Akcja z zakresu CSR przeprowadzona przez Gdańsk Convention Bureau/Gdańską Organizację Turystyczną dostała się do finału prestiżowego konkursu ICCA Best Marketing Award. Konkurs jest organizowany przez największe na świecie stowarzyszenie skupiające ponad 1000 przedstawicieli turystyki biznesowej z całego świata – ICCA International Congress&Convention Association. Finał konkursu już 6 listopada!

 

Konkurs ICCA Best Marketing Award to jeden z najważniejszych konkursów dla przedstawicieli międzynarodowej branży turystyki biznesowej. Każdego roku o finał konkursu rywalizują ze sobą miasta, obiekty konferencyjne i organizatorzy konferencji z całego świata. Nagroda jest przyznawana za szczególne osiągnięcia w dziedzinie marketingu miast, regionów i produktów.

Wśród tegorocznych finalistów konkursu jest projekt z zakresu CSR zrealizowany przez Gdańsk Convention Bureau/GOT podczas największych targów turystyki biznesowej w Europie EIBTM 2012 w Barcelonie (Hiszpania). Każdego roku w targach bierze udział ponad 12 000 uczestników z całego świata. Pozostali tegoroczni finaliści konkursu to: Melbourne Convention Bureau (Australia), Palais des Congres de Montreal (Kanada), VisitDenmark (Dania).

Gdańskie Bombki

Projekt Gdansk Christmas Baubles polegał na wypromowaniu miasta Gdańska poprzez zaangażowanie wszystkich uczestników targów EIBTM w Barcelonie w świąteczną akcję charytatywną na rzecz hiszpańskiej organizacji wspierającej edukację i rozwój młodzieży wychowujących się w trudnych środowiskach.

Gdańsk Convention Bureau/GOT zachęciło uczestników targów do przekazania gadżetów promocyjnych dla dzieci. Dodatkowo, w porozumieniu z organizatorami targów udało się zakupić materiały promocyjne oraz gry logiczne, które po targach zostały przekazane dla hiszpańskiej organizacji.

Akcja okazała się olbrzymim sukcesem – wystawcy chętnie wsparli działania Gdańsk Convention Bureau/GOT. Dzięki temu nie tylko udało się wesprzeć hiszpańską młodzież, ale również wypromować Gdańsk na arenie międzynarodowej.

Finał w Szanghaju! – zwycięzcę konkursu poznamy 6 listopada

Przed Gdańsk Convention Bureau/GOT ostatni etap konkursu – prezentacja przed 1000 osobową publicznością podczas zbliżającego się Kongresu ICCA. Głosować będzie zarówno konkursowe Jury, jak i sami delegaci. Zwycięzca otrzyma możliwość bezpłatnej promocji miasta w branżowym magazynie oraz licznych portalach dedykowanych organizatorom spotkań, reklamę w publikacjach ICCA oraz możliwość korzystania z logo ICCA Winner BMA przez 1 rok. Całość szacuje się na ok. 20 000 EUR.

Turystyka biznesowa jest jedną z najprężniej rozwijających się dziedzin gospodarki mająca znaczący wpływ na rozwój miasta i regionów. Określana również jako przemysł spotkań obejmuje organizację konferencji, kongresów, szkoleń i innych podobnych wydarzeń. Polska aktywnie działa na arenie międzynarodowej promując się jako atrakcyjna destynacja biznesowa. Gdańsk, zajmuje 3.pozycję w kraju pod względem liczby zorganizowanych spotkań biznesowych. W roku 2012 było to ponad 5000 spotkań, w których udział wzięło 400 000 uczestników z całego świata.

 

Przypisy:
. ICCA – International Congress and Convention Association, największe branżowe stowarzyszenie na świecie. Ponad 1000 członków, z ponad 90 krajów. Międzynarodowa platforma współpracy i wymiany doświadczeń.
www.iccaworld.com
. Best Marketing Award – www.bma.iccaworld.com
. Bedouk – Sponsor konkursu Best Marketing Award www.bedouk.com