W tegorocznej edycji rankingu AirHelp Score nastąpiły duże zmiany – zarówno na podium, jak i wśród najpopularniejszych w Polsce linii lotniczych. Zestawienie powstało w oparciu o trzy kryteria: punktualność, jakość obsługi pasażera oraz rozpatrywanie wniosków o odszkodowanie. Zobacz, jak Wizz Air, LOT i Ryanair wypadły na tle światowej czołówki.

Wyniki AirHelp Score 2018 pokazują, że stawianie pasażera na pierwszym miejscu w dłuższej perspektywie przynosi korzyści. Cieszymy się z pozytywnych zmian wśród wielu linii lotniczych, które trafiły na wyższe pozycje w zestawieniu. Wszystko dzięki poprawie jakości oferowanych usług, a gdy pójdzie coś nie tak, ponoszeniu odpowiedzialności i bezproblemowemu wypłacaniu należnych rekompensat – powiedział CEO i współzałożyciel AirHelp, Henrik Zillmer.

Wizz Air ze spektakularnym awansem

Największą zmianą w AirHelp Score 2018 jest awans o 37 pozycji linii Wizz Air. Węgierski przewoźnik uplasował się na 13. pozycji w tegorocznym zestawieniu, głównie dzięki poprawieniu procesu rozpatrywania wniosków o odszkodowania.

Swoją pozycję w zestawieniu umocnił również LOT, ale nadal wypadł nieco gorzej niż Wizz Air. Nasz narodowy przewoźnik znalazł się na 29. pozycji (w AirHelp Score 2017 był na 43. lokacie). W porównaniu z poprzednim rokiem został wyżej oceniony za wypłacanie rekompensat za zakłócone loty. Bez zmian pozostała wysoka nota za punktualność.

Popularna wśród Polaków tania linia lotnicza Ryanair uplasowała się w niechlubnej ostatniej dziesiątce, pomimo poprawienia ocen za rozpatrywanie wniosków o rekompensaty (w 2017 r. otrzymał jedynie 0,8 na 10 możliwych, w br. – 3,3) oraz jakość obsługi pasażerów. Przewoźnik znalazł się na 67. miejscu.

Pozycja

Nazwa linii

Kraj

Punktualność

Jakość obsługi

Rozpatrywanie roszczeń

Wynik

13

Wizz Air

Węgry

8,8

6,0

9,1

7,95

29

LOT – Polish Airlines

Polska

7,9

6,3

9,1

7,75

67

Ryanair

Irlandia

8,6

6,3

3,3

6,0

Lufthansa wskoczyła do czołówki

Zmian nie zabrakło również na podium. Qatar Airways awansował z trzeciej pozycji na pierwszą.  

Qatar Airways konsekwentnie poprawia oferowane usługi i dba o komfort swoich pasażerów. Przekłada się to na obecność w pierwszej trójce zestawienia od pierwszej jego edycji – dodaje Henrik Zillmer.

Największym zaskoczeniem jest jednak Lufthansa, która z 28. miejsca w zestawieniu z 2017 r. przeskoczyła na drugie w tegorocznym. Niemiecki przewoźnik nieznacznie pogorszył się w punktualnym docieraniu do miejsca docelowego, ale usprawnił proces rozpatrywania roszczeń i wypłacania odszkodowań.

Podium zamyka linia Etihad Airways, która ze względu na mniejszą liczbę punktów za dbałość o pasażerów oraz obsługę wniosków o odszkodowanie spadła o jedną pozycję w porównaniu z poprzednim zestawieniem. Zeszłoroczny zwycięzca – Singapore Airlines – znalazł się na czwartej lokacie.

AirHelp Score – 10 najlepszych linii lotniczych

Pozycja

Nazwa linii

Kraj

Punktualność

Jakość obsługi

Rozpatrywanie roszczeń

Wynik

1.

Qatar Airways

Katar

8,9

9,5

8,9

9,08

2.

Lufthansa

Niemcy

7,6

9,5

8,6

8,57

3.

Etihad Airways

Zjednoczone Emiraty Arabskie

8,6

9,3

7,5

8,43

4.

Singapore Airlines

Singapur

8,5

9,8

6,8

8,33

5.

South African Airways

Południowa Afryka

8,5

7,8

8,7

8,31

6.

Austrian Airlines AG dba Austrian

Austria

8,0

8,0

8,9

8,29

7.

Aegean Airlines

Grecja

9,0

8,3

7,4

8,19

8.

Qantas

Australia

8,9

8,0

7,5

8,12

9.

Air Malta

Malta

8,6

6,5

9,1

8,09

10.

Virgin Atlantic

Wielka Brytania

8,2

8,0

7,9

8,04