Kampanie i akcje

To słowa, które każdy z nas mógłby skierować do dzieci z najuboższych rodzin. Teraz każdy z nas może dać im szansę na lepszy start w nowym roku szkolnym.1 sierpnia startuje ogólnopolska kampania Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce „Powrót do szkoły”, której celem jest zbiórka funduszy na zajęcia edukacyjne i szkolne wyprawki dla potrzebujących dzieci.

Początek roku szkolnego to ogromne wyzwanie dla wielodzietnych rodzin w SOS Wioskach Dziecięcych, ponieważ oprócz zakupu podręczników i szkolnych wyprawek potrzebne są także środki na zajęcia wyrównujące zaległości edukacyjne dzieci. Uzupełniająca nauka jest w wielu przypadkach niezbędna do prawidłowego rozwoju, aby dzieci mogły stać się samodzielnymi dorosłymi.

Bardzo często pod naszą opiekę trafiają starsze dzieci, które mają poważne trudności z mówieniem, pisaniem, czytaniem. Konieczne więc są intensywne zajęcia z logopedą czy pedagogiem, aby takie deficyty wyrównać.- Mówi Dariusz Krysiak pedagog z SOS Wioski Dziecięcej w Kraśniku.

Dzieci, aby mogły rozwijać się prawidłowo potrzebują przede wszystkim godnych warunków, w których będą mogły spokojnie przygotować się do dorosłego życia. Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce pomaga im te warunki zapewnić. Obecnie pod opieką Stowarzyszenia jest aż 1400 potrzebujących dzieci.

Według raportu Centrum Badania Opinii Społecznej, w ubiegłym roku rodzice wydali średnio 826 zł na wyprawkę dla jednego ucznia (to 14% więcej niż rok wcześniej). Blisko połowa polskich rodzin posyła dzieci na płatne zajęcia edukacyjne lub ogólnorozwojowe. Pokazuje to jak ogromne finansowe wyzwanie stoi przed rodzinami SOS.

„Staramy się zrobić wszystko co w naszej mocy, aby dzieci nie musiały wstydzić się biedy, zaległości w nauce i aby mogły pójść do szkoły z podniesioną głową” – dodaje Wioletta Lewandowska, mama SOS z SOS Wioski Dziecięcej w Siedlcach.

Do akcji w tym roku przyłączyli się operatorzy sieci komórkowych Orange, T-Mobile Polska, Play i Plus. Dzięki ich pomocy Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce można wesprzeć wysyłając charytatywny SMS o treści SOS na numer 74 565 (koszt 4zł + VAT). Operatorzy cały przychód uzyskany z serwisu SMS przekażą SOS Wioskom Dziecięcym. Akcję SMS obsługuje technicznie Digital Virgo SA. W planowaniu mediów i pozyskiwaniu reklam Stowarzyszenie wspiera dom mediowy MediaVest. Autorem pomysłu kreatywnego jest Hell Advertising.

Kampania Stowarzyszenia potrwa do końca października. Działania reklamowa planowane są w prasie i Internecie. Patronem medialnym jest Program Pierwszy Polskiego Radia.