Przewoźnik dostosował swoją politykę sprzedaży, pozwalając na elastyczną i
bezkosztową zmianę planów. Powstało nowe ubezpieczenie podróżne oraz
dedykowane strony internetowe. Wszystkie ważne przy planowaniu wyjazdu
informacje dla pasażerów zostały zgromadzone w jednym miejscu pod hasłem „Air
France Protect”, a specjalna wyszukiwarka pozwala sprawdzać bieżące wymogi
wjazdowe do poszczególnych krajów.

W pełni elastyczne bilety
Air France dostosowuje swoją politykę handlową, aby umożliwić klientom rezerwację
następnej podróży z gwarancją możliwości zmiany planów. Pasażerowie, którzy zakupią
bilety Air France, a następnie podejmą decyzję o rezygnacji z podróży mają dwie opcje.
Pierwszą z nich jest bezkosztowa zmiana biletu na inne daty i/lub inny kierunek.* Drugą
opcją jest zwrot środków na kupon podróżny, który podlega wymianie na inną dowolną
podróż Air France. Oba rozwiązania zapewniają podróżnym optymalną elastyczność w
planowaniu podróży i dotyczą wszystkich lotów w terminie do 31 marca 2021 r.
W sytuacji jeśli lot zostanie odwołany przez linię lotniczą, klienci Air France otrzymują
trzy możliwości. Po pierwsze, można przełożyć podróż, zmieniając jej termin i kierunek.*
Po drugie można wystąpić o pełen zwrot kosztów biletu. Trzecią opcją jest zwrot
środków na kupon podróżny, który również podlega zwrotowi, jeśli nie zostanie
wykorzystany.

Dodatkowo klienci, którzy są członkami programu lojalnościowego Flying Blue otrzymują
podwójne Mile i punkty XP za wszystkie podróże odbyte do końca tego roku.
Od początku bezprecedensowego kryzysu spowodowanego COVID-19, Air France
znacząco wzmocnił swoje działy sprzedaży i obsługi klientów. Obecnie blisko 700
agentów zajmuje się obsługą zwrotów i zmian podróży. Od stycznia 2020 r. linia
rozpatrzyła 2 miliony wniosków i zwróciła 1,1 miliarda Euro za niewykorzystane bilety.
* jeśli zmiana kierunku spowoduje zmianę ceny, obowiązuje dopłata różnicy w taryfie.
Nowe ubezpieczenie podróżne obejmujące ryzyko związane z epidemią
We współpracy z Allianz Travel, Air France rozszerzył zakres oferowanego
ubezpieczenia podróżnego, aby zapewnić swoim klientom lepszą ochronę w obecnej
sytuacji. Podróżni mogą teraz skorzystać z ubezpieczenia na wypadek zachorowania lub
konieczności poddania się kwarantannie z powodu epidemii, takiej jak Covid-19.
Ubezpieczenie to pozwala na pokrycie nieprzewidzianych wydatków w określonych
przypadkach, w szczególności podczas podróży w asyście medycznej. Obejmuje też
zwrot kosztów leczenia za granicą lub dodatkowych kosztów poniesionych w związku z
kwarantanną (na przykład koszty zakwaterowania). Ten nowy rodzaj ubezpieczenia
stanowi uzupełnienie dotychczasowej oferty ubezpieczeniowej Air France. Na razie
mogą z niego korzystać klienci Air France mieszkający we Francji, Niemczech, Hiszpanii,
Holandii i Wielkiej Brytanii. Od końca października b.r. ubezpieczenie będzie też
dostępne dla mieszkańców 17 innych krajów, w tym Polski. Polisę można zakupić w
trakcie rezerwacji biletu na stronie airfrance.com oraz telefonicznie poprzez biura obsługi
klienta Air France.

Air France Protect – czyli wszystko o podróżach Air France w jednym miejscu
Zdrowie i dobre samopoczucie klientów i pracowników są w centrum uwagi linii,
szczególnie w obecnych czasach pandemii. Air France dokłada wszelkich starań, aby
zapewnić optymalne warunki ochrony zdrowia pasażerów na każdym etapie podróży.
Aby maksymalnie ułatwić klientom planowanie wyjazdów, linia stworzyła dedykowaną
sekcję w ramach swojej strony internetowej (tutaj), gdzie pod hasłem „Air France Protect”
zamieszczono wszystkie ważne informacje dotyczące podróży w obecnym czasie. W
jednym miejscu, klienci znajdą wskazówki, jak przygotować się do podróży, oraz jak
zmiany i procedury zostały wdrożone na lotniskach i na pokładzie. Środki ochrony
zdrowia i procedury są regularnie dostosowywane do aktualnych wymogów
podyktowanych światową sytuacją.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, nadal wymagane jest podróżowanie w masce
chirurgicznej od momentu przybycia na lotnisko, poprzez wejście do samolotu, cały lot,
aż do opuszczenia lotniska po wylądowaniu. Na lotnisku w Paryżu wprowadzono liczne
zmiany w celu zapewnienia podróżnym większej ochrony. Między innymi zastosowano
fizyczne środki dystansu społecznego, ekrany ochronne z pleksiglasu przy stanowiskach
obsługi klienta, samoobsługowe kioski do dezynfekcji rąk oraz przeorganizowano kolejki
przy stanowiskach odprawy oraz przy wejściu do samolotu, tak aby zminimalizować
kontakt między podróżnymi.

W kabinach samolotów Air France powietrze jest odnawiane co 3 minuty. System
wentylacyjny jest wyposażony w specjalne filtry HEPA, identyczne z filtrami stosowanymi
w szpitalnych salach operacyjnych. Serwis pokładowy i oferta gastronomiczna zostały
zmodyfikowane tak, aby zminimalizować kontakt między załogą i pasażerami, a tym
samym zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich podróżnych. Sprzedaż wolnocłowa
została czasowo zawieszona, a prasa jest dostępna tylko w wersji cyfrowej za
pośrednictwem aplikacji Air France Play.
Ponadto przewoźnik wzmocnił procedury sprzątania samolotów. Kabiny są bardzo
dokładnie czyszczone przed każdym lotem przy użyciu odpowiednich, silnych środków.
Dotyczy to w szczególności wszystkich powierzchni dotykowych takich jak stoliki,
podłokietniki, monitory, piloty, schowki bagażowe, półki i toalety. Air France stosuje też
dodatkową procedurę całkowitego odkażania wnętrz samolotów preparatem
wirusobójczym.

Aktualna oferta lotów i wygodna wyszukiwarka
Aktualnie Air France obsługuje loty na blisko 170 trasach, w tym do ponad 70 miast w
Europie, wybrane trasy międzykontynentalne oraz całą sieć połączeń we Francji, w tym
do francuskich departamentów zamorskich i na Korsykę. Na bieżąco aktualizowaną
ofertę przelotów można sprawdzać na stronie linii tutaj. Przewoźnik zachęca swoich
klientów, aby przed podróżą sprawdzali aktualne przepisy i formalności związane z
wjazdem i pobytem w kraju przeznaczenia i tranzytu. Pomocna w tym zakresie może być
specjalnie przygotowana strona airfrance.traveldoc.aero z wygodną wyszukiwarką,
gdzie w jednym miejscu, po wpisaniu trasy, podróżni znajdą aktualne wymogi wjazdowe
w związku z COVID-19, w zależności od kraju, do którego planują lot.