Langley, Wielka Brytania, 24 września 2014 r. — Firmy Travelport i BCD Travel poinformowały o zawarciu długoterminowej umowy globalnej. Travelport to czołowy dostawca systemów i technologii dystrybucji i obsługi płatności oraz innych rozwiązań dla wartej 7 bilionów USD światowej branży turystycznej.

BCD Travel zajmuje się natomiast organizowaniem podróży służbowych i działa w ponad 100 krajach, obsługując ok. 30% spośród 100 największych firm na świecie (wg łącznego wolumenu przelotów).

Nowa umowa rozszerza wieloletnią współpracę między firmami Travelport i BCD Travel. W ramach kontraktu biura podróży BCD Travel zostaną wyposażone w Travelport Smartpoint, dynamiczną, interaktywną aplikację, która pozwala zwiększyć produktywność i jakość obsługi klienta. Umowa zapewnia też firmie BCD Travel dostęp do wiodącego w branży rozwiązania Rich Content and Branding firmy Travelport.

Dzięki oferowanej przez Travelport nowoczesnej technologii Rich Content and Branding linie lotnicze mogą efektywniej kontrolować prezentację swoich ofert na ekranach w biurach podróży, upodabniając te ekrany wizualnie do ofert na swoich własnych stronach internetowych. Rozwiązanie zostało wprowadzone na rynek na początku roku i spotkało się z poparciem i zainteresowaniem przewoźników. Kontrakt na korzystanie z tej technologii podpisało już ponad 60 linii lotniczych, w tym tacy czołowi przewoźnicy jak Delta, Avianca, Air India, Sun Country Airlines, Peruvian Airlines, Ryanair, British Airways, Iberia, easyJet, SilkAir, Singapore Airlines, Air China i United Airlines.

Umowa stanowi ważny kamień milowy w ponad 25-letniej relacji biznesowej między firmami Travelport i BCD Travel. Na mocy porozumienia BCD Travel uzyska dostęp do innowacyjnej technologii i wszechstronnych informacji dostarczanych przez Travelport, a oba przedsiębiorstwa będą mogły oferować rozszerzone usługi i wsparcie nowym i dotychczasowym klientom z całego świata.

„Travelport jest niezawodnym partnerem biznesowym firmy BCD Travel od ponad 25 lat” — powiedziała Rose Stratford, wiceprezes firmy BCD Travel ds. relacji z dostawcami globalnymi i zaopatrzenia strategicznego. „Bardzo się cieszymy, że nasze biura podróży będą mogły używać innowacyjnej technologii Travelport i udostępniać jeszcze więcej korzyści naszym wspólnym klientom biznesowym”.

„Jesteśmy dumni z tego, że tak ważny, wieloletni partner jak BCD Travel docenia wartość platformy obsługi biur podróży Travelport, w tym naszą znakomitą technologię dla stanowisk sprzedaży i niezrównane informacje o połączeniach lotniczych i hotelach. Technologia Travelport Smartpoint i rozwiązanie Rich Content and Branding przyniosą firmie BCD Travel wiele korzyści dzięki zwiększeniu wydajności i optymalizacji obsługi klienta” — powiedziała Sandra McLeod, wiceprezes grupy Travelport ds. klientów globalnych i korporacyjnej sprzedaży dla przedsiębiorstw. „Chcemy wspierać firmę BCD Travel w osiąganiu jej celów strategicznych, dlatego udostępniamy jej pracownikom nasze innowacyjne technologie i usługi, które ułatwiają rezerwowanie podróży i pozwalają w większym stopniu koncentrować się na klientach oraz zwiększać zyski”.

 
Informacje o firmie Travelport (www.travelport.com)
Travelport to czołowy dostawca systemów i technologii dystrybucji i obsługi płatności oraz innych rozwiązań dla wartej 7 bilionów USD światowej branży turystycznej. Firma prowadzi działalność w ponad 170 krajach i zatrudnia ok. 3 400 pracowników. W 2013 r. osiągnęła przychody netto w wysokości 2,1 mld USD. Działalność spółki obejmuje dwa obszary:
•    Travel Commerce Platform — firmowa platforma typu B2B, ułatwiająca czołowym przewoźnikom i innym dostawcom usług turystycznych dotarcie do klientów. W sytuacji gdy wymagania branży turystycznej stale się zmieniają, platforma ta umożliwia modyfikowanie sposobu elektronicznej dystrybucji oraz prezentacji podstawowych i dodatkowych produktów oferowanych przez linie lotnicze. Ponadto pozwala rozszerzyć zakres działalności w branży turystycznej, gdyż obejmuje nie tylko rezerwacje biletów lotniczych, lecz także rezerwacje miejsc hotelowych, wynajem samochodów oraz obsługę płatności.
•    Technology Services — pion usług technologicznych, w ramach którego świadczone są kluczowe usługi informatyczne dla linii lotniczych, m.in. w zakresie obsługi sprzedaży iwystawiania biletów.