AirHelp, największa na świecie firma technologiczna zajmująca się poprawianiem doświadczenia pasażerów lotniczych, podsumowała wyniki z ostatniego roku, obejmującego okres od sierpnia 2023 do lipca 2024. Analiza danych pokazuje, które miesiące i trasy były najbardziej problematyczne pod względem punktualności, a które pozwalały na spokojniejsze podróże.

 

Marzec – najlepszy miesiąc na podróże lotnicze

Z analizy wynika, że marzec 2024 był najlepszym miesiącem na podróże lotnicze, z imponującą punktualnością 86,5% wszystkich lotów. W tym czasie podróżujący mieli największe szanse na dotarcie na czas, co może być związane z mniejszym ruchem turystycznym i bardziej stabilnymi warunkami pogodowymi.

 

Lipiec – największe wyzwanie dla podróżujących

W lipcu 2024 roku tylko 61% lotów odbyło się zgodnie z planem, co czyni ten miesiąc najgorszym okresem na podróże lotnicze. Sezon wakacyjny, wzmożony ruch turystyczny i możliwe problemy związane z przeciążeniem infrastruktury lotniskowej przyczyniły się do wysokiego odsetka opóźnień.

 

Lotnisko Chopina w Warszawie – ruchliwe, ale stabilne

Warszawskie Lotnisko Chopina obsłużyło najwięcej pasażerów w kraju, z 9,3 milionami osób odlatującymi w ostatnim roku. Pomimo tak dużego ruchu, lotnisko utrzymało przyzwoitą punktualność na poziomie 75%, co wskazuje na skuteczność zarządzania i odpraw.

 

Lotnisko w Zielonej Górze – najbardziej punktualne w Polsce

Lotnisko Zielona Góra-Babimost zasłużyło na miano najbardziej punktualnego w Polsce, z aż 92% lotów odbywających się zgodnie z rozkładem. Chociaż obsłużyło ono znacznie mniej pasażerów (22,600), to jego punktualność może być wzorem dla innych portów lotniczych.

 

Najbardziej i najmniej punktualne trasy międzynarodowe

Warszawa – Londyn Heathrow była najbardziej ruchliwą trasą międzynarodową, obsługując 323,722 pasażerów. Niestety, tylko 67,5% lotów na tej trasie odbyło się na czas. Z kolei trasa Gdańsk – Vaxjo, choć obsłużyła znacznie mniej pasażerów (12,500), okazała się najbardziej punktualna, z wynikiem 95%.

 

Najmniej punktualna trasa międzynarodowa prowadziła z Poznania (Ławica) do Enfidha – Antalya, gdzie zaledwie 21,5% lotów odbyło się zgodnie z planem, co czyni tę trasę największym wyzwaniem dla podróżujących.

 

Podróże Krajowe – których tras unikać?

Najbardziej ruchliwą trasą krajową była relacja Warszawa – Kraków, z 187,000 pasażerów i punktualnością na poziomie 82,5%. Jednakże trasa Poznań – Kraków była najbardziej punktualna, z wynikiem 99%. Warto unikać trasy Gdańsk – Wrocław, gdzie punktualność wyniosła zaledwie 64,5%.

 

Ostatni rok przyniósł wyzwania dla podróżujących, szczególnie w szczycie sezonu letniego” – mówi Tomasz Pawliszyn, CEO Airhelp. „Jednak dane pokazują również, że odpowiedni wybór terminu podróży oraz trasy może znacząco zwiększyć szanse na punktualne dotarcie do celu. Ze swej strony zachęcamy pasażerów do świadomego planowania podróży oraz do korzystania z przysługujących im praw
w przypadku opóźnień i odwołanych lotów” – dodaje.

  

O AirHelp

AirHelp to firma technologiczna z branży turystycznej zajmująca się zakłóceniami lotów. Od 2013 roku zdobyła odszkodowania dla ponad 2,3 miliona pasażerów za opóźnienia lub odwołania lotów. 6,5 miliona pasażerów zabezpieczyło swoje loty z AirHelp+, a miliony innych korzystają z eksperckich informacji dostępnych bezpłatnie na airhelp.com


#1 w odszkodowaniach lotniczych na świecie
Dzięki sieci 50 kancelarii prawnych w ponad 35 krajach, innowacyjnemu systemowi AI działającemu w tle oraz zespołowi ponad 400 pracowników, AirHelp ułatwia podróżującym w Europie, USA i innych regionach świata ubieganie się o odszkodowanie do 600 € za opóźnienia i odwołania lotów.

Więcej informacji o AirHelp można znaleźć na: https://www.airhelp.com