Wygodne łóżko i bezpłatny dostęp do Wi-Fi, to najważniejsze, czego szuka klient korporacyjny w hotelu – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek I Opinia na zlecenie HRS.

Wygodne łóżko oraz bezpłatny dostęp do Internetu (Wi-Fi) to odnośnie pobytu w hotelu, najczęściej wymieniane oczekiwania osób podróżujących służbowo (odpowiednio 28% i 25% wskazań).

Takie wyniki badań wskazują, że respondenci podróżujący służbowo cenią sobie zarówno komfortowy wypoczynek – możliwość wyspania się, jak również skorzystania z Internetu, niezbędnego do pracy podczas delegacji.

O ile dla kobiet najważniejsze jest wygodne łóżko, o tyle podróżujący służbowo mężczyźni najbardziej cenią sobie bezpłatny dostęp do Internetu.

Trzecim z kolei najczęściej wymienianym elementem poczucia komfortu, zapewniającym zwiększenie wydajności pracy podczas podróży, jest smaczne śniadanie (15% wskazań).

– Hotelarze często zapominają o tym, jak ważnym elementem dla podróżujących służbowo jest śniadanie. Obecnie obserwujemy trend do wyłączania ceny śniadania z kosztów zakwaterowania. O ile w przypadku klienta polskiego nie jest to jeszcze duży problem, o tyle klienci zagraniczni nie lubią tego (głównie ze względu na kwestie rozliczeń podróży służbowej), chętniej więc rezerwują hotele, w których cena obejmuje nocleg i śniadanie. Sama jakość śniadań jest także ważna. Zyskują hotele, które nie oszczędzają na gatunku kawy czy jakości pieczywa. Obserwujemy wręcz przywiązanie klientów do hoteli, w których śniadanie jest różnorodne i smaczne – zauważa Agnieszka Sapa, dyrektor Działu ds. Współpracy z Hotelami HRS Polska.

Możliwość bezpłatnego anulowania rezerwacji jest najważniejsza dla co dziesiątej osoby – głównie dla kobiet, które prawdopodobniej częściej zmieniają plany delegacji i cenią sobie elastyczność w tym zakresie.

– Nasi klienci poszukują i doceniają oferty, które łączą niską cenę, darmowe Wi-Fi, parking i możliwość bezpłatnej anulacji rezerwacji do godziny 18.00 planowanego dnia przyjazdu – podkreśla Maria Łukasiak, Dyrektor Sprzedaży w HRS Polska.

Miła obsługa oraz duży pokój liczą się dla mniej niż 10% badanych – może mieć to związek z faktem, iż podróżujący biznesowo mało czasu spędzają w pokoju hotelowym (jeśli już to raczej śpią lub pracują), tym samym mają niewielki kontakt z obsługą hotelową. Miła obsługa może być również traktowana jako standard i podstawa funkcjonowania dobrego hotelu. Na miłą obsługę zwracają uwagę raczej starsi respondenci, niż ci z młodszej grupy wiekowej.

Najmniejsza liczba osób podała bezpłatny parking jako ważny element „wyposażenia hotelu“ (6%), co jest spowodowane tym, że większość osób nie dojeżdża do hotelu samochodem, lecz np. zamawia taksówkę.

Warto zwrócić uwagę, że fakt, iż to, że osoby podróżujące służbowo cenią dany hotel, nie jest uzależnione od ilości gwiazdek, które posiada, ale od wielu innych czynników. Jakość śniadania może być różna, a bezpłatny dostęp do internetu nie jest standardem, na przykład w hotelach cztero czy pięcio gwiadkowych. Wybierając hotele dla pracowników firmy warto więc zwrócić uwagę na hotele nominowane w popularnych plebiscytach, jak np. HOTEL ROKU.

Każda edycja plebiscytu HOTEL ROKU przynosi coś nowego. Tegoroczna, trzecia edycja plebiscytu wyłoni hotele preferowane przez organizatorów i osoby podróżujące służbowo – zdradza Artur Lisowski, Dyrektor Marketingu HRS Polska.

Badanie zostało wykonane metodą CAWI na próbie N=520 respondentów (firmy 10+ prac.) – osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy podróżowały biznesowo z noclegiem w hotelu lub planują taką podróż. Badanie zrealizowane zostało w dniach 20-22 września.

 

Serwis  HRS

HRS jest operatorem ogólnoświatowego systemu rezerwacji hotelowych dla turystów indywidualnych i osób podróżujących służbowo, opartego na bazie danych obejmującej ponad 250 000 hoteli wszystkich kategorii w 180 krajach. Portal ma średnio 12 mln wizyt miesięcznie. Bezpłatny serwis rezerwacji oferuje gwarancję ceny z obietnicy zwrotu pieniędzy. Standardowe rezerwacje można anulować bezpłatnie do godziny 18.00 w dniu przyjazdu. Wybór odpowiedniego hotelu jest łatwiejszy przez wyczerpujące opisy, zdjęcia oraz materiały wideo, a także dzięki ponad pięciu milionom opini gości hotelowych. Jako lider innowacji, HRS oferuje aplikacje na wszystkie standardowe smartfony i tablety, umożliwiając klientom zarezerwacje pokoju hotelowego gdziekolwiek się znajdują. Oprócz milionów klientów indywidulanych z serwisu HRS regularnie korzystają pracownicy ponad 35.000 firm. Podróżujący służbowo korzystają ze specjalnych stawek HRS dla klientów biznesowych z maksymalnie 30 procentową zniżką od ceny dnia. Założona w 1972 roku, firma jest teraz częścią HRS GROUP z siedzibą w Kolonii, w Niemczech. Z ponad 1300 pracowników na całym świecie grupa, która obejmuje również marki hotel.info i Tiscover, prowadzi oddziały w Innsbrucku, Londynie, Paryżu, Rzymie, Barcelonie, Istambule, Warszawie, Moskwie, Pekinie, Szanghaju, Singapurze i São Paulo.

 

www.hrs.pl

HRS na Facebooku: www.facebook.com/HRS.Polska

HRS na Youtube: www.youtube.com/user/HRSPolska