Internet to podstawowy kanał komunikacji, dlatego stały dostęp do sieci jest niezbędny. Staje się on problematyczny zwłaszcza, gdy zmieniamy miejsce pobytu ze względów zawodowych czy turystycznych. Choć bezprzewodowa łączność internetowa stała się standardem, nie wszystkie hotele proponują ją swoim klientom. Często jej jakość zostawia wiele do życzenia lub sama usługa jest dodatkowo płatna.


Hotelowy internet jest jednym z aspektów najczęściej poddawanych ocenie przez Gości.

„Kluczowy problem tego hotelu to bardzo słaby zasięg na terenie całego kompleksu i brak Wi-Fi w pokojach. To jest nie do pomyślenia. Wi-Fi dostępne tylko w kilku miejscach w hotelu, więc trzeba iść gdzieś na korytarz, żeby mieć dostęp do sieci” (źródło: tripadvisor.com) – tego typu opinie często pojawiają na platformach umożliwiających recenzowanie hoteli.

 

Jak pokazało badanie przeprowadzone przez portal TripAdvisor, dostęp do sieci Wi-Fi jest jednym z najważniejszych udogodnień poszukiwanych przez podróżnych. Aż 46% ankietowanych wskazało możliwość podłączenia się do Wi-Fi jako konieczną, a jej brak jako czynnik decydujący o zmianie hotelu. Co więcej, aż 26% podróżnych oczekuje szerokopasmowej sieci bezprzewodowej.

W ostatnim czasie polscy hotelarze wzięli sobie do serca uwagi klientów i podjęli decyzję o ulepszeniu infrastruktury internetowej. Naprzeciw oczekiwaniom wyszła między innymi sieć Qubus Hotel, która darmowy dostęp do internetu oferuje swoim gościom już od wielu lat.

 

– Ostatnio coraz częściej spotykaliśmy się z uwagami, że sam dostęp do sieci nie wystarcza. Goście chcą oglądać filmy w HD, grać przez internet, czy nawet zdalnie pracować, a to wymaga bardzo szybkiego łącza. W związku z tym wyposażyliśmy większość obiektów w światłowody i nową infrastrukturę informatyczną. Pozwoliło nam to zwiększyć prędkość transferu dziesięciokrotnie zarówno w kierunku wysyłania jak i odbioru informacji. Dodatkowo wdrożyliśmy mechanizmy zapewniające wysoką jakość i dostępność w przypadku awarii. Z punktu widzenia naszych Gości najważniejsze jest to, że bez dodatkowej opłaty i limitów, każdy Gość może korzystać z dobrodziejstw tej nowoczesnej infrastruktury i tym samym cieszyć się z bardzo dobrego dostępu do internetu – tłumaczył Marcin Kaczkowski, Dyrektor działu IT sieci Qubus Hotel

 

Opinie klientów napędzają konkurencję, która zmusza hotele do inwestycji w nowe udogodnienia i technologie. Tak jest w przypadku dostępu do sieci Wi-Fi stanowiącego podstawowe oczekiwanie gości. Hotelarze muszą dziś rywalizować o ich uwagę już nie tylko poprzez darmowe udostępnienie łącza, ale przede wszystkim jego jakością.