• Grupa Emirates odnotowała 13% wzrost przychodów do 11,5 mld USD (42,3 mld AED) oraz 4% wzrost zysku netto do 600 mln USD (2,2 mld AED).
• Emirates przewiozły 21,5 mln pasażerów (wzrost o 15%), dodały 10 nowych samolotów do swojej floty (16% wzrost oferowania), utrzymały wskaźnik zapełnienia miejsc w samolocie na stałym poziomie 79,2% oraz osiągnęły zysk netto na poziomie 475 mln USD (1,7 mld AED).
• Przychody spółki dnata wzrosły o 18% do 1 mld USD (3,7 mld AED), a zysk netto o 13% do 125 mln USD (458 mln AED).

 

Grupa Emirates ogłosiła dziś swoje półroczne wyniki, które po raz kolejny pokazują doskonałą kondycję firmy pomimo wciąż rosnącej globalnej presji ekonomicznej i wysokich cen paliw. Wyniki Grupy odzwierciedlają jej stały nacisk na długoterminowe plany i rozwój biznesu.

Przychody Grupy Emirates osiągnęły poziom 11,5 mld USD (42,3 mld AED) za pierwsze półrocze bieżącego roku finansowego, które zakończyło się 30 września 2013 roku, poprawiając o 13% wynik z 30 września 2012 roku, który wyniósł 10,2 mld USD (37,5 mld AED).

Zysk netto Grupy wzrósł o 4% w porównaniu z rokiem poprzednim do 600 mln USD (2,2 mld AED). Saldo gotówkowe Grupy na dzień 30 września 2013 roku wynosiło 4,9 mld USD (18,2 mld AED) w porównaniu do 7,3 mld USD (27 mld AED) z 31 marca 2013 roku. Jest to wynik spłaty obligacji w wysokości 1,8 mld AED, która nastąpiła w lipcu 2013 roku, spłaty w wysokości 367 mln AED w ramach pierwszej raty obligacji Sukuk (tj. zgodnych z zasadami islamu) o wartości całkowitej 1 mld USD oraz inwestycji w wysokości 7 mld AED w nowe maszyny, silniki, części zamienne i inne projekty w ramach Grupy.

Globalne otoczenie biznesu stanowi coraz większe wyzwanie. Nawet w trakcie rozwoju pozostajemy dynamiczni w naszych działaniach i właśnie tej umiejętności – szybkiego działania i dostosowania się – zawdzięczamy nasz sukces. Nasze inwestycje w infrastrukturę Emirates i dnata cały czas się zwracają. I chociaż ściśle kontrolujemy proces zarządzania naszymi bieżącymi celami biznesowymi, cały czas mamy na uwadze nasze cele długoterminowe, dlatego też ciągle inwestujemy w rozwój biznesu – powiedział Jego Wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy i linii Emirates.

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy Grupa inwestowała w rozwój kadry, zwiększając jej liczebność o 11,7% do poziomu 75 800 pracowników na dzień 31 marca 2013 r.

W pierwszym półroczu bieżącego roku finansowego linie lotnicze Emirates zakupiły 10 samolotów szerokokadłubowych, w tym sześć Airbusów A380, trzy Boeingi 777 i jeden Boeing 777 Freighter i oczekują na dostawę 15 kolejnych maszyn przed upływem roku finansowego (31 marca 2014 r.). Emirates zainwestowały także w swoją siatkę połączeń uruchamiając loty do Tokio Hanedy i Sztokholmu. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Emirates uruchomiły w sumie 7 nowych połączeń, w tym do Adelaide, Lyonu, Phuket, Warszawy i Algieru.

Grupa musiała sprostać olbrzymim wyzwaniom w postaci wysokich cen paliwa, dopiero wychodzącej z kryzysu gospodarki światowej i silnych notowań dolara amerykańskiego do głównych walut, które negatywnie wpływały na poziom przychodów. Mimo to Emirates w dalszym ciągu przynoszą zyski. W pierwszej połowie roku finansowego 2013–2014 zysk netto linii Emirates wzrósł o 2% w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku i wyniósł 475 mln USD (1,7 mld AED).

Karta wyników Emirates z ostatniego półrocza pokazuje, że popyt na nasze produkty i usługi utrzymuje się na stałym poziomie. Nasze zdolności przewozowe i liczba połączeń stale wzrastają w odpowiedzi na zapotrzebowanie pasażerów. Wysokie ceny paliwa, stanowiące 39% naszych wydatków, a także niekorzystny kurs walut pochłaniają znaczną część naszych zysków. Mimo to niezmiennie realizujemy naszą wizję międzynarodowej linii lotniczej pierwszego wyboru i w dalszym ciągu będziemy inwestować w naszą kadrę i infrastrukturę, a także współpracować z naszymi partnerami, aby osiągnąć ten cel – powiedział JW Szejk Ahmed.

