Ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych dotyczy również hotelarzy


1 lipca 2018 roku wejdzie w życie ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Będzie obowiązywała wszystkie polskie przedsiębiorstwa oferujące, sprzedające i realizujące imprezy turystyczne i powiązane usługi turystyczne na terenie kraju, a także za granicą. Nowe regulacje są skierowane nie tylko do biur podróży, ale mogą dotyczyć również właścicieli obiektów noclegowych. IGHP rozpoczyna cykl szkoleń dla hotelarzy, szczególnie tych, którzy oprócz noclegu, oferują gościom dodatkowe usługi.

– Rynek usług hotelowych w Polsce jest bardzo konkurencyjny, dlatego hotelarze rozbudowują swoje oferty. Najbardziej wymagający klienci mogą liczyć na bogaty pakiet turystyczny, obejmujący nie tylko nocleg, usługi restauracyjne i SPA, lecz również wycieczki po okolicy czy kilkudniowe wyjazdy za granicę. Od początku lipca będą musieli dostosować swoją działalność do nowej ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Z myślą o nich przygotowaliśmy cykl szkoleń, prezentujących praktyczne zastosowanie nowych przepisów – mówi Marcin Mączyński, sekretarz generalny i wiceprezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Marcin Mączyński podkreśla także, że dla członków IGHP szkolenia są bezpłatne.

Ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych wdraża do polskiego prawa dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2302 z dnia 25 listopada 2015 r. i wejdzie w życie 1 lipca 2018 roku. Nowe przepisy mają na celu wzmocnienie ochrony podróżnych, a na przedsiębiorców turystycznych nakładają nowe obowiązki. Są wśród nich, m.in. wpis do rejestru organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych, posiadanie odpowiedniego zabezpieczenia finansowego na wypadek niewypłacalności, opłacanie składek na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, prowadzenie wykazu zawartych umów oraz realizacja obowiązku informacyjnego wobec podróżnych.

Podczas cyklu szkoleń organizowanych przez IGHP hotelarze zapoznają się z nowymi przepisami i zakresem obowiązków, które powinni realizować. Szkolenia poprowadzą eksperci na co dzień zajmujący się zagadnieniami prawnymi w turystyce. Część merytoryczną uzupełnią case studies oraz sesja pytań i odpowiedzi.

Cykl szkoleń rozpocznie spotkanie, które odbędzie się 14 maja 2018 r. w Poznaniu w godzinach 12.30 – 15.00.
Szkolenia połączone są z regionalnymi spotkaniami hotelarzy, które odbywać się będą w godz. 10.00 -12.30. Podczas spotkań zostaną poruszone m.in. kwestie rozporządzenia RODO, praw autorskich i pokrewnych oraz innych, bieżących zagadnień istotnych dla hotelarzy.

 

Szczegółowy harmonogram szkoleń:
• 14.05 Poznań
• 15.05 Kołobrzeg
• 21.05 Rzeszów
• 23.05 Kielce
• 28.05 Bydgoszcz
• 29.05 Lidzbark Warmiński
• 30.05 Augustów
• 07.06 Lublin
• 11.06 Łódź
• 14.06 Warszawa
• 19.06 Kraków
• 20.06 Dąbrowa Górnicza
• 21.06 Wrocław
• 26.06 Gdańsk

 

Na szkolenie można zapisać się online na stronie https://szkoleniaustawa.konfeo.com/pl/groups lub przez biuro IGHP ighp@ighp.pl tel 22 251 79 11, 503 044 875.
Dla członków IGHP udział w szkoleniu jest bezpłatny. Podmioty niezrzeszone w IGHP ponoszą koszt szkolenia w wysokości 100 zł netto.