Dynamicznie rozwijający się LOT planuje pozyskać do końca 2019 r. 300 dodatkowych pilotów do swoich baz operacyjnych w Warszawie i Budapeszcie 

LOT poszukuje kapitanów i pierwszych oficerów na samoloty Bombardier Q400 i Embraer 170/190. Dla pilota z licencją i wymaganym nalotem przewoźnik sfinansuje koszty szkolenia na typ samolotu, czyli Type Rating. W związku z rozwojem LOT-u w ciągu trzech lat możliwe jest uzyskanie szkolenia na samolotach pasażerskich Boeinga: B737 i B787 Dreamliner.

W odróżnieniu od wielu linii lotniczych LOT zapewnia nowym pilot pełen pakiet szkoleń, za które nie muszą oni ponosić żadnych dodatkowych kosztów. Dodatkowo w przeciwieństwie do innych linii w regionie dajemy naszym lotnikom możliwość rozwoju zawodowego. Zasady awansowania nie są oparte wyłącznie na starszeństwie, lecz w pierwszej kolejności na faktycznych umiejętnościach i doświadczeniu – mówi Adrian Kubicki, dyr. Komunikacji korporacyjnej LOT.  – Bazą operacyjną dla nowych pilotów będą Warszawa albo Budapeszt. Ofertę kierujemy w dużej mierze do kandydatów z Europy Środkowo-Wschodniej, np. z Węgier, Czech, Słowacji, Rumunii, Bułgarii, Chorwacji, Serbii, Słowenii, Litwy, Łotwy i Estonii. W ciągu najbliższych tygodni na każdym z tych rynków pojawią się przedstawiciele naszego brokera LOT Crew, żeby zaprezentować naszą ofertę w ramach dni otwartych – zapowiada.

Wymagania wobec kandydatów na kapitanów to m.in.: ważna licencja liniowa, ważne badania medyczne pierwszej klasy, nalot co najmniej 3 000 godzin, z tego co najmniej 1 000 godzin w załogach wieloosobowych w funkcji kapitana, język angielski na poziomie 5 w skali ICAO i prawo do pracy na terenie UE. LOT wdrożył na swoich pokładach zasady anglojęzycznego kokpitu, dlatego nie wymaga znajomości języka polskiego. Od kandydatów na pierwszego oficera wymaga się m.in. licencji liniowej (może być to licencja „frozen”) i nalotu ogólnego minimum 200 godzin.

Z LOT-em współpracuje dziś już ponad 600 pilotów, którzy wykonują regularne rejsy rozkładowe i czarterowe. Rozpoczynając współpracę z LOT-em, pilot zyskuje wszechstronne możliwości rozwoju: od turbośmigłowego Bombardiera Q400 poprzez wąskokadłubowe samoloty odrzutowe typu Embraer i Boeing 737 (w tym B737 MAX 8) do szerokokadłubowego Boeinga 787 Dreamliner.

LOT jest jedyną dynamicznie rozwijającą się i posiadającą solidne podstawy finansowe linią sieciową w Europie Środkowo-Wschodniej. Daje to pilotom perspektywę długoterminowej współpracy. Oferta, którą wspólnie z naszym brokerem LOT Crew kierujemy do pilotów, jest dodatkowo atrakcyjna z uwagi na stałe przypisanie do jednej z dwóch baz operacyjnych: w Warszawie i Budapeszcie. W przeciwieństwie do przewoźników niskokosztowych od załóg LOT-u nie oczekuje się częstych zmian lokalizacji bazy, co zmniejszałoby komfort pracy i mogłoby negatywnie wpływać na życie rodzinne – dodaje Adrian Kubicki z LOT-u. 

LOT jest jedyną linią z Europy Środkowo-Wschodniej posiadającą istotny i stale rozwijający się segment lotów dalekodystansowych. Dzisiaj polski przewoźnik ma we flocie 10 samolotów B787 Dreamliner, ale biorąc pod uwagę bieżące zamówienia, do końca 2019 r. ich liczba we flocie wzrośnie do 15. – Tym samym flota samolotów szerokokadłubowych już za rok będzie większa od np. Austrian Airlines czy Eurowings, a porównywalna m.in. z liniami SAS i Finnair – mówi Kubicki.

Oprócz pięciu dodatkowych Dreamlinerów LOT oczekuje też na dostawę kolejnych z zamówionych wąskokadłubowych Boeingów 737 MAX 8, których liczba do końca 2019 r. zwiększy się z czterech obecnie do 12. W lipcu br. zakończą się dostawy sześciu dodatkowych Embraerów 195, a do końca roku do floty zostaną dołączone cztery Embraery 190.

Według portalu Flight Global, LOT jest dziś najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. W ub. roku LOT przewiózł 6,8 mln pasażerów, czyli o 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku planuje osiągnąć pułap 9 mln pasażerów, a w 2019 r. przekroczyć 10 mln

Przewoźnik ma w swojej rozkładowej ofercie 101 połączeń, w tym bezpośrednie rejsy z Warszawy do Nowego Jorku, Chicago, Los Angeles, Toronto, Pekinu, Seulu, Tokio i Singapuru oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago.

W styczniu 2019 r. LOT będzie obchodził 90. rocznicę powstania, w związku z czym znajduje się w gronie europejskich linii lotniczych z największym doświadczeniem. W 2017 r. LOT zarobił 288 mln zł na działalności podstawowej (EBITDA). Rok wcześniej było to 188 mln zł na plusie. 

Zapraszamy kapitanów i pierwszych oficerów na nasze gościnne  pokłady. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.lot.com w zakładce /Kariera/ i na wybranych branżowych portalach lotniczych.