Wyjątkowo ciepła jesień powoduje, że chętniej planujemy długi listopadowy weekend w polskich hotelach i ośrodkach wypoczynkowych. Zainteresowaniem cieszą się zarówno Mazury, Bałtyk, jak i znane uzdrowiska.
Tegoroczne święto 11 Listopada wypadające w poniedziałek to dla wielu okazja do zaplanowania dłuższego weekendu. Szczególnie sprzyja temu fakt, że w listopadzie ceny oferowane przez hotele są nieznacznie niższe od tych październikowych. Wiele hoteli przygotuje również specjalne oferty na długi weekend.
Serwis hotele.pl sprawdził, czy w tym roku trzeba na taki wyjazd przeznaczyć większy budżet, planując noclegi w popularnych miejscach. Analizie poddano kilka miast, z różnych regionów Polski, aby można było porównać ceny również regionalnie.
Okazuje się, że w przedłużone weekendy Polacy najchętniej śpią w hotelach 4-gwiazdkowych. Na tym tle wyróżniają się Kraków i Sopot, gdzie chętniej wybierane są hotele 5-gwiazdkowe. Z kolei w miejscowościach typowo uzdrowiskowych jak Kazimierz Dolny i Nałęczów dominują ośrodki wypoczynkowe i apartamenty.
Różnice w średnich cenach roomnight w wybranych miastach przedstawia poniższa tabela:
MIASTO
|
ŚREDNIA CENA ROOMNIGHT |
ZMIANA 2013 -2012 |
Giżycko
|
250 PLN |
– 7% |
Karpacz
|
279 PLN |
+ 4,5% |
Kazimierz Dolny
|
148 PLN |
+15% |
Kraków
|
147 PLN |
– 20% |
Nałęczów
|
236 PLN |
+ 31% |
Sopot
|
352 PLN |
+ 37% |
***
eTravel S.A. (www.etravel.pl) jest spółką dedykowaną w Grupie Netmedia do działania w segmencie turystycznym. Od początku 2012 r. tworzy Grupę eTravel, do której należą następujące spółki: Netmedia Bussines Travel (optymalizacja podróży służbowych), Marco Polo Travel (sprzedaż rejsów wycieczkowych). Grupa Netmedia od 2006 roku notowana jest na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.