Koncepcja nowo otwartego w Warszawie Sound Garden Hotel stworzona została wokół dźwięku. To ten aspekt już na etapie wstępnych projektów brany był szczególnie pod uwagę. Efekt – otwarty pod koniec czerwca hotel, oprócz tego że spełnia wszystkie funkcje wynikające z charakteru swojej działalności, opowiada „story of sound”.
Sound Garden Hotel jest wypełniony muzyką nie tylko w sensie metaforycznym. Na każdym z pięter obiektu można posłuchać innego muzycznego gatunku zgodnie z nazwą piętra: w lobby – Lounge, na piętrze konferencyjnym – Classical, w pokojach na poszczególnych poziomach – Jazz, Pop, Rock, Nature sounds. Dla tych, którzy relaksują się w ciszy przygotowano ostatnie piętro – Silence. Gość, rezerwujący pokój, może wybrać piętro, które odpowiada jego muzycznym preferencjom. W pokoju w telewizji interaktywnej czekać będzie na niego selekcja utworów w danym stylu dokonana przez Sound Garden Hotel, ponadto dostęp do albumów muzycznych nawiązujących do tematyki muzycznej piętra. Poprzez interaktywną telewizję gość może również wybrać jedną z wielu propozycji radiowej aplikacji przygotwanej przez RMF – partnera hotelu. Bezprzewodowe połączenie własnego urządzenia z telewizorem umożliwi także słuchanie własnej ulubionej muzyki w bardzo dobrej jakości oraz oglądanie filmów w HD.
Pokoje Sound Garden Hotel zostały zaprojektowane w sposób zapewniający najwyższą jakość doznań słuchowych. Zadbano o najlepsze możliwe wyciszenie ścian pomiędzy pokojami. Izolację dźwiękową pomieszczeń zapewnia specjalna konstrukcja ścian działowych nieprzenosząca wibracji. Konstrukcja zewnętrzna budynku, a zwłaszcza fasady, która dla odmiany przenosi drgania od podstawy w górę, odpowiada za doskonałą izolację dźwięków płynących z zewnątrz. Współczynnik izolacji dźwiękowej, w tym przypadku, spełnia najwyższe normy unijne.
Procesu dopełniają elementy wyposażenia i wystroju pokoju. Zamieszczone w oknach rolety zostały przygotowane z miękkiego materiału pochłaniającego ostatnie wibracje dobiegające z zewnątrz budynku. Umieszczone w pokojach grafiki związane z danym gatunkiem muzyki podkreślają atmosferę otoczenia dźwiękiem.
W strefie wind na ekranach LCD pojawiają się obrazy związane z danym muzycznym stylem a w tle rozbrzmiewa muzyka danego gatunku. Pod monitorami znajdą się tzw. sound bary, dzięki którym dźwięki związane z prezentowanymi wizualizacjami będą odtwarzane w najwyższej jakości.
W Sound Garden Conference Center szczególna dbałość o jakość dźwięku równa się inwestycjom w rozwiązania techniczne i projektowe będące wyposażeniem dziewięciu sal. Na ścianach zainstalowane są panele załamujące fale dźwiękowe, co wpływa na bardzo dobre warunki akustyczne. Każda z sal wyposażona jest w najwyższej klasy sprzęt nagłośniający – głośniki w ścianach i suficie, dodatkowo w największej sali – Symphony znajdują się cztery kolumny głośnikowe i dwa głośniki niskotonowe, a w sali Opera, której szczególnym przeznaczeniem może być organizacja kameralnych koncertów – dwie kolumny głośnikowe oraz podobnie jak w Symphony dwa subwoofery. Co ważne najwyższe normy dźwiękoszczelności, jakie spełniają sale, gwarantują komfortową, także z punktu widzenia zakłóceń dźwięku, organizację konferencji czy eventu.
„Story of sound” realizowana jest także na poziomie nazewnictwa – centrum konferencyjne tworzą sale Concerto, Oratorio, Polonaise, Mazurka i Sonata, Etude oraz wspomniane już Opera i Symphony.
Znakiem rozpoznawczym piętra konferencyjnego będzie wielkoformatowa fotografia Królewskiej Orkiestry Symfonicznej przy Pałacu w Wilanowie, z którą Sound Garden Hotel rozpoczął współpracę przy wielu projektach. Założeniem zespołu zarządzającego obiektem jest także organizacja cyklicznych eventów, których celem będzie promocja muzyki różnych gatunków i kultur.
Ścisły związek z dźwiękiem komunikuje także logotyp hotelu i centrum konferencyjnego – główny elementem to plektron, dzięki któremu z wielu instrumentów wydobywane jest brzmienie.
– Hasło, jakie przyświeca działalności Sound Garden Hotel – „sounds good!” z jednej strony odnosi się do naszej oferty i jakości usług, z drugiej do realizacji tej szczególnej misji dbałości o dźwięk. Jego jakość ma znaczenie zarówno w wymiarze profesjonalnym i biznesowym, ale także rekreacyjnym. Dlatego w zależności od nastroju i upodobań można np. zaczerpnąć energię z rytmu bębnów, albo wybrać dźwięki natury, które stworzą atmosferę prywatności i relaksu, swego rodzaju spa dla ucha. Rozmowie biznesowej czy inspiracji bardziej posłuży strefa lounge lub muzyki klasycznej. Jedno jest pewne świat dźwięków dotyka wszystkich, dlatego chcemy, aby gość poczuł się bezpiecznie wśród dźwięków w Sound Garden Hotel! – mówi Miłosz Stanisławski, general Manager Sound Garden Hotel.
Autorem koncepcji Sound Garden Hotel jest Legend Hotels, projektu architektonicznego hotelu i centrum konferencyjnego – JSK Architekci. Za projekt wnętrz zgodny z konceptem Legend Hotels odpowiadała talińska firma Meelis Press AB a za identyfikację wizualną nawiązującą do dźwięku agencja Brand Manual zTallinna.