W trosce od dobre samopoczucie wszystkich swoich podróżnych linie lotnicze KLM wprowadziły ostatnio udogodnienie dla pasażerów niewidomych i niedowidzących. Wybrane filmy w systemie rozrywki pokładowej są teraz dostępne wraz z audiodeskrypcją. Dzięki temu pasażerowie niewidomi i niedowidzący mogą pełniej korzystać oferty filmowej podczas lotów międzykontynentalnych

 

Pierwsze filmy z audiodeskrypcją to Home Again (polski tytuł “Wszyscy moi mężczyźni”), Kingsman The Golden Circle (Kingsman: Złoty Krąg) oraz Lego Ninjag. W najbliższych miesiącach wraz ze zmianą repertuaru oferta filmów z audiodeskrypcją będzie się wzbogacać o kolejne tytuły. Aktualnie z usługi można korzystać lecąc na pokładach samolotów KLM typu Boeing 777 oraz Boeing 787 Dreamliner.

 

Audiodeskrypcja jest usługą skierowaną specjalnie do osób niewidomych i słabowidzących. Polega ona na wpleceniu skondensowanego komentarza w ścieżkę dźwiękową – przerwy w niej wykorzystuje się, by opowiedzieć, co dzieje się na ekranie, opisać postaci, miejsce akcji, kostiumy, gestykulację i mimikę aktorów. Dzięki temu przekaz staje się bardziej zrozumiały, a odbiór – przyjemniejszy.

 

Zastosowanie audiodeskrypcji w systemie rozrywki pokładowej odzwierciedla ambicję KLM, aby zadbać o dobre samopoczucie i pozytywne wrażenia z podróży wszystkich swoich pasażerów.

 

Inne udogodnienia na pokładzie

 

Większość samolotów KLM jest wyposażonych w liczne udogodnienia, które ułatwiają podróż osobom niepełnosprawnym i z ograniczoną mobilnością, są to m.in.:

 

  • Składany pokładowy wózek inwalidzki: dostępny na pokładzie wszystkich samolotów KLM i KLM Cityhopper;
  • Udogodnienia w toaletach: toalety dostępne dla wózków inwalidzkich znajdują się na pokładzie wszystkich samolotów KLM Boeing 777, Boeing 787 i Airbus A330. Ponadto samoloty Boeing 737, Boeing 747 i Embraer 190 są wyposażone w składaną zasłonę, dzięki której można zwiększyć powierzchnię toalety.
  • Uchwyty w toalecie: toalety na pokładzie wszystkich samolotów KLM są wyposażone w uchwyty.
  • Ruchome podłokietniki: we wszystkich samolotach są dostępne miejsca przy przejściu i w środkowym rzędzie z ruchomymi podłokietnikami, dzięki którym można łatwiej dostać się na swoje miejsce.
  • pasażer wymaga pomocy na lotnisku podczas wsiadania na pokład, wysiadania z samolotu i/lub transferu, lub podczas przemieszczania się po lotnisku;
  • jeśli pasażer musi zabrać na pokład własny (elektryczny) wózek inwalidzki lub przewozi specjalistyczny sprzęt medyczny w bagażu podręcznym lub rejestrowanym;
  • jeśli pasażer planuje podróżować z psem-przewodnikiem;
  • jeśli podróżujemy z nogą w gipsie, która wymaga pozycji poziomej podczas lotu;
  • w innych sytuacjach.

 

Pomoc specjalna oferowana przez KLM CARES

 

W ramach KLM działa specjalny dział – KLM CARES – który pomaga w organizacji podróży osobom niepełnosprawnym i wymagającym opieki. Niektóre sytuacje zdrowotne wymagają pomocy specjalnej podczas lotu, którą należy zamawiać kontaktując się z KLM CARES minimum na 48 godzin przed lotem. KLM CARES pomaga w m.in. jeśli:

 

  • pasażer wymaga pomocy na lotnisku podczas wsiadania na pokład, wysiadania z samolotu i/lub transferu, lub podczas przemieszczania się po lotnisku;
  • jeśli pasażer musi zabrać na pokład własny (elektryczny) wózek inwalidzki lub przewozi specjalistyczny sprzęt medyczny w bagażu podręcznym lub rejestrowanym;
  • jeśli pasażer planuje podróżować z psem-przewodnikiem;
  • jeśli podróżujemy z nogą w gipsie, która wymaga pozycji poziomej podczas lotu;
  • w innych sytuacjach.

 

Kontakt do KLM CARES oraz więcej informacji na ten temat podróżni znajdą na stronie klm.pl w sekcji „Pomoc specjalna i usługi medyczne”.