eSKY.pl umożliwia swoim klientom rezerwację biletów lotniczych poprzez urządzenia mobilne.

W marcu serwis uruchomił mobilną wersję swojej strony internetowej. Jest ona dostępna na wszystkich rynkach, na których działa Grupa eSKY – w Polsce, Bułgarii i Rumunii, a także w Brazylii. Ze względu na specyfikę rynku firma zaczęła od wprowadzenia strony i aplikacji mobilnej na rynku brazylijskim, na którym te rozwiązania uruchomiono w ubiegłym roku. Na rynku polskim strona moblina jest dostępna od miesiąca i już odwiedziło ją ponad
110 tys. użytkowników.

– Badania przygotowane w ostatnim czasie przez Mobile Institute pokazują jak ważne jest, by firma z branży e-commerce posiadała stronę mobilną. Wynika z nich, że 75 proc. polskich internautów robi zakupy w sieci, a aż 24 proc. kupuje za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Są też tacy, którzy robią zakupy wyłącznie za pomocą smartfona – 5 proc. lub tabletu – 3,5 proc. – tłumaczy Tomasz Kaczmarek, marketing manager w serwisie eSKY.pl – Nasze dane potwierdzają ten trend.
Od początku roku do momentu uruchomienia strony mobilnej 21 proc. wejść na naszą stronę odbywało się właśnie przez smartfony czy tablety. W takiej sytuacji uruchomienie strony mobilnej stało się koniecznością, zależy nam bowiem na tym, żeby maksymalnie ułatwić naszym klientom proces planowania i organizacji podróży.

Strona mobilna Grupy eSKY jest autorskim dziełem działu IT tej firmy. Uznano, że to właśnie pracownicy związani z firmą od dawna najlepiej znają jej potrzeby oraz wymagania jej konsumentów.

Nowo powstała strona pozwala w łatwy i szybki sposób zakupić bilet lotniczy z każdego miejsca na świecie. Dzięki uproszczeniu wszystkich procesów wyszukiwarka lotów pracuje szybko i w kilka sekund daje dostęp do oferty ponad 650 linii lotniczych operujących na obszarze całej kuli ziemskiej. Klienci mogą dokonać rezerwacji zarówno przelotu na pokładzie przewoźnika low cost, jak i linii regularnych i czarterowych. Mobilna wyszukiwarka jest przejrzysta i pozwala na przeprowadzenie rezerwacji w trzech krokach, dodatkowo wyposażona jest w podpowiadaczkę, która pozwala na jeszcze szybsze uzupełnienie pól wyszukiwania, a także w geolokalizację, która już na początku sugeruje podróż z najbliższego lotniska. Podobnie jak w desktopowej wersji strony osoba dokonująca rezerwacji widzi, ile wolnych miejsc zostało na wybrany lot. Ważne jest również to, że niezależnie od tego, czy transakcja jest dokonywana przez stronę mobilną czy tradycyjną stronę internetową, jest ona bezpieczna ze względu na to, że firma korzysta z technologii SSL – Secure Socket Layer, w celu zapewnienia pewnego przekazu danych dotyczących płatności podczas rezerwacji usług.