Kolekcja „Kasprowy Wierch – 1987 metrów przyrody” zaprojektowana dla Polskich Kolei Linowych przez Aleksandrę Woźniak  i Hannę Niemierowicz, czyli POLKADOT, została nagrodzona w konkursie Dobry Wzór organizowanym przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego (IWP). Dobry Wzór to znak, którym Instytut Wzornictwa Przemysłowego co roku nagradza dobrze zaprojektowane i wyróżniające się produkty dostępne na polskim rynku.
Dobry Wzór to najstarszy polski konkurs wzorniczy. Konkursowe produkty i usługi  wskazywane są przez badaczy i ekspertów Instytutu Wzornictwa Przemysłowego na podstawie stałego monitoringu rynku. Konkurs jest równocześnie jedynym w Polsce niezależnym audytem wzorniczym – typowanie produktów odbywa się  na podstawie wiedzy ekspertów i badaczy IWP, ich znajomości projektowania, rynku i trendów. Nagroda Dobry Wzór wręczana jest w 9 kategoriach: Dom, Praca Sfera Publiczna, Usługi, Nowe technologie, Grafika użytkowa i opakowania, Nowe materiały produkcyjne, Transport i komunikacja, Moda i akcesoria. Dodatkowo przyznawane są nagrody specjalne.
Polskie Koleje Linowe trafiły w dziesiątkę, zapraszając do współpracy dwie tak bardzo utalentowane projektantki Panie Aleksandrę Woźniak oraz Hannę Niemierowicz. W efekcie otrzymaliśmy projekt atrakcyjny, nowoczesny, ukierunkowany na naturalność i lokalność – przekazał podczas ogłoszenia laureatów 27. edycji Konkursu Dobry Wzór prof. Piotr Gliński. – Kolekcja pozytywnie wyróżnia się na tle standardowych gadżetów promocyjnych, co  – mam nadzieję – zainspiruje i zachęci inne firmy i instytucje do wykorzystywania w swojej działalności potencjału kreatywnego naszych rodzimych projektantów – podkreślił wicepremier, Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.
Jesteśmy bardzo miło zaskoczone podwójną nagrodą- zarówno w kategorii „Moda i akcesoria” jak i wyróżnieniem Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu. Cieszymy się,  że nasza praca została doceniona przez grono specjalistów. Chcemy podkreślić, że taki efekt nie zostałby osiągnięty bez udziału świadomego i otwartego klienta jakim są Polskie Koleje Linowe. Naszym wspólnym celem było stworzenie kolekcji z naturalnych materiałów, przyjaznych środowisku, podkreślających harmonię życia w zgodzie z naturą– mówią Aleksandra Woźniak i Hanna Niemirowicz ze studia graficznego POLKADOT.
Głównym motywem nagrodzonej w kategorii „Moda i akcesoria“ kolekcji są realistyczne szkice zwierząt charakterystycznych dla polskich Tatr. Opatrzone łacińskimi nazwami nawiązują do dawnych atlasów przyrodniczych. W kolekcji dostępne są koszulki, bluzy, chusty wielofunkcyjne, czapki, skarpety, kubki, magnesy, piny oraz bawełniane torby. – Przemyślana, naturalna kolorystyka ubrań i akcesoriów podkreśla ich outdoorowy, górski charakter oraz ułatwia łączenie ze sobą poszczególnych elementów. Cała kolekcja sygnowana jest logo „Kasprowy Wierch“ i powstała w polskich lokalnych szwalniach i manufakturach. Z myślą o tych, którzy nie mogą być w Zakopanem udostępniliśmy też możliwość zrobienia zakupów w sklepie internetowym PKL – tłumaczy Patryk Białokozowicz z zarządu Polskich Kolei Linowych.
Nagrodzona kolekcja ubrań i gadżetów dostępna jest w najwyżej położonym sklepie w Polsce  zlokalizowanym w budynku górnej stacji kolei PKL na Kasprowym Wierchu oraz w sklepie internetowym pod adresem przenosimygory.pkl.pl.
Wystawę pokonkursową można oglądać za darmo do 29 listopada 2020 r. w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego przy ul. Świętojerskiej 5/7 w Warszawie. Wstęp wolny.

Polskie Koleje Linowe to przedsiębiorstwo z 80-letnią tradycją działające w branży turystycznej, operator kolei linowych w kluczowych lokalizacjach turystycznych w Polsce. Spółka oferuje całoroczny, kompleksowy zakres usług turystyczno-wypoczynkowych oraz posiada własną bazę noclegową i restauracyjną. Obecnie PKL działa w siedmiu ośrodkach w Tatrach i Beskidach: Kasprowy Wierch, Gubałówka, Jaworzyna Krynicka, Góra Parkowa, Mosorny Groń, Palenica oraz Góra Żar. PKL jest jednym z największych pracodawców na Podhalu, zatrudniającym ponad 300 osób. Priorytetem PKL jest zrównoważony rozwój, łączący w sobie dalsze inwestycje i poszerzanie oferty turystycznej z jednoczesnym zachowaniem dbałości o środowisko naturalne. Spółka została włączona do grona najbardziej rozpoznawalnych i godnych polecenia marek regionu, które mogą posługiwać się znakiem „Made in Małopolska” w ramach projektu realizowanego przez województwo małopolskie.