Leciałeś linią KLM i zostawiłeś w samolocie jakiś przedmiot? Nie musisz się martwić. Zanim przesiądziesz się na kolejny lot zgubę dostarczy wyjątkowo szybki i czujny pies

Warszawa, 25 września 2014 r. – Linia KLM, która słynie z niekonwencjonalnych pomysłów, tym razem zatrudniła sympatycznego psa, który pomaga pasażerom odzyskać przedmioty postawione na pokładzie. Szybki i wyjątkowo czujny pies rasy beagle na lotnisku w Amsterdamie dostarcza właścicielom zagubione rzeczy, zanim oni zdążą przesiąść się do kolejnego samolotu. Można zobaczyć go w akcji w filmiku dostępnym na stronie: http://news.klm.com/en/klm-launches-lost–found-service/

Każdego tygodnia KLM otrzymuje około 40 tysięcy różnego rodzaju zapytań za pośrednictwem kanałów social media. Pasażerowie najczęściej proszą o informacje na temat przedmiotów, które zgubili podczas ostatniego lotu. To zainspirowało holenderskiego przewoźnika do lepszego uświadomienia podróżnym, że w KLM istnieje specjalny zespół pod nazwą „Zagubione i Znalezione”. Jego misją jest szybki zwrot odnalezionych rzeczy na podstawie na przykład numeru miejsca na pokładzie, numeru telefonu oraz informacji udostępnianych za pośrednictwem portali społecznościowych.

Co należy zrobić, jeśli po wyjściu z samolotu zorientowaliśmy się, że zgubiliśmy coś na pokładzie? Należy zgłosić to w biurze rzeczy zagubionych na lotnisku lub kontaktując się z KLM poprzez Facebook. Następnie nasze zgłoszenie trafia do wspomnianego zespołu KLM, który kontaktuje się z nami telefonicznie, jak tylko przedmiot zostanie odnaleziony.

Lecąc samolotem KLM warto zachować czujność, linia lubi zaskakiwać. Był już koncert orkiestry symfonicznej na pokładzie, gotowanie wyśmienitych potraw przez słynnego szefa kuchni w czasie lotu, a nawet specjalna akcja dzięki której przechodnie w Amsterdamie mogli przybijać piątkę z nowojorczykami. Teraz pojawiał się pies, który często zanim pasażer się zorientuje, że czegoś mu brakuje, przybiegnie oddać zgubę.

Lotnisko bazowe KLM Schiphol również słynie z wielu niekonwencjonalnych rozwiązań i dbałości o środowisko naturalne. Tylko tu można na przykład naładować komórkę pedałując na specjalnym rowerze, albo posiedzieć w „parku” na tarasie widokowym. Holenderski przewoźnik na trasie Warszawa-Amsterdam oferuje 3 rejsy dziennie. Stamtąd pasażerowie mogą polecieć KLM do 130 miast na całym świecie.

 

***

KLM Royal Dutch Airlines (holenderskie Królewskie Linie Lotnicze) powstała 7 października 1919 roku i jest obecnie najstarszą linią lotniczą na świecie, która nadal działa pod swoją oryginalną nazwą. KLM dysponuje flotą 206 samolotów i zatrudnia 32 tys. pracowników. Ze swojego lotniska bazowego Amsterdam-Schiphol, które odwiedza rocznie ponad 51 milionów pasażerów, holenderski przewoźnik oferuje połączenia do 130 miast. Linia KLM stanowi główny filar Grupy KLM, do której należą również Cityhopper, Transavia.com i Martinair. W 2004 roku linie lotnicze KLM wraz z Air France stworzyły Grupę Air France-KLM − jeden z największych sojuszy w transporcie lotniczym. Obydwie linie dysponują potężną siatką połączeń, która  liczy obecnie 231 kierunków w blisko 103 krajach. KLM wspólnie z Air France, oferuje bardzo atrakcyjny program lojalnościowy Flying Blue, liczący już ponad 24,5 mln członków. Grupa Air France KLM wspólnie z partnerskimi liniami – Delta i Alitalia – tworzy największe transatlantyckie joint venture, które obsługuje ponad 250 lotów dziennie. Linie KLM i Air France należą do sojuszu SkyTeam, który zrzesza 20 przewoźników lotniczych. Za pośrednictwem SkyTeam pasażerowie zyskują szeroki dostęp do globalnej sieci połączeń: ponad 16 tys. lotów dziennie, do 1052 miejsc, w 177 krajach.