Linie lotnicze Singapore Airlines odebrały swój pierwszy A350 XWB w Tuluzie we Francji, zostając piątym operatorem nowego szerokokadłubowego samolotu pasażerskiego. A350 XWB, który zapewnia niezrównany komfort lotu i efektywność operacyjną, będzie stanowić trzon przyszłej floty samolotów szerokokadłubowych średniej wielkości latających w barwach Singapore Airlines.


Samolot Singapore Airlines jest podzielony na trzy klasy z 253 miejscami (42 w klasie biznesowej, 24 w ekonomicznej o podwyższonym standardzie i 187 w ekonomicznej). Początkowo będzie latał na trasach regionalnych do Kuala Lumpur i Dżakarty, a od maja zacznie obsługiwać trasy dalekodystansowe, najpierw do Amsterdamu, a następnie do Dusseldorfu.


Linie lotnicze Singapore Airlines łącznie zamówiły 67 samolotów A350-900, które będą obsługiwać trasy dalekodystansowe, a także wybrane połączenia regionalne. Siedem zostanie dostarczonych w wersji o bardzo dalekim zasięgu, które umożliwią przewoźnikowi wznowienie lotów bez międzylądowań do Stanów Zjednoczonych. A350 XWB dołączy do istniejącej floty airbusów w barwach Singapore Airlines, która obecnie składa się z 19 dwupokładowych A380 oraz 29 A330-300, co oznacza, że przewoźnik jest operatorem całej rodziny szerokokadłubowych samolotów Airbusa.


A350 XWB, samolot pasażerski najnowszej generacji, jest najnowszym przedstawicielem rodziny nowoczesnych, komfortowych i wydajnych szerokokadłubowych samolotów Airbusa. Oferuje najnowocześniejszą konstrukcję aerodynamiczną, kadłub i skrzydła z włókna węglowego oraz nowe, paliwooszczędne silniki Rolls-Royce Trent XWB. Technologie te przekładają się na niedościgniony stopień efektywności operacyjnej, zapewniając 25-procentowe ograniczenie spalania i emisji oraz znacznie niższe koszty utrzymania.


Dotychczas Airbus otrzymał 783 wiążących zamówień na A350 XWB od 42 klientów z całego świata, co oznacza, że już teraz jest to jeden z najlepiej sprzedających się samolotów szerokokadłubowych w historii.


Na zdjęciu:Pierwszy A350 XWB przekazany Singapore Airlines – od lewej do prawej: Didier Evrard, wiceprezes firmy Airbus ds. programów, Goh Choon Phong, dyrektor generalny Singapore Airlines oraz Eric Schulz, prezes działu dużych silników cywilnych w Rolls-Royce.