Dzisiaj LOT rozpoczyna sprzedaż biletów na nowej trasie między Warszawą a Lublinem. Od 3 września połączenia między tymi miastami będą się odbywały pięć razy w tygodniu

Pasażerowie mają do wyboru rejsy w poniedziałki, środy, czwartki, piątki i niedziele. Samolot będzie startował z Warszawy o godz. 13:40, a lądował w Lublinie o 14:25. Rejsy z Lublina zaplanowane są na godz. 15:10, a lądowanie na Lotnisku Chopina o 16:00.

Ceny za bilet w obie strony zaczynają się od 169 zł. Połączenie wystartuje 3 września i będzie miało charakter całoroczny. Do obsługi rejsów LOT przeznaczył samolot Bombardier Q400, na pokładzie którego znajduje się 78 foteli dla pasażerów.

Oferujemy naszym pasażerom najszybszą i najwygodniejszą podróż między Warszawą i Lublinem, co jest szczególnie istotne właśnie teraz, w trakcie uciążliwych inwestycji drogowych i kolejowych między tymi miastami – mówi Adrian Kubicki, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT-u. – Rozkład został skonstruowany w ten sposób, że umożliwia pasażerom z Polski Wschodniej dogodne przesiadki na Lotnisku Chopina, np. na rejsy do Ameryki Północnej i do Europy Zachodniej – dodaje.

Nowa trasa wpisuje się w działania LOT-u podejmowane w celu rozwijania siatki rejsów zasilających port przesiadkowy w Warszawie. Jednocześnie jest przejawem wzmacniania pozycji przewoźnika w regionalnych portach lotniczych w Polsce (w miarę dostępności floty i pojawiających się możliwości rynkowych).


Warszawa-Lublin to dziesiąte połączenie krajowe w siatce LOT-u. W ramach rejsów tego typu LOT oferuje swoim pasażerom możliwość podróżowania nie tylko z Warszawy do Lublina, ale także do Gdańska, Rzeszowa, Krakowa, Katowic, Wrocławia, Zielonej Góry, Poznania i Szczecina oraz z Krakowa do Gdańska

Warszawa-Lublin to 99. połączenie dostępne obecnie dla pasażerów w ofercie LOT-u. Polski przewoźnik jest dziś najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Od początku 2016 r. LOT ogłosił uruchomienie licznych bezpośrednich rejsów m.in. z Warszawy do Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru, z Krakowa do Chicago, z Rzeszowa do Newark oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago. 

Tylko w tym roku LOT zaczął sprzedawać bilety na  trasach z Warszawy do Billund, Hanoweru, Moskwy (Domodiedowo), Zaporoża, Skopje i Podgoricy i Lublina, z Krakowa do Budapesztu, z Bydgoszczy do Kijowa (Żuliany) oraz do Turynu z Katowic i Warszawy.

W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, czyli o ponad 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku przewoźnik spodziewa się przewieźć ok. 9 mln pasażerów, a w  2019 r. przekroczyć barierę 10 mln. LOT zatrudnia dziś prawie 3 tys. osób w kilkudziesięciu krajach na całym świecie.

Cały czas trwają dostawy nowych samolotów. W czerwcu do floty dołączy jedenasty Boeing 787  Dreamliner (to będzie egzemplarz w specjalnym biało-czerwonym malowaniu z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości). Także w czerwcu u z pasażerami LOT-u zaczną latać – na trasach średniego zasięgu – trzeci i czwarty Boeing 737 MAX 8 (w tym jeden biało-czerwony). Z kolei w lipcu zakończą się dostawy Embraerów 195 pozyskanych specjalnie dla połączeń europejskich, dzięki czemu ich liczba wzrośnie do 12. 

Bilety na nowe połączenia LOT-u – m.in. do Lublina – są dostępne w sprzedaży m.in. za pośrednictwem LOT Contact Centre, strony przewoźnika www.lot.com, a także u agentów sprzedaży.