Firmy Travelport i SAS podpisały nową, wieloletnią umowę dystrybucyjną typu full content
Langley, Wielka Brytania, 27 stycznia 2015 r. — Firma Travelport, czołowy dostawca systemów i technologii dystrybucji i obsługi płatności oraz innych rozwiązań dla wartej 7 bilionów USD światowej branży turystycznej, podpisała nową, wieloletnią umowę dystrybucyjną typu full content z firmą SAS — czołową skandynawską linią lotniczą.

Dzięki nowej umowie 67 000 biur podróży korzystających z usług firmy Travelport będzie nadal mieć dostęp do oferty SAS.

Linie SAS będą używać rozwiązania Travelport Rich Content and Branding (stanowiącego kluczowy komponent platformy Travelport Commerce Platform), które pozwala przewoźnikom efektywniej promować i sprzedawać swoje produkty dzięki kontroli nad sposobem ich prezentacji wizualnej i opisowej biurom podróży. Zostało ono opracowane z myślą o tym, aby umożliwić liniom lotniczym i innym dostawcom usług turystycznych zastosowanie bardziej zaawansowanych technik sprzedażowych w celu zwiększenia sprzedaży zarówno podstawowych produktów, jak i usług dodatkowych. Z rozwiązania Rich Content and Branding korzysta już ponad 85 przewoźników, w tym przewoźnicy krajowi i niskokosztowe linie lotnicze.

Za pośrednictwem platformy Travelport Commerce Platform będzie również możliwy wykup miejsc z dopłatą, stanowiący najważniejszą usługę dodatkową linii SAS. Agenci mogą tam w ramach istniejącego przepływu pracy zarezerwować miejsca z dopłatą, które zapewniają np. dodatkową przestrzeń na nogi.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z zawarcia tej nowej umowy z firmą Travelport oraz z ogromnego potencjału, jaki oferują naszej firmie najnowsze rozwiązania Travelport dla punktów sprzedaży” — powiedział Per Wehlander, dyrektor ds. umów GDS i planowania dystrybucji w firmie SAS.

„Bardzo się cieszę, że linie SAS doceniły wartość platformy Travel Commerce Platform” — powiedział Robin Ranken, dyrektor Travelport ds. usług dla linii lotniczych w Europie. „Zapewniamy liniom lotniczym możliwość sprzedaży swoich usług w sposób bardzo indywidualny, co naszym zdaniem istotnie wyróżnia nas na tle konkurencji. Z firmą SAS wiąże nas wieloletnia współpraca, a w przyszłości spodziewamy się jeszcze większych sukcesów”.

 

Uwagi dla redaktorów
Informacje o firmie Travelport (www.travelport.com)
Travelport to dostawca systemów i technologii dystrybucji i obsługi płatności oraz innych rozwiązań dla wartej 7 bilionów USD światowej branży turystycznej. Firma prowadzi działalność w ponad 170 krajach i zatrudnia ok. 3 400 pracowników. W 2013 r. osiągnęła przychody netto w wysokości 2,1 mld USD. Działalność spółki obejmuje dwa obszary:

•    Travel Commerce Platform — firmowa platforma typu B2B, ułatwiająca czołowym przewoźnikom i innym dostawcom usług turystycznych dotarcie do klientów zarówno online, jak i offline. Platforma zawiera także pionierskie rozwiązanie obsługi płatności typu B2B, które dzięki wykorzystaniu doświadczenia firmy Travelport w branży turystycznej zaspokaja potrzeby pośredników turystycznych w zakresie efektywnego i bezpiecznego rozliczania transakcji.
•    Technology Services — pion usług technologicznych, w ramach którego świadczone są kluczowe usługi informatyczne dla linii lotniczych, m.in. w zakresie obsługi sprzedaży, wystawiania biletów i kontroli lotów, a także dostarczane są inne rozwiązania pozwalające klientowi skupić się na jego podstawowej działalności i obniżyć koszty.

Travelport ma siedzibę w Langley w Wielkiej Brytanii. Firma zakończyła ostatnio swoją pierwszą ofertę publiczną na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych i jej akcje są notowane pod symbolem „TVPT”.