Gdy pandemia uderzyła w polską gospodarkę, rząd zdecydował się wprowadzić szereg
narzędzi pomocowych. Tarcza antykryzysowa pomogła przedsiębiorstwom, zaś osłabione
budżety polskich rodzin wsparł Bon Turystyczny. Od początku wprowadzenia programu w
28 hotelach grupy Polskiego Holdingu Hotelowego do tej pory udało się zrealizować ponad
2,5 tys. noclegów, w tym zrealizowano bony o wartości prawie 800 tys. zł.

– Pomysł rządu w postaci bonu turystycznego był bardzo pozytywnym impulsem dla całej branży
turystycznej, nie tylko dla hotelarzy. Tak jak program 500+, bon turystyczny to dobra inwestycja w
polskie społeczeństwo. Beneficjenci programu podczas podróży wydali również własne, dodatkowe
środki, co miało pozytywny ekonomiczny wpływ na naszą branżę – mówi Gheorghe Marian
Cristescu, prezes zarządu Grupy Kapitałowej Polskiego Holdingu Hotelowego.
Grupa Kapitałowa Polskiego Holdingu Hotelowego od samego początku bardzo wspierała
rządowy projekt Bonu Turystycznego. Wszystkie obiekty hotelowe należące do grupy PHH od
samego początku honorowały Bon Turystyczny i przygotowały na tę okazję specjalne rodzinne
oferty, aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić pobyt rodzinom. To jednak nie koniec. Po
zakończonym sezonie wakacyjnym hotele prześcigają się w nowych pomysłach, aby
zainteresować tych, którym do tej pory nie udało się zrealizować bonu, do wykorzystania go
podczas tak zwanych city break.
– Nasze hotele jak najbardziej odczuwają pozytywnie skutki tego programu. Tak jak przewidywałem
wcześniej, w pierwszej kolejności skorzystały na tym hotele wypoczynkowe zlokalizowane w
miejscowościach turystycznych. Jednak już teraz możemy zauważyć zainteresowanie realizacją
bonów na pobyty weekendowe w miastach. Ten program ma działanie falowe: chociaż bon jest
realizowany w hotelach i obiektach noclegowych, to jego skutki odczuwają wszystkie firmy
obsługujące turystów – podsumował prezes Cristescu.

Polski Holding Hotelowy to spółka w 100 proc. z kapitałem państwowym, której celem jest
nowoczesne zarządzanie obiektami hotelowymi należącymi do Skarbu Państwa. Rolą PHH jest
kształtowanie standardów na polskim rynku hotelarskim, jak również wprowadzanie innowacji,
nowoczesnych rozwiązań i optymalizacji działania obiektów. PHH od wielu lat współpracuje
jako franczyzobiorca z czołowymi światowymi sieciami hotelowymi, takimi jak Marriott
International, Hilton International, Best Western Hotels&Resorts, InterContinental Hotels
Group i Louvre Hotels Group. W grupie kapitałowej Polskiego Holdingu Hotelowego znajduje
się łącznie 28 obiektów hotelarskich, co czyni go drugą największą spółką hotelową w kraju i
pierwszą z wyłącznie polskim kapitałem. Ponadto, w ramach umowy z PHN, PHH zarządza
Regent Warsaw Hotel. W najbliższych latach jako pierwszy w Polsce i Europie wprowadzi
markę Vīb, należącą do sieci Best Western Hotels & Resorts. Pod szyldem marki Vīb będą
funkcjonowały Apartamenty Zgoda w Warszawie.