Firma Al.Ba. Sport ubierze kolarzy 71. Tour de Pologne UCI World Tour. Tegoroczny wyścig odbędzie się od 3. do 9. sierpnia. Najlepsi kolarze wystartują z Gdańska, by przez Toruń, Warszawę czy słowackie Tatry dojechać do mety w Krakowie. Firma Al.Ba Sport będzie producentem koszulek liderów czterech klasyfikacji wyścigu, oraz specjalnej kolekcji „Tour de Pologne”.

Żółtą tradycyjnie założy lider klasyfikacji generalnej, w barwy magenty zostanie ubrany zwycięzca klasyfikacji górskiej, czerwoną najaktywniejszy kolarz w grupie, natomiast czerwono-białą zostanie nagrodzony zwycięzca klasyfikacji punktowej, którą będzie sponsorować Al.Ba. Sport.

– To dla naszej firmy spore wyróżnienie, że możemy stać się partnerem tak ważnego wyścigu w kalendarzu UCI World Tour, jakim jest Tour de Pologne. Oprócz przygotowania koszulek klasyfikacji, Lang Team zaproponował nam także sponsoring specjalnej, biało-czerwonej – mówi Domenico Altomonte, prezes Al.Ba. Sport Polska, który wcześniej pracował jako menadżer włoskich klubów piłkarskich, takich jak Reggina, Padova, Rovigo oraz Giorgione. Dodaje, że choć główna siedziba firmy mieści się we Włoszech, to od blisko roku przedsiębiorstwo jest obecne na rynku polskim.

– Tour de Pologne jest uważany za jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych oraz medialnych w Polsce. Wyścig jest bardzo dobrze znany nie tylko wśród fanatyków dwóch kółek. Mocno wierzymy, we współpracę z Lang Team, dlatego też włożymy w nią nasz cały wysiłek oraz pasję, z której jesteśmy znani od zawsze. Zobowiązuje nas do tego ranga wyścigu – wyjaśnia Altomonte.

– Nigdy wcześniej nie byliśmy związani z kolarstwem, skupialiśmy się na piłce nożnej, siatkówce czy koszykówce, ale podczas spotkań z Czesławem Langiem, doszedłem do wniosku, że obie strony mogą sporo zyskać na tej współpracy – dodaje prezes Al.Ba. Sport.

 – Jesteśmy przekonani, że w firmie Al.Ba Sport znaleźliśmy partnera wysokiej klasy – potwierdza Czesław Lang, Dyrektor Generalny Tour de Pologne UCI World Tour. – Koszulki są jedną z najważniejszych części każdego etapu wyścigu. To rozpoznawalne symbole zawodów oraz jej największych gwiazd. Wierzę, że współpraca przyniesie wymierne korzyści obu firmom – dodaje Lang.

– Podpisaliśmy trzyletnią umowę, która będzie obowiązywać do 2016 roku – mówi Altomonte. Koszulki dla kolarzy to nie wszystko, co przygotuje firma. Standy z logo Al.Ba. Sport pojawią się na starcie i mecie każdego etapu. – Ponadto przygotujemy specjalną kolekcję stroi kolarskich poświęconą Tour de Pologne, którą będzie można zakupić jeszcze przed rozpoczęciem wyścigu, a także podczas jego trwania. 1. czerwca wypuścimy do sprzedaży oficjalny strój wyścigu, z koszulką