Ubezpieczenia turystyczne to produkt, na który decyduje się coraz więcej podróżujących.
Pandemia COVID-19 w znaczącym stopniu przyspieszyła ten trend.
Po zniesieniu tzw. lockdown w większości krajów europejskich, eksperci eSky.pl zauważyli
wzmożone zainteresowanie ubezpieczeniami turystycznymi – liczba zakupionych
ubezpieczeń w serwisach firmy w czerwcu br. wzrosła o 37% w porównaniu do ubiegłego
roku. Co więcej, w lipcu wzrost sprzedaży ubezpieczeń wzrósł dwukrotnie w porównaniu
do 2019 roku mimo spadku ogólnej liczby rezerwacji. Trend wzrostowy utrzymał się także
w kolejnych miesiącach bieżącego roku i oscylował średnio na poziomie 13%.

Ubezpieczenie podróżne zwiększa bezpieczeństwo podróżujących, szczególnie w okresie
pandemii. Widzimy, że wraz z powrotem do umiarkowanego latania, klienci coraz częściej
decydują się na taki produkt, jak ubezpieczenie. W tym roku co czwarta rezerwacja w naszych
serwisach posiadała ubezpieczenie turystyczne. W zeszłym roku ten poziom wynosił jedynie
15% – komentuje Inga Wawrzyniak-Gacek, Marketing Communication Director w eSky.pl.

Eksperci eSky.pl są zdania, że zwiększone zainteresowania ubezpieczeniami podróżnymi
wynika z większego zapotrzebowania na poczucie bezpieczeństwa w czasach pandemii.
Przeprowadzone przez eSky badanie sondażowe metodą CAWI w maju br. wskazało, że
produkt związany z rezygnacją z podróży zachęciłby jedną piątą respondentów do
dokonania rezerwacji w serwisie. Wśród powodów, jakie powinno obejmować
ubezpieczenie, respondenci wymienili: chorobę bliskiej osoby, utratę pracy, odwołanie
urlopu, konieczność opieki nad dzieckiem lub zwierzęciem oraz ważny egzamin.
Ubezpieczenie nabiera nowego znaczenia w czasach pandemii
W czerwcu br. firma eSky.pl we współpracy z firmą ubezpieczeniową AXA Partners
wprowadziła ubezpieczenie “Rezygnacja z podróży All Risk”, które pozwala na bezpieczne i
komfortowe planowanie podróży lotniczych, uwzględniając możliwość rezygnacji z
podróży z różnych powodów, w tym zachorowania na COVID-19.
W przypadku zaistnienia okoliczności określonych w ubezpieczeniu klient otrzyma 90%
wartości biletu w szybki i łatwy sposób.

Sytuacja rynkowa w ostatnich miesiącach pokazała nam, jak ważna dla klientów jest
elastyczność w planowaniu podróży. Klienci mogą chcieć zrezygnować z podróży w różnych
przypadkach, a taryfy, zwłaszcza w tanich liniach, nie zawsze lub bardzo rzadko umożliwiają
zwrot za niewykorzystany bilet lotniczy. Wzrost sprzedaży ubezpieczeń potwierdza, że nasze
nowe ubezpieczenie zwiększa poczucie bezpieczeństwa i komfortu podczas planowania
podróży. Rynek stawia nowe wyzwania przed ubezpieczycielami, a my, jako firma
nowoczesna i innowacyjna, reagujemy na te zmiany – dodaje Inga Wawrzyniak-Gacek.
Nowe ubezpieczenie Rezygnacja z podróży All Risk jest dostępne obecne w 52 krajach,
gdzie Grupa eSky posiada swoje serwisy.