– raport Casamundo i TNS Polska na temat wakacyjnych preferencji Polaków

Według najnowszego raportu TNS Polska na zlecenie serwisu CASAMUNDO, w tym roku większość Polaków samodzielnie zorganizuje wakacyjny wyjazd i zatrzyma się w domu wakacyjnym lub apartamencie. Co więcej, spora część urlopowiczów nie ma jeszcze wakacyjnych planów i najprawdopodobniej zajmie się organizacją wyjazdu na chwilę przed urlopem. W porównaniu do zeszłego roku aż 20% Polaków zamiast minimalnej kwoty na zakwaterowanie, wyda więcej.

Warszawa, 8 lipca 2014 – CASAMUNDO, internetowy serwis specjalizujący się w wynajmie apartamentów i domów wakacyjnych, wraz z instytutem badawczym TNS Polska po raz trzeci zbadał preferencje urlopowe Polaków oraz wysokość wydatków na wakacyjne zakwaterowanie.

Niezależność i elastyczność kluczowymi kryteriami
Podobnie jak w zeszłym roku elastyczność i niezależność odgrywają kluczową rolę przy wyborze wakacyjnego zakwaterowania. Większość ankietowanych (35%) samodzielnie zorganizuje wakacje i zatrzyma się w domu wakacyjnym lub apartamencie, który spełnia ich oczekiwania. Dla turystów z Polski indywidualna organizacja wyjazdu jest bardziej kusząca niż wykupienie standardowej oferty w biurze podróży. W porównaniu do zeszłego roku, wielu turystów jest jeszcze niezdecydowanych i wciąż zastanawia się nad sposobem spędzenia wakacji (16% ankietowanych, dla porównania w 2013 roku taką odpowiedź wskazało jedynie 5% respondentów).

 

W odróżnieniu od ankietowanych respondentów, polscy klienci serwisu CASAMUNDO przykładają dużą wagę do wcześniejszej organizacji wakacyjnego wyjazdu.

„Domy wakacyjne i apartamenty w naszym serwisie są rezerwowane z coraz większym wyprzedzeniem. Coraz więcej turystów z Polski rezerwuje wakacyjne zakwaterowanie już na początku roku. W tym roku znaczny wzrost wakacyjnych rezerwacji odnotowaliśmy w okresie styczeń – marzec. W tym czasie liczba rezerwacji z Polski była o ponad 50% wyższa w porównaniu do zeszłego roku” – komentuje Thorsten Kerwin, Dyrektor Generalny serwisu CASAMUNDO.

Według badania TNS Polska, w tym roku na wakacyjny wypoczynek wybiera się co drugi Polak. Wielu nie ma jeszcze sprecyzowanych planów na wakacje. Z pewnością znaczna część turystów zajmie się organizacją wyjazdu na tzw. ostatnią chwilę. Nie oznacza to jednak, że urlopowicze będą szukać wyłącznie promocyjnych ofert. Z obserwacji serwisu CASAMUNDO wynika, że dla polskich klientów bardziej od przypadkowej promocji liczy się znalezienie oferty w rozsądnej cenie, ale spełniającej ich wszystkie wymagania.

 

Turystyczny smart shopper
Serwis Casamundo sprawdził także wysokość wydatków na wakacyjne zakwaterowanie. Według ostatniego raportu TNS Polska, ponad 2-krotnie zmniejszyła się liczba Polaków, którzy na wakacyjne zakwaterowanie planują wydać pomiędzy 100 a 250 złotych na osobę. Obecnie tylko 13% ankietowanych planuje wydać na zakwaterowanie minimalną kwotę, dla porównania w ubiegłym roku taką wartość wskazywało 33% respondentów.
Duży wzrost odnotowaliśmy również w przedziale 501 – 1000 złotych.  W zeszłym roku taką kwotę było w stanie przeznaczyć 14% ankietowanych a obecnie już 19% respondentów. Odsetek ten zwiększył się o 5% w porównaniu do ubiegłego badania.  Największy jednak wzrost odnotowaliśmy w przedziale 1001 – 2000 złotych. Odsetek turystów, którzy planują wydać ponad 1000 złotych na wakacyjne zakwaterowanie na przestrzeni roku zwiększył się o 8% w porównaniu do zeszłego roku.

Wysokość wydatków na zakwaterowanie potwierdzają również dane serwisu CASAMUNDO. „Sporą część naszych klientów stanowią rodziny z dziećmi, które uzależniają urlopy od wakacji i ferii. Ciężko jest im zaplanować wakacyjny wyjazd z dużo większym wyprzedzeniem. Elastyczność i indywidulane dopasowanie oferty jest dla nich najważniejsze i tym się kierują również wybierając ofertę na krótko przed wyjazdem. Urlopowicze z Polski cenią sobie elastyczność, prywatność oraz komfort zakwaterowania – na wakacyjny wyjazd są w stanie przeznaczyć więcej, pod warunkiem, że jakość i komfort zakwaterowania będą adekwatne do ceny” – dodaje, Thorsten Kerwin, Dyrektor Generalny serwisu CASAMUNDO.

 

Jakość adekwatna do ceny nawet w ofercie last-minute

Najczęściej wakacje last-minute wykupione w biurze podróży wymagają od turystów kompromisu oraz dopasowania się do zaproponowanej oferty. Organizując samodzielnie wakacje nawet w ostatniej chwili, urlopowicze wciąż mają możliwość indywidualnego dopasowania oferty. Jest to rozwiązanie dla jeszcze niezdecydowanych turystów, którzy nie chcą rezygnować z ulubionego sposobu spędzenia wakacji.
„Osoby, które planują wakacyjny wyjazd mają możliwość wyszukania noclegów last minute na naszej stronie. Po wpisaniu w wyszukiwarce: http://www.casamundo.pl/last-minute urlopowiczom wyświetlą się atrakcyjne domy wakacyjne i apartamenty, które są dostępne w najbliższym czasie. Dzięki temu turyści mogą wybierać spośród 300 000 obiektów dostępnych na Casamundo.pl i nawet w ostatniej chwili znajdą odpowiedni dla siebie dom wakacyjny. Turyści mogą również zawęzić poszukiwania domu wakacyjnego określając miejsce wakacyjnego wypoczynku, okres pobytu oraz cenę. Wszystkie obiekty gwarantują prywatność i niezależność, czyli to, co niezbędne, aby wypocząć i dobrze spędzić czas” – dodaje Thorsten Kerwin.

O Casamundo
Casamundo to portal specjalizujący się w wynajmie apartamentów i domów wakacyjnych w całej Europie. Portal powstał w 2003 roku w Hamburgu, gdzie znajduje się główna siedziba firmy. W 2009 roku działalność Casamundo została rozszerzona na polski rynek. Strona www.casamundo.pl to baza ponad 300 000 ofert renomowanych firm turystycznych oraz wybranych osób prywatnych w Europie, Stanach Zjednoczonych i innych krajach. Oprócz Polski i Niemiec, Casamundo działa również w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Czechach, Słowacji i Holandii, na Węgrzech i w Hiszpanii.
Więcej informacji na temat oferty Casamundo oraz przestawionych obiektów można uzyskać na stronie www.casamundo.pl.
Najświeższe informacje oraz ciekawostki można otrzymywać dołączając do grupy Casamundo.pl na Facebooku