Dzięki najnowocześniejszemu systemowi multimedialnemu Nordic Sky oraz Wi-Fi pasażerowie mogą pozostać w łączności ze światem oraz korzystać z bogatej oferty multimediów. Otwarcie sklepu internetowego z odzieżą firmy Makia w ramach systemu Nordic Sky stwarza pasażerom możliwość zakupu ubrań w nowatorskiej formule sprzedaży pokładowej.
Napokładowy portal Wi-Fi Nordic Sky jest dostępny dla pasażerów w obydwu klasach. W ramach bezpłatnego pakietu wszyscy podróżujący mają dostęp do strony finnair.com, serwisów informacyjnych oraz wiadomości przekazywanych przez Finnair, takich jak informacje o miejscu docelowym lotu lub obsłudze klienta, a także mają możliwość złożenia zamówienia na produkty oferowane w sprzedaży pokładowej. Klienci Finnaira mogą też wykorzystać portal, by zamówić taksówkę na lotnisko docelowe za pomocą serwisu Cabforce Taxi Services oraz zamówić inne usługi (np. wycieczki krajoznawcze, rejsy turystyczne czy bilety na koncerty) za pomocą serwisu Viator Destination Services.
Makia to helsińska firma odzieżowa założona w 2001 roku, która specjalizuje się w wytrzymałych codziennych ubraniach o klasycznych krojach dla kobiet i mężczyzn. Ubrania z kolekcji wiosna/lato 2016 można zamówić bezpośrednio podczas lotu bez żadnych dodatkowych opłat za pomocą dowolnego elektronicznego urządzenia mobilnego lub laptopa połączonego z portalem Wi-Fi Nordic Sky.
“Nasza współpraca z firmą Makia to przykład dalekowzrocznego podejścia do zakupów pokładowych. Entuzjastycznie przyjęty przez klientów portal Wi-Fi Nordic Sky umożliwia zakup ubrań firmy Makia podczas lotu naszym Airbusem A350. Cieszymy się, że możemy zaprezentować wiodącą fińską markę odzieżową naszym międzynarodowym klientom: nowoczesny, ale jednocześnie ponadczasowy design ubrań Makii doskonale wpisujący się w charakter marki Finnair”, mówi Jarkko Konttinen, wicedyrektor ds. produktów Finnaira.
Pasażerowie mogą wykupić pełny dostęp do Internetu w swoim własnym urządzeniu mobilnym poprzez portal Wi-Fi lub używając specjalnego vouchera z kodem aktywacyjnym. Pełny dostęp do Internetu jest bezpłatny w klasie biznes oraz dla członków programu Finnair Plus Gold i Platinum, a także członków programu oneworld Sapphire i Emerald. W klasie ekonomicznej dostęp do Internetu kosztuje 5 euro za godzinę i 15 euro za cały lot.
System multimedialny Nordic Sky jest wyświetlany na ekranach dotykowych o przekątnej 16 cali w klasie biznes i 11 cali w klasie ekonomicznej. Unikalny program pokazuje główne fazy lotu, towarzyszy pasażerom od startu przez wszystkie etapy podróży, z wyprzedzeniem informuje o czasie podawania posiłków, planowanym włączeniu oświetlenia relaksacyjnego, a także o czasie rozpoczęcia sprzedaży pokładowej. Dzięki tym funkcjom pasażerowie mogą efektywnie zaplanować swój czas podczas lotu.
Finnair poszerzył także ofertę multimediów, dzięki czemu pasażerowie mają dostęp do większej niż dotychczas liczby hollywoodzkich hitów filmowych, dzieł klasyki kina, a także wyselekcjonowanych specjalnie stworzonych kanałów, na których emitowane są najlepsze programy z BBC, National Geographic, czy Discovery. Relaksacyjny kanał Peace of Mind pozwala pasażerom wypocząć podczas trwania lotu. Listy utworów muzycznych zostały ułożone specjalnie dla Finnaira przez MixRadio, globalne internetowe radio streamingowe.
Pomimo dużej liczby dostępnych opcji i wysokiej jakości zawartych w nim treści, system Nordic Sky jest bardzo łatwy w obsłudze oraz nawigacji. Ma prosty, funkcjonalny design i jest centralnym elementem wystroju kabiny samolotu. Nastrojowe wizualizacje wyświetlane na ekranie zharmonizowane z innowacyjnym oświetleniem kabiny zapewniają pasażerom przyjemne wrażenia wzrokowe. Stopniowe zmiany oświetlenia dostosowane zostały do aktualnej pory dnia – w porze snu i odpoczynku światło zostaje przyćmione.
Finnair udostępnia Wi-Fi na pokładach samolotów Airbus A350. Obecnie Finnair obsługuje trzy maszyny tego typu. Przewoźnik rozpocznie proces instalacji Wi-Fi także w pozostałych Airbusach swojej floty w 2016 roku.