3 lutego 2014 roku w hotelu Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre odbędzie się 11. Charytatywny Bal Fundacji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (Foundation for Corporate Social Responsibility, FCSR). Na balu spotkają się reprezentanci największych korporacji – członkowie FCSR oraz artyści i inne osoby, które czynnie angażują sięw pomoc dla najbardziej potrzebujących dzieci w Polsce. Głównym punktem wydarzenia będzie występ artystyczny najmłodszych podopiecznych fundacji.
Na scenie, w humorystycznych epizodach, pojawią się też przedstawiciele firm: m.in. Jeroen van der Toolen, CEO Ghelamco Poland.
Charytatywny Bal FCSR jest już stałym elementem w kalendarzu firm i osób zaangażowanych w działalność społeczną na rzecz dzieci z ubogich regionów Polski. Udział w balu jest odpłatny, a całkowity dochód ze sprzedaży biletów w tym roku zostanie przeznaczony na rozwój programów prowadzonych przez Fundację:
– programu Hot-Meal-a-Day, który zapewnia posiłki 2 tysiącom niedożywionych uczniów w 10 szkołach podstawowych i gimnazjalnych w północno-zachodniej Polsce,
– programu edukacyjno-językowego, dzięki któremu dzieci uczą się języka angielskiego i biorą udział w wymianach kulturowych,
– programu artystyczno-tanecznego,
– obozów sportowych.
Jak co roku, głównymi bohaterami wieczoru będą dzieci. Spośród wszystkich, do których trafia pomoc FCSR, została wybrana grupa młodych wykonawców, która zaprezentuje specjalnie przygotowany występ muzyczno-taneczny. Tegoroczny temat wydarzenia to Hollywood. Dzieci wraz z przedstawicielami korporacji wystąpią w takich utworach jak „Golden Eye” z Jamesem Bondem w roli głównej czy „The time of my life” z filmu Dirty Dancing. –Wyprawa dzieci z terenów wiejskich do Warszawy to dla nich wielkie przeżycie. Fundacja dba, aby zapewnić dzieciom wiele atrakcji. W hotelu Hilton najmłodsi traktowani są jak goście VIP, mają również możliwość zwiedzenia miasta – informuje dyrektor generalna Fundacji Natalia Marciniak.
Wśród zaproszonych gości są przede wszystkim firmy członkowskie Fundacji, jak P&G, Colgate-Palmolive, Coca-Cola, McDonald’s, KFC, Orco, Rabo Bank i wiele innych. FCSR zachęca firmy do działania zgodnie z zasadami odpowiedzialności społecznej, a także pomaga im w osiąganiu sukcesu komercyjnego przy poszanowaniu wartości etycznych, wspieraniu ludzi potrzebujących i potrzeb lokalnych społeczności oraz dbaniu o środowisko naturalne.
Członkiem Fundacji może zostać każda firma, która jest zainteresowana popieraniem i promowaniem idei korporacyjnej odpowiedzialności społecznej. Aby otrzymać Golden Seal of Approval (Złotą Pieczęć Aprobaty) – znak Fundacji, należy wypełnić Oświadczenie Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej, które jest dostępne na stronie Fundacji www.fcsr.pl. Należy także zadeklarować propagowanie idei społecznej odpowiedzialności biznesu wśród udziałowców, kadry zarządzającej, administracji oraz pracowników, powołać zespół dedykowany do opracowania planu działań dla firmy w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, a także promować wizerunek i działalność FCSR.
Bal rozpocznie się w poniedziałek 3 lutego o godz. 18.30 i potrwa do godz. 23.00. O oprawę muzyczną zadba zespół 36.6, a dania przygotuje szef kuchni warszawskiego hotelu Hilton Sven Thomsen.