Cel: wzrost jakości i poprawienie oceny punktualności

  Kontynuacja planowania operacji w wielu hubach jednocześnie w 2019 roku

  Monachium: Wzmocnienie oferty do Azji

Lufthansa Group konsekwentnie optymalizuje zarządzanie swoimi hubami w Monachium, Frankfurcie, Zurychu i Wiedniu. Główny nacisk położono na elastyczny system wielo-hubowy – nowo zintegrowane procesy oznaczają, że Lufthansa Group jest w coraz większym stopniu zdolna do przemieszczania floty i ruchu w miejsce, gdzie warunki pozwalają na najwyższą jakość, wzrost i efektywność kosztową.

Zarząd Lufthansy zdecydował o przyspieszeniu wzrostu bazy w Monachium i rozwijaniu stolicy Bawarii szczególnie w kierunku lotniska przesiadkowego na rejsy do Azji. Lufthansa Group, w porównaniu z obecnym rokiem przewiduje w Monachium wysoki jednocyfrowy wzrost linii sieciowych w 2019 roku. Oprócz dodatkowych połączeń w rozkładzie rejsów z Monachium do Seulu i Singapuru, latem 2019 roku otwarte zostanie pierwsze codzienne połączenie do Bangkoku. Rezerwacja rejsów będzie dostępna od 4 października 2018 r. W celu dalszego wzmocnienia oferty do Azji, połączenia do Osaki w Japonii zostaną przeniesione z Frankfurtu do Monachium.

Przeniesienie pięciu samolotów Airbus A380 z Frankfurtu do Monachium tego lata spotkało się z bardzo dobrym rynkowym przyjęciem i było niewątpliwym sukcesem. W świetle tych wyników, Lufthansa rozważa przeniesienie kolejnego Airbusa A380 z Frankfurtu do Monachium w 2020 roku. W celu wzmocnienia ekspansji ruchu dowożącego, trzy Airbusy A320 są aktualnie przenoszone z Frankfurtu do Monachium, w zamian we Frankfurcie będą stacjonować trzy mniejsze Bombardiery CRJ900 z Monachium.

Jako „5-gwiazdkowy hub”, Monachium zostanie wzmocnione dodatkowymi produktami Klasy Pierwszej. W tym celu większość floty A340-600 z Frankfurtu zostanie przeniesiona do stolicy Bawarii.

Strategia dla hubu we Frankfurcie będzie nadal koncentrować się na optymalizacji siatki połączeń pod względem wyższej jakości. Lufthansa ograniczy rozwój tego portu w celu poprawienia wskaźników punktualności i stabilnosci operacyjnej. W 2019 roku Lufthansa spodziewa się niskiego jednocyfrowego wzrostu linii sieciowych na tym lotnisku. Lufthansa rozpoczyna sezon zimowy 2018/19 z czterema nowymi trasami z Frankfurtu. Eilat (Izrael), Agadir (Maroko), Triest (Włochy) i Saloniki (Grecja) to nowe trasy w rozkładzie lotów. Lufthansa rozszerza także swoją sieć połączeń do USA. Od 3 maja 2019 r. linia zaoferuje pierwsze połączenia z Frankfurtu do Austin (USA).

Planowane jest również dalsze ugruntowanie wzrostu w hubie Lufthansa Group i macierzystej bazie Swiss International Air Lines w Zurychu. Biorąc pod uwagę bardzo udany rozwój w ciągu ostatnich lat, celem jest utrzymanie umiarkowanego wzrostu. Główny nacisk położony jest na rozwoju działalności w Europie. Zimowy rozkład lotów 2018/19 obejmuje także nowy kierunek – Bremen. Co więcej, SWISS oferuje obecnie loty do Bordeaux (Francja), Kijowa (Ukraina), Brindisi (Włochy) i atrakcyjne miejsca całoroczne – niemiecką wyspę Sylt.

Austrian Airlines znacząco rozbudują europejską sieć połączeń w Wiedniu w nadchodzącym sezonie zimowym 2018/19. Od końca października 2018 r. ponad 40 dodatkowych lotów tygodniowo będzie startować z 14 destynacji, w tym z miast w Niemczech, takich jak Berlin, Düsseldorf i Hamburg, ale także z innych europejskich miast, takich jak Kopenhaga (Dania), Kijów (Ukraina), Ateny (Grecja) i Kraków (Polska).Wzrost ten jest możliwy dzięki zwiększeniu wydajności sieci tras. Oprócz nowych europejskich tras, Austrian Airlines zwiększa również częstotliwość lotów do Ameryki Północnej, wzmacniając pozycję Wiednia jako hubu Lufthansa Group.

„Nasz system wielo-hubowy, w którym cztery huby dzielą jedno scentralizowane zarządzanie handlowe działa dobrze i odnosi sukcesy. Dzięki temu możemy reagować na zmieniające się warunki z ekstremalną szybkością i elastycznością. Nasze kluczowe wyróżniki to jakość, efektywność i opłacalność,” powiedziałHarry Hohmeister, Członek Zarządu Deutsche Lufthansa AG i Dyrektor Zarządzający ds. Hubów, komentując podjęte decyzje. “Celem całej branży powinna być poprawa jakości. Oznacza to, że infrastruktura naziemna i powietrzna musi koniecznie nadążać za rozwojem lotnictwa. Istniejące deficyty muszą zostać usunięte. Rozwijamy się tam, gdzie koszty i jakość są odpowiednie. Właśnie dlatego czekamy do przyszłego lata, aby zdecydować o rozwoju hubów, w których od 2020 roku będzie operował nowy Boeing 777-9. Ten samolot będzie po raz pierwszy startował z nowymi produktami w Klasie Biznes i Ekonomicznej Premium oraz będzie wyznaczał nowe standardy dla branży „, dodaje Hohmeister we Frankfurcie.