Już po raz siódmy, w ramach Programu Dobra Marka, przeprowadzono badania i analizy, które miały wyłonić najbardziej innowacyjne, rozwojowe i rozpoznawalne marki na polskim rynku. Tytuł „DOBRA MARKA 2016 – Jakość, Zaufanie, Renoma” w kategorii Biura Podróży otrzymała ITAKA.

 

Program prowadzony jest pod patronatem Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk, a jego celem jest wskazanie najlepszych i cieszących się największym zaufaniem marki w danej branży. Analizy dotyczą m.in. pozycji na rynku, siły marki i jakości produktów lub usług. Pod uwagę brane są także ceny, kanały dystrybucji, obecni i potencjalni klienci. Wyróżnienie jednocześnie podkreśla więc status lidera branży, wysoką jakość usług ITAKI, jej renomę, a także zaufanie, jakim firmę obdarzają jej klienci.


ITAKA znalazła się także  w prestiżowym gronie DIAMENTÓW FORBESA 2016 – przedsiębiorstw mogących pochwalić się dynamicznym wzrostem swojej wartości rynkowej. W segmencie dużych firm ITAKA zajęła 1 miejsce na Opolszczyźnie i 4 w Polsce!


Lista Diamentów Forbesa została opracowana we współpracy z firmą Dun&Bradstreet (obecnie pod marką Bisnode) na podstawie szwajcarskiej metody wyceny wartości firm, uwzględniającej wyniki finansowe oraz wartość majątku. Według autorów rankingu w ostatnich 3 latach ITAKA zwiększyła swą wartość o ponad 87%!


Diamenty Forbesa przyznawane są w Polsce od 9 lat. Magazyn „Forbes” to jeden z najpopularniejszych miesięczników biznesowych w Europie. Jego rankingi oparte są na ekspertyzach niezależnych firm badawczych i uznawane są za najbardziej obiektywne.