18 września w Hotelu Polonia w Warszawie odbyło się, zorganizowane przez SITE Poland i Przedstawicielstwo Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce biznesowe śniadanie, w czasie którego zaproszeni goście dyskutowali o atutach Chorwacji jako destynacji MICE.

 

„Spotkaliśmy się tutaj, żeby odczarować Chorwację i w wakacyjnym kierunku dostrzec możliwości dla branży MICE” – zapowiedziała na wstępie Grażyna Grot – Duziak reprezentująca SITE Poland, która wraz z Agnieszką Puszczewicz dyrektor PrzedstawicielstwaChorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce poprowadziła spotkanie. „Chorwacja to mały kraj z wielkimi ambicjami” – zapewniła Agnieszka Puszczewicz i dodała, że szanse Chorwacji zdecydowanie rosną dzięki bezpośrednim połączeniom lotniczym oferowanym przez Polskie Linie Lotnicze LOT. 

 

W swojej prezentacji Agnieszka Puszczewicz wypunktowała istotne dla organizatorów wyjazdów incentive atuty Chorwacji: jedno z najczystszych mórz, bezpieczeństwo, wysokiej jakości lokalne produkty, w tym znakomite wino i jedna z najlepszych oliw na świecie. 

 

W ostatnich latach branża turystyczna w Chorwacji kładzie nacisk na rozwijanie tego kraju jako luksusowej destynacji premium, czemu sprzyja powstawanie nowych butikowych hoteli. Wyjazdy MICE, które przypadają z reguły na okres powakacyjny, wydłużają sezon o kolejne dwa miesiące. 

 

Dla obecnych na spotkaniu organizatorów wyjazdów incentive szczególnie ciekawe były kreatywne pomysły programowe, pozwalające uczestnikom na udział w życiu lokalnej społeczności i zapoznanie się z tradycjami kraju: produkcja oliwy, winobranie, aktywności sportowe. Warto dodać, że Chorwacja daje wiele możliwości włączenia do programu incentive elementów CSR.

 

Pod koniec spotkania uczestnicy byli przekonani, że Chorwacja to idealny kierunek dla polskiej branży MICE. Podkreślali jednocześnie, że tylko odpowiednie działania promocyjne prowadzące do zakończonych sukcesem realizacji wyjazdów incentive przekonają polską branżę MICE, żeby częściej niż popularne Włochy czy Hiszpanię, wybierała Chorwację jako kierunek dla swoich klientów.