Podsumowanie interwencji assistance
Polacy cieszą się długimi weekendami i często wykorzystują je na odpoczynek i podróże. Jednak pomimo skrupulatnego planowania, każdemu zdarzają się czasem nieprzewidziane sytuacje. Europ Assistance Polska podsumowała rodzaj i liczbę interwencji assistance podczas ostatnich długich weekendów listopada.
Firma przeanalizowała strukturę spraw assistance w dniach 1-11 listopada 2013, sprawdzając z jakimi przeciwnościami zmagali się klienci firmy. Najwięcej awarii dotyczyło silnika samochodu, które stanowiły 38% wszystkich spraw w ramach assistance samochodowego. Drugimi co do częstotliwości przyczynami wzywania pomocy drogowej były stłuczki i kolizje (24%). W sytuacjach tych firma najczęściej udzielała pomocy polegającej na odholowaniu unieruchomionego pojazdu do warsztatu (66,2% interwencji), a w 16% przypadków klienci mogli kontynuować podróż samochodem zastępczym. Natomiast w sytuacjach awarii, 81,5% interwencji zakończyło się usprawnieniem pojazdu na miejscu zdarzenia. Wyniki te nie odbiegają od wyników z analogicznego okresu w ubiegłym roku.
Długie weekendy to okazja również do dalszych podróży. Europ Assistance Polska przeanalizowała statystyki spraw w ramach polis turystycznych i jak się okazuje, klienci firmy potrzebowali najczęściej pomocy medycznej (organizacja i zwrot kosztów leczenia) – 72%, a także pomocy prawnej za granicą – 5,5%. Najwięcej interwencji miało miejsce w Niemczech – 23%, Austrii – 16,6% i Kambodży – 11%, a następnie Belgii – 5%, Egipcie i Hiszpanii (po 4%). W ubiegłym roku więcej interwencji miało miejsce w Stanach Zjednoczonych Ameryki, Niemczech i Włoszech.
Assistance gwarantuje klientom całodobowy dostęp do usług pomocy w razie nieszczęśliwego wypadku. Klienci posiadający usługi assistance mogą cieszyć się spokojem zarówno podczas wypoczynku w kraju, jak i w dalekiej podróży.