We czwartek, 29 września, o godzinie 11:19 najnowszy Boeing 777F wylądował na płycie
frankfurckiego lotniska (FRA). Samolot z rejestracją D-ALFI wykonywał trwający 10 godzin i 10 minut
lot o numerze LH8145, startując z lotniska Everett (PAE) w amerykańskim stanie Waszyngton. Nowej
maszynie nadano nazwę „¡Buenos días México!", przejętą po wycofanym już z rejsów samolocie z
rejestracją D-ALCH.

Na lotnisku we Frankfurcie Lufthansa Cargo ma teraz do dyspozycji dziewięć nowoczesnych 777F.
Ponadto, przewoźnik ma dostęp do czterech kolejnych maszyn tego typu, operowanych na lotnisku w
Lipsku przez joint venture AeroLogic.
„Ładunki lotnicze zabezpieczają ważne trasy dostaw, co jest istotnym wkładem w funkcjonowanie
światowej gospodarki, zwłaszcza w czasach kryzysu. Sprostanie wyzwaniom krótkoterminowym to
jedna z naszych najważniejszych kompetencji, a przeciwdziałanie długoterminowym jest naszym
obowiązkiem. Dzięki nowej flocie stawiamy kolejny krok w stronę aktywnego i zrównoważonego
połączenia efektywności ekonomicznej i ekologicznej, które jest naszym celem” – powiedział Peter
Gerber, CEO i Przewodniczący Rady Wykonawczej Lufthansa Cargo.
Dwusilnikowy Boeing 777F jest o około 20 procent wydajniejszy niż używany wcześniej MD-11F.
Emituje także mniej dwutlenku węgla. Co więcej, nowy model spełnia restrykcyjne wymogi dotyczące
ochrony przed hałasem zgodnie z wytycznymi Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego
(Załącznik 16, Część I, Rozdział 14). Dzięki większej pojemności ładunkowej oraz zasięgowi, w
przyszłości te same wyniki przewozowe będą osiągnięte przy użyciu znacznie mniejszej ilości rejsów.
Sześć maszyn MD-11 wciąż wykonujących operacje cargo, będzie stopniowo wycofywanych z floty –
połowa z nich jeszcze w tym roku. Przykuwające wzrok trzysilnikowe MD-11F zostały włączone do
floty w 1998 r. z uwagi na przewagę w wydajności. Do 2005 r. zastąpiły one czterosilnikowe maszyny
typu jumbo.

Lufthansa Cargo AG
Z obrotami sięgającymi 2,5 miliarda euro oraz operacjami rzędu 8.9 miliardów tonokilometrów w 2019
roku, Lufthansa Cargo jest jednym z liderów sektora transportu powietrznego. Obecnie firma zatrudnia
około 4,500 pracowników na całym świecie, koncentrując się na transporcie między lotniskami.
Przewoźnik obsługuje około 300 destynacji w ponad 100 krajach dzięki własnej flocie samolotów,
lukom bagażowym rejsów pasażerskich wykonywanych przez Lufthansę, Austrian Airlines, Brussels
Airlines, Eurowings i SunExpress oraz rozbudowanej sieci dodatkowego transportu zastępczego.
Trzon przewozów towarowych odbywa się przez port lotniczy we Frankfurcie. Lufthansa Cargo jest
spółką zależną, odpowiadającą przed specjalistą ds. logistyki Lufthansa Group, a jej wyłącznym
właścicielem jest Deutsche Lufthansa AG