Produkty i usługi prosto z Chin, konferencje poświęcone dwustronnej współpracy, a także szereg dalekowschodnich atrakcji – to wszystko czeka na uczestników IV Targów China Expo Poland, które startują w czwartek, 4 września br. Do Centrum MT Polska w Warszawie z tej okazji przyjadą przedsiębiorcy z Państwa Środka w poszukiwaniu wśród polskich firm partnerów do biznesu.

Na ponad 300 stoiskach prezentować będą zwiedzającym rozmaite propozycje, w tym wyposażenie gospodarstwa domowego, narzędzia, oświetlenie, a także tekstylia czy odzież. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny po dokonaniu rejestracji.

– Od pierwszej edycji China Expo Poland mamy okazję obserwować, jak dobrze rozwija się współpraca na linii Polska-Chiny. Co istotne, dalekowschodni partnerzy wciąż widzą duży potencjał w handlu z naszym krajem i z chęcią przyjeżdżają do Warszawy z nowymi pomysłami na biznes. Nasze targi pełnią więc funkcję platformy pozwalającej skutecznie nawiązać bezpośrednie kontakty z tymi przedsiębiorcami. Zwłaszcza że podczas merytorycznych prelekcji można zasięgnąć praktycznych wskazówek, które pomagają zrozumieć chiński rynek – mówi Bartosz Sosnowski, prezes firmy Międzynarodowe Targi Polska, organizatora Targów China Expo Poland.  

Chiński wachlarz produktów
Na China Expo Poland przyjadą producenci i eksporterzy z różnych regionów Państwa Środka. Przez trzy dni targów będą przedstawiać polskim przedsiębiorcom najbardziej aktualne oferty z wielu branż i zachęcać ich do interesów. Na stoiskach pojawią się m.in. produkty z kategorii wyposażenia wnętrz, w tym armatura, szafki łazienkowe, ceramiczne dekoracje czy kuchenne akcesoria i zegary. Nie zabraknie też propozycji oświetlenia – różnego rodzaju lamp, paneli słonecznych i przełączników. Oferta obejmie propozycje dla ogrodów, rozmaite narzędzia dla majsterkowiczów, a także tkaniny, odzież i obuwie dla kobiet, mężczyzn oraz dzieci. Przygotowany zostanie też sektor usług dla polsko-chińskiego biznesu, w skład którego wejdą firmy związane z dalekowschodnim rynkiem. W tym roku po raz pierwszy imprezie towarzyszyć będzie dział poświęcony aranżacji własnego mieszkania: Zdrowe Życie Zdrowy Dom – Warsaw Home Expo.

Wiedza o biznesie
Oprócz części wystawienniczej na China Expo Poland składa się rozbudowany program eksperckich konferencji. Na miejscu będzie można zasięgnąć porad dotyczących prowadzenia biznesu z chińskimi kontrahentami czy nawet uzyskać pomoc w znalezieniu partnera w Państwie Środka. W tym roku zaplanowano prelekcje poświęcone m.in. skutecznemu eksportowi i importowi, finansowaniu współpracy z Chinami czy specyfice transportu z i do tego kraju.

Kultura Orientu
Trzy dni targów stwarzają okazję, by bez konieczności dalekich podróży poznać kulturę i tradycje Chin. Na zwiedzających czekać będą liczne atrakcje m.in. pokazy Tai Chi, dalekowschodnich sztuk walki, gry na bębnach i kaligrafii, a także pokazy magii w wykonaniu polskiego Copperfielda. Będzie też okazja, by dowiedzieć się więcej o sekretach tradycyjnej medycyny chińskiej na stoisku firmy Beijing Tong Ren Tang, założonej 345 lat temu przez nadwornego cesarskiego lekarza Yue Xianyang w Pekinie. Zaplanowano też konkursy, w jednym z nich do wygrania jest bilet lotniczy do Pekinu. Ponadto, po raz pierwszy w Polsce w ramach imprezy zorganizowany zostanie Polsko-Chiński Turniej GO, czyli starochińskiej gry planszowej, uznawanej za połączenie nauki, sportu i sztuki. Będzie on jednocześnie pełnił rolę eliminacji do tegorocznej Ligi Mistrzostw Polski w tej grze.

Jak wziąć udział?
China Expo Poland organizowane są w nowoczesnym Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Na miejsce można dojechać samochodem – przy obiekcie znajduje się 1500 miejsc parkingowych oraz stały postój taksówek. Skorzystać można też z komunikacji miejskiej – w sąsiedztwie kursuje 11 linii autobusowych z różnych punktów stolicy, SKM – linia S1 relacji Pruszków – Otwock oraz pociągi Kolei Mazowieckich ze Śródmieścia i Dworca Wschodniego. Targi można zwiedzać w czwartek i piątek, tj. 4-5 września, w godzinach 10-17, a także w sobotę, 6 września, od 10 do 16. Wszystkich zwiedzających China Expo Poland obowiązuje rejestracja. Można jej dokonać na miejscu podczas imprezy.

Prestiżowe patronaty
Patronami honorowymi IV Targów China Expo Poland są Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Związek Banków Polskich, Stowarzyszenie Eksporterów Polskich, a także Krajowa Izba Gospodarcza. Sponsorem wydarzenia jest firma Lyca Mobile, a oficjalnym przewoźnikiem Polskie Linie Lotnicze – LOT.

Więcej informacji na temat China Expo Poland znajduje się na www.chinaexpo.pl.

***

Międzynarodowe Targi Polska to operator jednego z najnowocześniejszych obiektów wystawienniczo-eventowych w Polsce – Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska – zlokalizowanego przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Obiekt ten jest w pełni dostosowany do organizacji targów, zjazdów, konferencji i eventów (w tym bankietów, koncertów czy zawodów sportowych). Zajmuje łącznie 15 200 mkw., z czego 10 000 mkw. stanowi funkcjonalna i klimatyzowana hala wystawiennicza, 4 000 mkw. teren zewnętrzny, zaś 1 200 mkw. nowoczesne zaplecze konferencyjno-biurowe.
Międzynarodowe Targi Polska jest też organizatorem wielu dużych i ważnych biznesowo imprez targowych, w tym China Expo Poland poświęconych współpracy handlowej z Chinami, Targów Agroturystyka, Regionalia i Dziedzictwo.

Pol-Chin Consulting to firma w sposób kompleksowy dostarczająca usługi dla biznesu polsko-chińskiego. Jest organizatorem wielu cyklicznych imprez, np. corocznych „Obchodów Chińskiego Nowego Roku” organizowanych wspólnie z Ministerstwem Kultury ChRL oraz Ambasadą ChRL w Polsce, konferencji oraz targów – m.in. China Expo Poland, Auto Expo Parts&Service i Warsaw Home Expo. Ponadto zapewnia obsługę turystyczną chińskich delegacji przyjeżdżających do Europy oraz polskich misji handlowo-targowych do Chin. W ofercie firmy jest też konsulting dla przedsiębiorców zainteresowanych biznesem polsko-chińskim, działalność edukacyjna w zakresie nauczania języka chińskiego (placówka – Chińska Szkoła w Warszawie), działalność wydawnicza (m.in. poprzez portal informacyjny www.plchinese.com), a także usługi cateringowe (sieć restauracji China Town).