W samym sercu Warszawy, przy ul. Chmielnej, gdzie z okien biurowca Varso Tower rozciąga się widok na Pałac Kultury i Nauki, mieści się polska siedziba Page Group – światowego lidera w branży HR. Jednak to nie imponująca lokalizacja przesądza o prestiżu firmy, lecz wystrój wnętrz biura, w którego centrum stoi człowiek. To on, zgodnie z brandingiem marki i jej misją, stał się punktem wyjścia do aranżacji przestrzeni biurowych, za które odpowiadają architekci z BIT CREATIVE.

 

Imponująca, bo 1137-metrowa przestrzeń, na 10-tym piętrze najwyższego biurowca w Europie – Varso Tower to nowa siedziba międzynarodowej firmy doradztwa personalnego Page Group, obejmującej marki Michael Page oraz Page Executive. Wybór tak prestiżowej lokalizacji nie był przypadkowy i miał na celu podkreślić najwyższe standardy usług oferowanych przez firmę. Nie przypadkowy był także wybór pracowni projektowej, która tę przestrzeń miała „udomowić”. Dlatego pracę nad koncepcją wnętrz powierzono pracowni BIT CREATIVE, znanej z takich realizacji jak choćby polska siedziba Mattel czy koncernu Coca-Cola HBC. Zgodnie z profilem działalności firmy priorytetem stał się oczywiście człowiek – pracownik, partner biznesowy czy kandydat. Świadczy o tym zarówno sam podział funkcjonalny przestrzeni z ogromnym open spacem, jak i estetyka wnętrz, utrzymana w kolorach flagowych firmy.

 

Głównym założeniem przy tworzeniu koncepcji układu funkcjonalnego biura było dla nas wydzielenie dwóch niezależnych od siebie powierzchni – części konferencyjnej oraz części pracowniczej. Punktem łączącym obydwie te przestrzenie stała się strefa wejścia z recepcją oraz sąsiednim, otwartym coffee pointem – opowiada arch. Barnaba Grzelecki, właściciel BIT CREATIVE.

 

Z punktu widzenia Inwestora dodatkowo istotne również było odpowiednie rozplanowanie części open space’u. Ze względu na dużą powierzchnię tej strefy oraz sporą liczbę stanowisk, ważnym elementem projektu stało się zapewnienie wysokiego komfortu pracy zarówno ze strony akustycznej, jak i wizualnej. Pomimo podziału, całość aranżacji łączy ta sama estetyka oraz kolorystyka materiałów wykończeniowych. Mimo stonowanej i chłodnej w odcieniach palety kolorystycznej, wnętrze jest przytulne. Przełamanie zimnych barw drewnem oraz żywą zielenią nadaje aranżacji klimat ciepłego, domowego wnętrza. 

 

Ze względu na użytą w tym projekcie kolorystkę, klasyczny czarny kolor profili ścian szklanych zastąpiliśmy kolorem białym. Całość jednak nie pozostaje monotonna – powtarzający się w różnych elementach kolor niebieski i granatowy, będący częścią identyfikacji wizualnej Page Group, urozmaica wykończenia ścian, staje się mocnym akcentem jako tapicerowany element mebli ruchomych oraz zabudów meblowych czy też pojawia się jako tło dla numeracji szafek pracowniczych – mówi architekt Jakub Bubel.

 

Koncepcję biura, jako wnętrza silnie związanego z wizerunkiem firmy, dopełniają grafiki na ścianach szklanych i pełnych. Linearne, syntetyczne postacie to jeden z motywów brandingu Inwestora, podkreślający inkluzyjność firmy i prowadzonych na rynku działań.

 

Część konferencyjna

Strefa wejścia, gdzie głównym punktem jest lada recepcyjna wraz z lampą dekoracyjną zawieszoną bezpośrednio nad blatem zabudowy, stanowi preludium do całej aranżacji. Materiały pojawiające się na froncie lady są jednocześnie syntezą i zapowiedzią kolorystyki całości biura. Otwarty sufit oraz jasne ściany to mało krzykliwe tło dla najistotniejszych elementów w tym pomieszczeniu. Obok recepcji znajdziemy również poczekalnię dla gości oraz na początku niewidoczny, jednak otwarty coffee point.

Ze względu na mniejszy gabaryt pomieszczeń, również design kameralnych sal spotkań jest prosty i stonowany. Regularny, biały sufit wyspowy Ecophon Solo, ściany malowane na jasne kolory oraz dekoracje w kolorze naturalnego drewna czy mocniejsze akcenty w odcieniach granatu zaczerpnięte bezpośrednio z brandbooka Inwestora budują tu klimat sprzyjający owocnym rozmowom. Od tej koncepcji z założenia nieco odbiega duża sala konferencyjna. Ze względu na to, że przeznaczona jest na większe spotkania, różni się od innych pomieszczeń o analogicznej funkcji. 

 

W tym pomieszczeniu zaprojektowaliśmy dekoracyjny sufit Nyquista Ecobaffle, pozostający jednak w gamie kolorystycznej pozostałej części powierzchni. Na ścianach znajdziemy więcej ciepłej struktury drewna, a fotele konferencyjne zostały zróżnicowane kolorystycznie – zauważa arch. Agata Krykwińska.

 

Część pracownicza

Bardzo ważną rolę w koncepcji całego biura pełni część przeznaczona dla pracowników, z dużą przestrzenią open space. Ze względu na jej powierzchnię, została ona podzielona rodzaju funkcjonalnymi i dekoracyjnymi przepierzeniami, takimi jak nieregularne szczebelki laminowane czy szafki z donicami na stalowym stelażu lakierowanym. Nad stanowiskami pracy zaprojektowano sufit wyspowy Ecophon Solo, w komunikacji, tak jak w pozostałych częściach wspólnych, sufit otwarty. Dodatkowo, dla podniesienia komfortu pracy, na open space zlokalizowanych jest kilka budek akustycznych do prowadzenia rozmów czy krótkich spotkań.

W tej części biura znalazła się także strefa chilloutu oraz pomieszczenie socjalne z aneksem kuchennym. Ta pierwsza, będąc miejscem wypoczynku dla pracowników wyposażona w różne meble miękkie: pufy, fotele oraz kanapy. Pozostaje ona spójna kolorystycznie z całością powierzchni, przełamana została jednak odcieniami koloru niebieskiego. 

 

W projekcie aranżacji część powierzchni przeznaczyliśmy na duże pomieszczenie socjalne z aneksem kuchennym. Tę przestrzeń charakteryzuje możliwość rearanżacji w zależności od potrzeb – kwadratowe stoliki mogą zostać połączone w jeden duży stół lub też stać pojedynczo. Dla nadania pomieszczeniu relaksacyjnego charakteru kawiarni wzdłuż ściany znajdziemy miękką kanapę, a nad stolikami nisko zawieszone oprawy dekoracyjne o ciepłej barwie światła. Dekoracyjnym akcentem są również płytki ścienne o dość nietypowym kształcie i nieco zróżnicowanym wybarwieniu szkliwa. Całość uzupełnia duża ilość laminatu w odcieniu dębowym. Wszystko to w zgodzie z przyjętą koncepcją aranżacji całej powierzchni biurowej, a przede wszystkim brandbooku marki, który w obrazowy sposób ukazuje rolę człowieka w jej misji i filozofii – podsumowuje architekt arch. Zuzanna Wojda.