Wakacje.pl od 19 lat działa na rynku turystyki zorganizowanej w przestrzeni internetowej, ale kiedy w 2011 roku postawił na zbudowanie naziemnej sieci sprzedaży, konsekwentnie rozwija ten projekt. W minioną sobotę w Osielsku otworzyło się 100. biuro marki.

 

Największy agent turystyki zorganizowanej w Polsce otworzył w sobotę 100. salon sprzedaży stacjonarnej. Sieć Wakacje.pl to 2 salony własne i 98 franczyzowych. W planach rozwojowych jest otwarcie 20 salonów do końca 2018 roku. Dzisiaj sieć salonów Wakacje.pl odnotowuje wzrost 2,5 razy większy niż rynek agencyjny.

 

Osielsko jest 82 miastem w Polsce, na którego mapie pojawi się logo Wakacje.pl. Właścicielka salonu postawiła na konsolidację i zdecydowała się prowadzone od lat biuro podróży przenieść pod parasol znanej i zaufanej marki. To nie pierwszy tego typu transfer do Wakacje.pl. Franczyzobiorcami są zarówno przedsiębiorcy dopiero wchodzący do branży turystycznej, jak i ci funkcjonujący na tym rynku od lat. W jednym i drugim przypadku biura zobowiązane są zatrudnić doradcę z doświadczeniem, dodatkowo zespół każdego salonu ma zapewnione szkolenia w centrali, od systemu CRM, przez produkt, po działania marketingowe. – Prowadziłam biuro podróży od 16 lat, ale rynek się zmienia i szansą na rozwój jest dołączenie do dużej marki, która przyciągnie klientów. Możemy cały czas obsługiwać te same osoby albo zrobić duży krok naprzód i czerpać z narzędzi, wiedzy i zasobów większej organizacji,  która będzie napędzać nam biznes. Zmieniłam logo, aranżację lokalu według standardu marki w sieci, zrobiliśmy otwarcie z pompą. Czas ruszyć z biznesem z kopyta – powiedziała Magdalena Klimek, właścicielka salonu Wakacje.pl w Osielsku.

 

Jeden z salonów sieci po konsolidacji odnotował 6-krotny wzrost sprzedaży w porównaniu z okresem działalności pod własnym szyldem. Franczyzobiorcy otrzymują od centrali wsparcie na etapie otwarcia i dalej w trakcie działalności.

 

– Nasi partnerzy mogą liczyć na nasze zaangażowanie przy poszukiwaniu lokalu oraz projektowaniu wnętrza i witryny. Przez cały okres współpracy otrzymują min. know how marki, narzędzia szkoleniowe i sprzedażowe, a także wsparcie marketingowe czy księgowe i dofinansowanie do promocji lokalnej – wymienia Klaudyna Mortka, rzeczniczka Wakacje.pl.

 

Kolejne miasta w sieci Wakacje.pl

 

Projekt sieci stacjonarnej Wakacje.pl ruszył w 2011 roku. Pierwsza franczyza ruszyła w Przemyślu, dzisiaj mówimy już o 82 miastach w Polsce.

 

– Część naszych partnerów po czasie zdecydowało się na otwarcie salonu w drugiej lokalizacji, łącznie to 14 miast. W dużych aglomeracjach mamy kilka salonów, m.in. w Warszawie, Trójmieście czy Katowicach. Planujemy wejść do kolejnych miejscowości – mówi Wioletta Zarzycka, dyrektor sieci sprzedaży Wakacje.pl.

 

Jako priorytetowe lokalizacje marka w pierwszej kolejności wymienia miasta powyżej 40 tys. mieszkańców, ale atrakcyjne są również mniejsze miejscowości z dużym potencjałem. Na liście są m.in. Kielce, Zabrze, Ruda Śląska, Opole, Wałbrzych, Zielona Góra, Grudziądz. Słupsk, Konin, Suwałki, Głogów, Leszno czy Łomża. Istotnym warunkiem przystąpienia do sieci jest lokalizacja z dużym potencjałem sprzedażowym. Połowa salonów sieci Wakacje.pl mieści się w galeriach handlowych, druga połowa przy ulicach z dużym lub średnim natężeniem ruchu i miejscami parkingowymi.

 

Koszt inwestycji to ok. 21 tys. zł., agent nie pobiera żadnych opłat licencyjnych na początku ani w trakcie działalności biura. Modelowy salon Wakacje.pl to ok. 20-30 m kw. powierzchni użytkowej lokalu lub wyspa w galerii handlowej.

 

W portfolio Wakacje.pl są oferty wyjazdowe ponad 100 biur podróży. – Bardzo cenimy sobie współpracę z siecią wakacje.pl., trwa ona nie od dziś i z każdym rokiem realizujemy coraz to nowe projekty. Rozwój sieci stacjonarnej to moim zdaniem krok w dobrym kierunku. Wielu klientów wciąż oczekuje bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą, czuje się bardziej komfortowo mając do dyspozycji osobę, która służy radą i pomocą – komentuje Leila Ben Arfi, Prezes Zarządu biura Best Reisen, którego oferty dostępne są w sieci salonów Wakacje.pl.