1,2 mln sztuk maseczek ochronnych przekazanych przez firmę Procter & Gamble jej wieloletnim partnerom – Fundacji Polsat i Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi – trafiło do najbardziej potrzebujących w wielu regionach Polski. Środki ochrony osobistej rozdysponowane zostały pomiędzy placówki, których podopieczni w dobie pandemii znaleźli się w wyjątkowo trudnej sytuacji, m.in. ośrodki szkolno-wychowawcze, zakłady opieki zdrowotnej, ale także urzędy i szkoły. Działania są kontynuacją aktywności pomocowych podejmowanych przez P&G od początku trwania pandemii COVID-19.

W dobie zagrożenia epidemicznego firma Procter & Gamble, firma, dla której niesienie pomocy jest ważnym elementem jej filozofii społecznej, przekazała środki ochronny osobistej partnerskim organizacjom dobroczynnym, które podarowały je potrzebującym.

Ponad pół miliona maseczek dla powiatu otwockiego

Fundacja Polsat otrzymała  ponad 600 000 maseczek. Za jej pośrednictwem maseczki trafiły przede wszystkim do powiatu otwockiego – pierwszego regionu na Mazowszu, który w październiku znalazł się w „czerwonej strefie” z powodu wyjątkowo wysokiej liczby zakażeń koronawirusem. Darowizna pozwoliła zwiększyć bezpieczeństwo podopiecznych m.in. Specjalnych Ośrodków Szkolno-Wychowawczych nr 1 i 2 w Otwocku, Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii „Jędruś” w Józefowie oraz Domów Dziecka nr 1 i nr 2 w Bodzewie i Domu Dziecka w Gostyniu. Maseczki trafiły także do placówek ochrony zdrowia oraz Urzędu Miasta Józefowa.

– Poczucie solidarności, wsparcia, opieki – tego, że w tym trudnym czasie nie jesteśmy sami, tylko możemy liczyć na gest pomocy, taki jak ze strony Procter & Gamble, jest niezwykle ważne i budujące – komentuje Marek Banaszek, burmistrz Józefowa.

Wsparcie potrzebujących na wielu frontach

Druga transza maseczek, w liczbie kolejnych  prawie 600 000, została przekazana do Polskiego Czerwonego Krzyża, który poprzez swoje placówki terenowe, w różnych regionach kraju, podarował je potrzebującym osobom i instytucjom. Maseczki to jednak nie wszystko – z początkiem listopada koncern przekazał również na rzecz PCK produkty marek Gillette i Pampers o wartości blisko pół miliona zł. Podejmowane obecnie działania są kontynuacją pomocy  świadczonej przez Procter & Gamble od początku pandemii COVID-19. Od marca br. Procter & Gamble blisko współpracuje w Polsce z Polskim Czerwonym Krzyżem i Fundacją Polsat, by razem zwiększać poziom bezpieczeństwa, ochrony zdrowia i komfortu codziennego życia osób, które znalazły się w potrzebie. Do dzisiaj wartośc przekazanej pomocy przekroczyła 3 miliony zł.

– Procter & Gamble to nasz wieloletni partner, z którym razem pomagamy między innymi w sytuacjach kryzysów. Nie inaczej jest w 2020 roku. Darowizny i produkty przekazane przez P&G w ostatnich miesiącach pozwoliły nam realnie wesprzeć i zwiększyć komfort funkcjonowania tysięcy ludzi w całej Polsce – między innymi podopiecznych placówek opiekuńczych, seniorów czy pracowników służby zdrowia. Z podarowanych nam środków sfinansowaliśmy także zakup wyposażenia do jednego ze szpitali tymczasowych. Jesteśmy bardzo wdzięczni P&G, że możemy liczyć na ich nieustannie wsparcie i wspólnie nieść pomoc tym, którzy tego potrzebują – komentuje Małgorzata Szukała, kierownik działu promocji i pozyskiwania dochodów w Polskim Czerwonym Krzyżu.

– Sytuacja, w jakiej się znaleźliśmy, jest bezprecedensowa, a my, jako firma obecna w Polsce od blisko 30 lat, czujemy się odpowiedzialni za wsparcie społeczności, której czujemy się częścią. Od wybuchu pandemii niesiemy pomoc wspólnie z naszymi partnerskimi organizacjami dobroczynnymi, dzięki czemu możemy skutecznie odpowiadać na pojawiające się potrzeby różnych grup, które są w ciężkiej sytuacji. Nie wiemy kiedy skończy się ten kryzys, ale jesteśmy zdeterminowani, żeby nieść pomoc przez cały czas, kiedy społeczeństwo tego potrzebuje – podsumowuje Małgorzata Mejer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej.

***

O Procter & Gamble

P&G może pochwalić się niezwykle bogatym portfolio wiodących marek wysokiej jakości, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Należą do nich Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® oraz Whisper®. P&G prowadzi działalność w ok. 70 krajach na całym świecie. Więcej najświeższych informacji o firmie P&G i jej markach można znaleźć na stronie www.pg.com.