Ten rok rozpoczął się mocnym akcentem dla lowcosttravelgroup, w skład której wchodzą lowcostholidays z siedzibą na Majorce oraz lowcostbeds – globalna baza noclegowo – wypoczynkowa (bedbank) z siedzibą w Szwajcarii. Firma zanotowała ponad 30% wzrost wartości sprzedaży.

Dziś grupa szacuje, że rok 2015 będzie niezwykle korzystny dla branży turystycznej, docelowo zamierza dotrzeć do 3 milionów pasażerów.
Utrzymująca się od 5 lat spadkowa tendencja cen ropy, połączona ze słabnącym kursem Euro stymuluje wzrost branży turystycznej. Spodziewamy się, że zwiększone zapotrzebowanie w branży usług turystycznych utrzyma się, choć pojawiają i umacniają się nowe trendy, jak późne rezerwacje – zauważa Alex Gisbert, dyrektor ds. operacyjnych nowo powstałej grupy.

Na przestrzeni ostatnich 5 lat zainwestowaliśmy w doświadczoną kadrę zarządzającą, rozwój marki, technologii, sieci sprzedaży międzynarodowej, a zwiększona podaż i dodatkowe zasoby marketingowe przynoszą zwrot z inwestycji – kontynuuje Gisbert.

Lowcostravelgroup ogłosiła także mianowanie Francesco de Marchisa nowym dyrektorem ds. technicznych, który dołączy do zespołu w marcu. Wcześniej pracował w takich firmach jak JAC Travel i Orbitz.

W roku 2014 Lowcostbeds – szwajcarska baza noclegowo- wypoczynkowa (bedbank), podwoiła team ds. zakupów oraz rozszerzyła ofertę o sieci kluczowych hoteli w branży i menedżerów kanałów sprzedaży, rozbudowując tym samym swoją ugruntowaną już bazę turystyczno – wypoczynkową w Europie, USA i Azji.

Handel to nasz kluczowy obszar wzrostu, z ponad 60% wzrostem sprzedaży poza Wielką Brytanią. Zapotrzebowanie ze strony dużych, globalnych klientów stale się zwiększa, podobnie jak intensyfikuje się sprzedaż dla dużych globalnych sieci hotelowych. Do końca roku spodziewamy się mieć 50 000 agentów handlowych, działających na 50 rynkach źródłowych – szacuje Gisbert.

Lowcostholidays także odnotował pomyślny start w nowy rok, przemyślane kampanie telewizyjne o szerokim zasięgu i konsekwentnie realizowana strategia wizerunkowa przynoszą wzrost zysków. Marka ma obecnie ugruntowaną pozycję w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Skandynawii, Hiszpanii i Włoszech.

Gdy przekrojowo patrzę na kondycję całej grupy, elektryzują mnie 3 rzeczy: tempo wzrostu i rozbudowy bazy noclegowej o nowe hotele, stopień wykorzystania naszej aplikacji i generowany przez nią zwrot nakładów oraz jakość pracy zespołu, jaką udało nam się wypracować w handlu i w sektorze B2C w skali globalnej – podsumowuje Gisbert.

O Lowcosttravelgroup…

Lowcosttravelgroup powstało w 2004 roku i po 10 latach istnienia zatrudnia dziś ponad 500 osób w 50 krajach na całym świecie, obsługując rocznie 3 miliony klientów.

W ofercie firmy znajduje się pełen zakres produktów turystycznych w obrębie kanałów B2B i B2C, ponadto współpracuje ona z ponad 42 000 biur podróży w Europie, obu Amerykach, Azji, Afryce i Australii.

Dzięki wykorzystywaniu wiodących w branży technologii, firma może oferować bardzo konkurencyjne ceny i dostępność w ponad 250 000 hoteli partnerskich i 16 000 hoteli zakontraktowanych bezpośrednio z przeszło 50 partnerami XML.

Firma oferuje także całodobową obsługę klienta w 10 biurach na całym świecie: w Londynie, Palmie, Romanshorn, Dublinie, Krakowie, Atlancie, São Paulo, Bangkoku, Monachium oraz Dubaju.