Lipiec, sierpień i wrzesień stały pod znakiem wakacji i urlopów. Dla Lotniska Chopina był to okres wytężonej pracy i kolejnego, znaczącego wzrostu liczby pasażerów. W ciągu ostatnich trzech – wakacyjnych – miesięcybieżącego roku w stołecznym porcie obsłużono 5,7 mln pasażerów. Przed rokiem, w tym samym okresie, z usług warszawskiego lotniska skorzystało o 600 tys. osób mniej.

Tegoroczny wrzesień to także kolejny rekordowy miesiąc w historii portu na Okęciu. W tym czasie Lotnisko Chopina odwiedziło 1,8 mln podróżnych. We wrześniu 2017 r. było ich 1,6 mln.

Od początku 2018 roku w stołecznym porcie zostało obsłużonych 13,7 mln pasażerów (od stycznia do września 2017 roku – 12 mln), z czego 12,4 mln w samym tylko ruchu międzynarodowym (wzrost o 18,8 proc.). Udział w nim pasażerów tranzytowych zbliżył się do poziomu 30 procent.

W okresie styczeń-wrzesień liczba wszystkich pasażerów korzystających z Lotniska Chopina wzrosła łącznie o 13,5 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku 2017.

Wszystkie te dane potwierdzają, że pozycja warszawskiego lotniska jako atrakcyjnego punktu przesiadkowego w tej części Europy wciąż rośnie. Wynika to ze skutecznie realizowanej strategii rozwoju ruchu tranzytowego, której trafność pokazują wyniki wzrostu ruchu na Lotnisku Chopina, a także wyniki finansowe przedsiębiorstwa.

Aby stołeczny port mógł nadal rozwijać się jako hub dla Europy Środkowo-Wschodniej, niezbędne jest także zbudowanie rozległej siatki krajowych połączeń i odpowiednie skomunikowanie Warszawy z lotniskami poza Mazowszem. Temu służyło otwarcie 2 września 2018 r., obsługiwanej przez LOT, nowej trasy do Portu Lotniczego Lublin (połączenie realizowane pięć razy w tygodniu, wylot z Lotniska Chopina o godz. 13:40).