Przed Świętami Wielkanocnymi Baltona otworzyła ostatni z 14 sklepów na Lotnisku Chopina. Tym samym, spółka zakończyła całość inwestycji prowadzonej na Okęciu. Sklepy nowego operatora wyróżnia oryginalny projekt aranżacji powierzchni handlowej oraz nowe, zaskakujące formaty.

Baltona prowadzi 14 sklepów na  największym polskim lotnisku o łącznej powierzchni niemal 3000 m2. Umowa na najem lokali w obu terminalach Lotniska Chopina została podpisana z Przedsiębiorstwem Państwowym „Porty Lotnicze” w maju 2018 r. Przestrzeń obejmuje 46 proc. powierzchni handlowej na warszawskim lotnisku. Baltona sukcesywnie przejmowała kolejne lokale, a prace adaptacyjne prowadzone były w bardzo szybkim tempie. 

 

Od lipca 2018 roku przeprowadziliśmy de facto 16 adaptacji, ponieważ, aby zapewnić pasażerom możliwość zrobienia zakupów w naszych sklepach na Okęciu, w pierwszej kolejności otworzyliśmy dwa lokale tymczasowe, które zamknęliśmy w połowie stycznia, po otwarciu największego sklepu Duty Free. Wtedy też przystąpiliśmy do ich ponownej adaptacji – mówi Piotr Kazimierski, prezes zarządu Baltony – To były najszybciej prowadzone prace inwestycyjne na Okęciu. 

 

W całym procesie inwestycyjnym Baltona korzystała ze wsparcia najlepszych specjalistów – projektantów, architektów, ekip wykonawczych, wyspecjalizowanymi w pracy przy tego typu obiektach. Elementy wykończeniowe do inwestycji na Okęciu sprowadzone zostały m.in. z Włoch, Hiszpanii, Niemiec, Francji czy Stanów Zjednoczonych. 

 

Sklepy nowego operatora wyróżnia projekt aranżacji powierzchni handlowej oraz nowe, interesujące formaty. Największy sklep Duty Free o powierzchni ponad 1200 m2 wyróżnia się niespotykaną dotąd w tej części Europy multimedialnością. Tysiące świetlnych elementów dekoracyjnych współgrają z treścią na ekranach, co tworzy niezwykłe przedstawienie barw, świateł i dźwięków, dostarczając pasażerom wyjątkowych doświadczeń zakupowych. Kolejnym formatem zasługującym na szczególną uwagę jest sklep „Spirit of Poland”, oferujący wysokiej klasy produkty z Polski, w tym wyroby regionalne – m.in. słodycze, alkohole czy rękodzieło. Ten nowoczesny koncept nawiązujący do najlepszych polskich tradycji znajduje się już we wrocławskim porcie lotniczym. 

 

Operator stawia na polskie marki także w butikach modowych, które znaleźć można w obu strefach – Schengen i Non Schengen. Otwarty 17 kwietnia br. Fashion Boutique posiada wyselekcjonowaną ofertę polskich marek i projektantów, takich jak Robert Kupisz, Lidia Kalita,  BOHOBOCO, Ania Kruk czy Mission Swim. Nowy koncept wyróżnia szeroki wybór wysokiej jakości ubrań i akcesoriów w przystępnej cenie. Kolejne formaty to sklepy typu „convenience” ofertujące m.in. prasę, książki, akcesoria podróżne czy pamiątki z Polski.

 

Obok szerokiego i dopasowanego do potrzeb pasażerów asortymentu, oferujemy podróżnym unikalne doświadczenia zakupowe. Naszą ofertę dobieramy tak, aby zaprezentować to, co w Polsce najlepsze. Pasażer oczekuje najwyższej jakości i jednocześnie oryginalnych, niedostępnych na szeroką skalę produktów. Dlatego stawiamy na bliską współpracę z markami, dzięki czemu możemy spełniać te oczekiwania – podkreśla Piotr Kazimierski.

 

Baltona to czołowy operator sklepów wolnocłowych na polskich lotniskach regionalnych oraz sklepów ogólnodostępnych i lokali gastronomicznych w kraju i poza jego granicami. 

 

W ostatnich latach firma bardzo dynamicznie się rozwija. Od 2018 roku otworzyła przestrzenie handlowe na lotniskach w Tallinie, Wrocławiu oraz w Warszawie. Baltona obecna jest także w portach lotniczych w Estonii, Rumunii, Niemczech, Holandii, we Francji i Włoszech oraz na Ukrainie. 

 

Na polskich lotniskach sklepy Baltony znajdziemy m.in. w Warszawie, Katowicach, Rzeszowie, Wrocławiu, Bydgoszczy, Poznaniu oraz w Modlinie