Innovation Norway, norweska organizacja do spraw promocji handlu i turystyki zamyka swój oddział turystyczny w Polsce.

Innovation Norway rozpoczęło promocję turystycznych atrakcji Norwegii w Polsce blisko 10 lat temu, w reakcji na wzrost liczby wyjazdów polskich turystów nad fiordy. W 2008 roku utworzony został oddział turystyczny przy Biurze Handlowym Ambasady Królestwa Norwegii w Warszawie. Od tego momentu Norwegia wyraźniej zaistniała w mediach i w świadomości polskich turystów, którzy mogli zaplanować swój urlop korzystając ze strony VisitNorway.pl i dołączyć do grona 30 tysięcy fanów Norwegii na Facebooku.

Także polskie biura podróży uzyskały wsparcie uczestnicząc w workshopach, seminariach i wyjazdach studyjnych. Norwegia była krajem partnerskim największych targów turystycznych w Polsce, pojawiała się na okładkach najważniejszych tytułów prasowych.

Dziesięć lat temu w Norwegii odnotowano 105 tysięcy noclegów z Polski. W 2013 roku ta liczba wzrosła do 242 tysięcy, a Polacy znaleźli się wśród dziesięciu narodów najchętniej odwiedzających Norwegię.

Zamknięcie oddziału turystycznego oznacza zakończenie działań promocyjnych w Polsce i będzie odbywało się stopniowo do końca trzeciego kwartału tego roku. Po tej dacie wszelkie zapytania związane działaniami branżowymi i prasowymi w Norwegii prosimy kierować na adres tourism@innovasjonnorge.no

Decyzja o wycofaniu się z promocji turystycznej w Polsce podyktowana jest zmianami organizacyjnymi w ramach Innovation Norway i koniecznymi cięciami budżetowymi.

Pragniemi podziękować wszystkim partnerom i fanom Norwegii za udane lata współpracy, i mimo zaistniałych zmian zachęcamy do dalszego odkrywania fascynujących krajobrazów i atrakcji Północy.