Skąd jednorożce na ratuszu w Bristolu? Dlaczego domy w Amsterdamie są pochylone? Gdzie w Tokio znajduje się ukryta stacja metra? Lokalni mieszkańcy z całego świata zdradzają hotelom Mercure niezwykłe historie dotyczące miejsc, w których się znajdują. Tak powstał wirtualny przewodnik Local stories, który pozwala poznawać znane miejsca z zupełnie nieznanej perspektywy.

Local stories to projekt marki Mercure, w ramach którego na jednej platformie zebrano ponad 650 nietypowych, zaskakujących, a czasem zapomnianych atrakcji z ponad 39 krajów na całym świecie. Przewodnik jest rozwijany od zeszłego roku i powstał w oparciu o rekomendacje lokalnych partnerów oraz hotelowych ekspertów, którzy starali się ocalić od zapomnienia dawne historie oraz odkryć obiekty, o których istnieniu nikt dotychczas nie słyszał.

Wszyscy wiedzą, że w Krakowie warto odwiedzić Wawel, w Paryżu wieżę Eiffle’a, a w Rzymie Koloseum, jednak oprócz tych najbardziej znanych zabytków są także dziesiątki innych ciekawych miejsc i związanych z nimi historii, które pozwolą poznać prawdziwego ducha miasta. I właśnie dla tych, dla których klasyczne atrakcje to za mało, stworzyliśmy platformę Mercure Local stories – Opowiada Marcin Szymański, Midscale Segment Manager – Eastern Europe.

Poszukujący inspiracji znajdą opowieści m.in. gdzie szukać zaułku smoka w Brukseli, dlaczego w Seulu można pogłaskać borsuka, czy jak trafić do tajemnego, zachwycającego lasu w Australii.

Zbiór tych niezwykłych miejsc i historii podzielony jest na 4 kategorie: „Odkrywcy świata”, „Wspaniałe dziwactwa”, „Architektura” oraz „Historia w nowej odsłonie” tak, aby każdy znalazł interesującą dla siebie perspektywę.