Dzięki największej flocie Airbusów A380 i Boeingów 777 Emirates zapewniają swoim pasażerom coraz lepsze połączenia do wielu kierunków na całym świecie z jedną tylko przesiadką w Dubaju, ciągle inwestując w swoją siatkę połączeń. Obecnie Emirates obsługują połączenia do 137* miast w 77 krajach, podczas gdy w roku ubiegłym obsługiwały 126 miast w 74 krajach. Nowe połączenia uruchomione po 1 kwietnia 2013 r. – do Tokio Hanedy, Sztokholmu, Clark, Konakry i Sijalkot – obejmują ważne miasta i lotniska regionalne, które dotychczas były niedostatecznie obsługiwane pod kątem bezpośrednich połączeń lotniczych. W dalszej części roku finansowego zostaną uruchomione kolejne połączenia, m.in. do Kabulu, Kijowa, Tajpej i Bostonu.

W sierpniu świętowano pięciolecie Airbusów A380 we flocie Emirates. Od pierwszego lotu z Dubaju do Nowego Jorku, który miał miejsce 1 sierpnia 2008 r. maszyny przewiozły ponad 18 mln pasażerów.

W pierwszym półroczu roku finansowego 2013-2014 Emirates odnotowały znaczący rozwój działalności, zarówno pod względem oferowania jak i liczby przewiezionych pasażerów. Wyniki te wyróżniają się na tle tendencji spadkowej obserwowanej na rynku lotniczym. Oferowanie wzrosło o 16,9%, natomiast liczba przewiezionych pasażerów liczona w pasażerokilometrach (RPKM – Revenue Passenger Kilometre) zwiększyła się o 16,1%. Na wysokim poziomie utrzymał się także wskaźnik zapełnienia miejsc, który nieznacznie obniżył się do 79,2% w porównaniu z 79,7% w roku ubiegłym. Od 1 kwietnia 2013 r. Emirates obsłużyły 21,5 mln pasażerów, o 15% więcej niż w tym samym okresie w zeszłym roku, a także przewiozły aż o 5,2% więcej ton cargo, co również stanowiło znaczący wzrost na tle zniżkowej tendencji na rynku lotniczym.

Przychody Emirates, w tym pozostałe przychody operacyjne, wyniosły 10,8 mld USD (39,8 mld AED), co w porównaniu z 9,6 mld USD (35,4 mld AED) uzyskanymi w zeszłym roku stanowi wzrost o 12% i odzwierciedla tym samym popyt na przewozy pasażerów oraz wysoką efektywność linii.

Spółka dnata rozwija się w oparciu o inwestycje w rozwój biznesu i infrastrukturę, która obejmuje obecnie 38 krajów. Przychody dnata, w tym pozostałe przychody operacyjne, wyniosły 1 mld USD (3,7 mld AED), co w porównaniu z ubiegłorocznymi przychodami na poziomie 864 mln USD (3,2 mld AED) stanowi wzrost o 18%. Zysk netto dnata zwiększył się aż o 13% do poziomu 125 mln USD (458 mln AED).

Operacje lotniskowe dnata stanowiły największą część przychodów spółki – 375 mln USD (1,4 mld AED), o 16% więcej w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym, kiedy wyniosły 324 mln USD (1,2 mld AED). Liczba samolotów obsługiwanych przez dnata wzrosła o 9% do 141 845.

Przychody dnata z cateringu pokładowego wzrosły aż o 39% i osiągnęły poziom 243 mln USD (891 mln AED), a liczba podawanych posiłków wyniosła 22,4 mln w pierwszym półroczu bieżącego roku finansowego, aż o 81% więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym. Dane te są przede wszystkim rezultatem przejęcia spółki Servair we Włoszech w czerwcu 2013 r.

Usługi zarządzania podróżą dnata przyniosły 83 mln USD (303 mln AED) przychodu, o 16% więcej w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym.

Oddział handlingowy cargo spółki dnata także odnotował wzrost przychodu o 4% do poziomu 149 mln USD (546 mln AED) dzięki zwiększeniu tonażu, przede wszystkim w Wielkiej Brytanii i Szwajcarii, o 2% do całkowitego poziomu 809 236 ton.