LOT rozwija się na Węgrzech. Po uruchomionych z sukcesem połączeniach z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago, a także do Krakowa, przyszła kolej na rejsy do lotniska London City (LCY). Przewoźnik będzie tam latał nowymi Embraerami 190 dwa razy dziennie od 18 lutego 2019 r. Bilety są już dostępne w sprzedaży 

Rejsy będą obsługiwane według następującego rozkładu: samoloty wystartują do London City o godz. 7:00 i wylądują o 8:45 codziennie (oprócz niedziel). Popołudniowa częstotliwość z Budapesztu została zaplanowana na 17:15 z przylotem o 19:00 (poza sobotami). Rejsy z LCY do Budapesztu zaplanowane są na 9:15 i 19:30 czasu lokalnego z lądowaniem odpowiednio: o 12:45 i o 23:00

Rozkład pozwoli pasażerom podróżującym z Budapesztu np. w celach biznesowych na wyjazd i powrót w ciągu jednego dnia – bez konieczności nocowania. Lotnisko London City Airport, jest dogodnie zlokalizowane w londyńskich dokach (w dzielnicy Royal Docks). Dzięki temu jest najbliżej położonym do biznesowego i finansowego centrum Londynu: zaledwie 9,6 km od City.

Dla pasażerów podróżujących z Londynu nowe połączenie LOT-u jest doskonałą alternatywą dla obecnej oferty rejsów do Budapesztu, które zakładają start z położonych w znacznej odległości od centrum lotnisk Heathrow, Gatwick, Stansted, Luton i Southend. Oferta LOT-u skierowana jest m.in. do ruchu korporacyjnego i przyczyni się do zacieśniania relacji biznesowych i gospodarczych między Węgrami a Wielką Brytanią.

Jako nowoczesna, najdynamiczniej rosnąca linia lotnicza w Europie jesteśmy dumni, że możemy tak szybko rozwijać się na Węgrzech. Otwieramy nowy rozdział: po uruchomieniu połączeń doNowego Jorku, Chicago i Krakowa wzbogacamy ofertę o dodatkowe dwa rejsy dziennie: do London City. Rocznie między Budapesztem i Londynem podróżuje prawie 1,4 mln mln pasażerów. London City to najwygodniejsze lotnisko dla tych, którzy chcą dostać się w najkrótszy i najwygodniejszy sposób do centrum miasta. Jestem przekonany, że to nowe połączenie zostanie docenione przez węgierskich pasażerów, ponieważ oferujemy im zupełnie nową jakość usług – mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u

Bardzo się cieszę, że nasi partnerzy z LOT-u wchodzą ze swoim nowym, atrakcyjnym połączeniem na rynek węgierski. Rozpoczęcie operacji między portem lotniczym w Budapeszcie i London City Airport to kolejny ważny krok w naszych wspólnych staraniach o poprawę oferty dla pasażerów z Europy Środkowo-Wschodniej – podkreśla Jost Lammers, dyrektor generalny lotniska w Budapeszcie

Ze względu na stosunkowo krótki pas startowy i stromy kąt podejścia loty do Londynu City są skomplikowane pod względem operacyjnym i tylko kilka rodzajów samolotów jest uprawnionych do latania z tego portu. Żeby być obecnym w London City LOT zdecydował się na leasing od firmy NAC czterech nowych samolotów Embraer E-190, które zostaną dostarczone do końca roku bezpośrednio z fabryki producenta w Brazylii. Nowy Embraer E-190 będzie miał na pokładzie 106 wygodnych foteli

To pierwsze w historii połączenie z Budapesztu do London City, a jednocześnie wyraz naszej determinacji, żeby oferować pasażerom najbardziej dogodne rejsy do najważniejszych miast w Europie. Coraz większy wybór połączeń jest tym, czego oczekują pasażerowie naszego lotniska, w którego rozwój stale inwestujemy. Rejsy do Budapesztu powinny stanowić impuls dla rozwoju turystyki i relacji gospodarczych między Wielka Brytanią a Europą Środkowo-Wschodnią. Rejsy z Budapesztu będą uzupełniały się z ogłoszonym przed kilkoma dniami połączeniem między London City a Warszawą   – mówi Robert Sinclair, prezes London City Airport.

W przyszłości  LOT zakłada dalszy rozwój siatki połączeń z Budapesztu. Wkrótce uruchomiony zostanie salon biznesowy LOT-u na lotnisku Ferenc Liszt Budapeszt. Obecnie LOT zatrudnia w Budapeszcie blisko 60 członków personelu pokładowego wykonujących połączenia na trasie Budapeszt-Nowy Jork i Budapeszt-Chicago. Ale to wcale nie koniec. Polski przewoźnik ogłosił nabór do końca 2019 r. 300 dodatkowych pilotów głównie z Europy Środkowo-Wschodniej, z których część będzie zbazowana na stałe w Budapeszcie. 


Oprócz London City LOT proponuje pasażerom trzy połączenia z Budapesztu: do Nowego Jorku i Chicago (na pokładach szerokokadłubowych Dreamlinerów) i rejsy z Krakowa do Budapesztu obsługiwane przez Bombardiery Q400. W sumie daje to potencjał ponad  400 tys. pasażerów rocznie na tych trasach. 

LOT jest dziś najszybszą rozwijającą się linią lotniczą w Europie. W ub. roku przewoźnik przewiózł 6,8 mln pasażerów, czyli o 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku planuje osiągnąć pułap 9 mln pasażerów, a w 2019 r. przekroczyć 10 mln, żeby dalej szybko się rozwijać. LOT posiada 55 nowoczesnych samolotów (łącznie z maszynami partnerskiej linii Nordika z Estonii i wyleasingowanymi od rumuńskiego przewoźnika Blue Air daje to w sumie prawie 70 maszyn). Przewoźnik ma w swojej rozkładowej ofercie 101 połączeń, w tym bezpośrednie rejsy z Warszawy do Nowego Jorku, Chicago, Los Angeles, Toronto, Pekinu, Seulu, Tokio i Singapuru oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago.

Do końca 2019 r. do floty  zostanie włączonych pięć kolejnych samolotów B787 Dreamliner, dzięki czemu ich liczba wzrośnie do 15. Przewoźnik czeka też na kolejne z zamówionych wąskokadłubowych Boeingów 737 MAX 8, których liczba do końca 2019 r. wzrośnie z czterech obecnie do 12. W lipcu br. zakończą się dostawy sześciu dodatkowych Embraerów 195, a do końca roku do floty zostaną dołączone cztery Embraery 190.

Bilety na połączenia – m.in. z Budapesztu i Warszawy do London City – są już dostępne za pośrednictwem wszystkich kanałów sprzedaży, w tym LOT.com, LOT Contact Centre i u agentów.