Dla uczczenia 25-lecia wolnej Polski magazyn „Brief” opracował zestawienie „25/25 lat: Marki dla Polski”, które prezentuje 75 polskich marek o największym potencjale do budowania silnej marki naszego kraju.

Z tej okazji 2 października 2014, w Centrum Biznesowym Pure Sky Club przy ulicy Złotej 59 w Warszawie, odbyła się uroczysta gala, podczas której laureatom zostały rozdane wyróżnienia.

Staropolskie przysłowie mówi: „Gdańska gorzałka, toruński piernik, krakowska panna, warszawski trzewik – najlepsze rzeczy w Polsce”. Redakcja magazynu „Brief” postanowiła uaktualnić owe porzekadło i wybrać 75. marek tworzących wizerunek Polski nowoczesnej, kreatywnej i silnej ekonomicznie. Marek, które niosą za sobą potencjał wzmacniania wizji naszego kraju, zarówno w umysłach Polaków, jak i obcokrajowców – potencjalnych turystów czy inwestorów. Zestawienie opublikowane zostało w trzech odsłonach – „Marki”, ”Ludzie” oraz „Miejsca i Wydarzenia”.

Zestawienie jest efektem wielu godzin barwnych, intensywnych i niekończących się dyskusji, które rozgrzewały redakcję magazynu „Brief” w ciągu ostatnich paru miesięcy. Niepodważalnym jest fakt, iż jest to zestawienie kontrowersyjne, bo wymagało odrzucenia wielu wspaniałych inicjatyw, na rzecz innych, czasem względnie młodych, ale rokujących,
w których działaniu widać jednak i determinację, i metodę, czyli to, co jest kluczowe
w procesie realizacji jakiegokolwiek działania. Dlatego też, w kompozycji „Marek dla Polski” zaprezentowane są typy, których zabraknąć zwyczajnie nie mogło, które rozsławiają nasz kraj od lat i które nas samych napawają optymizmem. Są również propozycje nieco mniej oczywiste, których rozwój dopiero nabiera tempa i rozmachu, lecz którym kredyt zaufania  jest niezwykle potrzebny – mówi Michał Wolski, zastępca redaktora naczelnego „Brief”.

2 października 2014, w Centrum Biznesowym Pure Sky Club przy ulicy Złotej 59
w Warszawie, odbyła się uroczysta gala. Wręczenie wyróżnień poprzedziła debata „Jak skutecznie budować wizerunek Polski” poprowadzona przez redaktora naczelnego magazynu „Brief” Grzegorza Kiszluka. W rozmowie udział wzięli: Aleksandra Piszczorowicz, dyrektor marketingu i sprzedaży w Totalizatorze Sportowym; Tomasz Marszałł, dyrektor departamentu marketingu w PKO Bank Polski;  Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes POT; Monika Piątkowska, wiceprezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych; Tomasz Zahorski, dyrektor komunikacji korporacyjnej i marketingu w Marvipol Development oraz Michał Szapiro, partner zarządzający 24/7 Comunication. Podczas debaty odpowiadali na pytania co najtrwalej buduje silny wizerunek kraju, co jest najbardziej skuteczne w takich działaniach – kampanie czy tworzenie i promowanie konkretnych marek oraz kto powinien się zajmować budowaniem wizerunku naszego państwa.

Podczas wydarzenia zostali uhonorowani przedstawiciele nie tylko marek komercyjnych, ale także najwybitniejsi Polacy, w tym Profesor Krzysztof Penderecki, który w swoim podziękowaniu pisze – Czuję się szczególnie wyróżniony i zaszczycony, że znalazłem się w gronie tak wybitnych Polaków, którzy od lat kreowali wizerunek Polski na świecie. Wśród tej listy jest kilku moich przyjaciół, ale po pierwsze Ci wszyscy, którzy znaleźli się na tej liście, to ludzie, wobec których mam ogromny szacunek. Za ich postawę i kreowanie wizerunku tej najlepszej Polski na świecie. Wśród uhonorowanych znalazł się również Jerzy Owsiak, który zdobył aż trzy wyróżnienia za stworzenie marek – Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Przystanku Woodstok oraz Jurka Owsiaka. Jak przekonuje sam nagrodzony – W nas, Polakach tkwi dobra marka. Musimy tylko o nią zadbać.

Wyróżnione marki:

Marki komercyjne: 4F, Asseco Poland, Atlas, CD PROJEKT, DICE+, Dr Irena Eris, Fakro, GPW, Hortex, Inglot Cosmetics, KGHM, Lotos, LOTTO, Oknoplast, PESA, PKO, Platige Image, PLL LOT, PZU, Reserved, Solaris, Verva, Wyborowa, X-TB, Żubrówka

Ludzie: Tomasz Bagiński, Zbigniew Boniek, Leszek Czarnecki, Marcin Gortat, Agnieszka Holland, Krzysztof Hołowczyc, Krzysztof Kieślowski, Justyna Kowalczyk, Robert Kubica, Jan Kulczyk, Mateusz Kusznierewicz, Stanisław Lem, Robert Lewandowski, Adam Małysz, Leszek Możdżer, Jerzy Owsiak, Jan Paweł II, Krzysztof Penderecki, Roman Polański, Agnieszka Radwańska, Anja Rubik, Tomasz Stańko, Andrzej Wajda, Wilhelm Sasnal, Lech Wałęsa

Miejsca i wydarzenia: Audioriver, Camerimage, Jasna Góra, Konkurs Chopinowski, Kraków, Mazury, Morskie Oko, Off Plus Camera, Open’er Festiwal, Oświęcim, Poznań, Puszcza Białowieska, PWSFiT w Łodzi, Solidarność, Stadnina Koni Janów Podlaski, Toruń, Tour de Pologne, Trójmiasto, Warszawa, Wieliczka, Woodstock, WOŚP, Wrocław, Zamek w Malborku, Zatoka Pucka

Mecenas tytułu: Totalizator Sportowy – właściciel marki Lotto
Partner Strategiczny: PKO Bank Polski
Partnerzy: Marvipol Development oraz PAIiIZ
Partnerzy Gali: Pure Sky Club, Maciaga.pl
Patroni medialni: Polskie Radio, Telewizja Polska, Bankier,pl i PRoto

::

Magazyn „Brief“ jest miesięcznikiem o ogólnopolskim zasięgu czytanym przez blisko
30 tysięcy osób: poprzez prenumeratę, sprzedaż w Empikach i Inmedio oraz dystrybucję podczas najważniejszych eventów biznesowych. „Brief” to magazyn o tym, jak osiągnąć sukces w biznesie. Skierowany do ludzi przedsiębiorczych – bez względu na skalę działania czy branżę. W „Briefie” prezentowane są m.in. sylwetki osób i firm, które odniosły sukces, traktując innowacyjność jako sposób na wyróżnienie się i tworzenie przewagi konkurencyjnej. Magazyn „Brief” pokazuje biznes i gospodarkę z punktu widzenia i dla tych, którzy mają największy wkład w jej rozwój, czyli sektora małych i średnich przedsiębiorstw, często startupów, nie zapominając przy tym oczywiście o największych koncernach
i przedsiębiorstwach. „Brief” to także pierwszy magazyn branżowy w wersji tabletowej, stała porcja wiedzy i inspiracji z wydania drukowanego, wzbogacona o elementy multimedialne oraz dodatkową zawartość redakcyjną.